Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر کاهش نیروهای آمریکایی از افغانستان وجود دارد، شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان با استقبال از این موضوع تصریح کردند: خروج نیروهای خارجی سبب تامین امنیت می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برخی نمایندگان پارلمان افغانستان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان را سبب ناامنی در این کشور دانسته و تاکید می‌کنند که خروج این نیروها سبب کاهش خشونت‌ها و تامین امنیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایندگان اظهار داشتند که نیروهای امنیتی افغان توانایی تامین امنیت و مقابله با دشمن را دارند اما دولت باید حمایت‌های خود را از این نیروها افزایش دهد.

«محمد علی اخلاقی» نماینده مردم «غزنی» اظهارداشت: خروج نیروهای خارجی تاثیری در وضعیت امنیتی این کشور نخواهد داشت زیرا جنگ توسط نیروهای افغان پیش می‌رود و نیروهای آمریکایی در آن دخالتی ندارند.

وی افزود: اگر نیروهای مقامات امنیتی برای مقابله با دشمن اراده داشته باشند و فساد در زمینه تامین نیروهای امنیتی وجود نداشته باشد دشمن نمی‌تواند کاری برابر نیروهای افغان داشته باشد.

«حاجی‌الله‌گل مجاهد» نماینده‌ کابل نیز اظهار داشت که آمریکا در زمان حضورش در افغانستان همواره در مسایل داخلی کشور مداخله کرده و با خروج این نیروها حملات کاهش یافته و جنگ نیز فروکش خواهد کرد.

«غلام حسین ناصری» از دیگر اعضای پارلمان نیز گفت که واشنگتن تلاش کرده تا نشان دهد با خروج آن‌ها از افغانستان وضعیت امنیتی این کشور دچار مشکل خواهد شد اما خروج آن‌ها تاثیری در روند سیاسی و امنیتی افغانستان نخواهد داشت.

این عضو پارلمان افغانستان افزود: دولت باید به جای تکیه به نیروهای خارجی از نیروهای امنیتی افغان حمایت کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پارلمان افغانستان خروج نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر