Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی استاندار خراسان شمالی برای دهمین بار در طول ۱۴ سال عمر این استان تغییر کرده است که برخی اقدامات قاطع استاندار جدید باعث شده دانشجویان مطالبات خود را از این مسئول بیان کنند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ خراسان شمالی که اینک در چهاردهمین سال استان شدنش قرار دارد، فراز و نشیب فراوانی را به خود دیده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این استان از حیث تغییر استاندار دارای یک رکورد باورنکردنی است. خراسان شمالی در مدت عمر خود ۱۰ استاندار و سه سرپرست را به خود دیده که می‌توان گفت این آمار در هیچ استان دیگری یافت نمی‌شود.

در آخرین مورد خباز، استاندار سابق خراسان شمالی به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان پس از ۴ ماه برکنار و به جای او محمد علی شجاعی سکان هدایت این استان مرزی را برعهده گرفت. اما اکنون حدود ۴۰ روز از مسئولیت شجاعی می‌گذرد و در این مدت این استاندار نشان داده در کار جدی است و با کسی تعارف ندارد. وی اقدامات و دستورات خاصی را در مدت کوتاه عمر مسئولیت خود داده که این امر موجب شده است عده‌ای از این رفتار او گلایه کنند و عده‌ای دیگر نیز در حمایت از قاطعیت این فرد برخیزند.

اخراج سرپرست سازمان صنعت از جلسه
در یکی از این موارد استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت را از جلسه اخراج کرد و در ادامه‌ این تصمیم خود گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی سرپرست دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون هماهنگی با استانداری، سرپرست جدیدی معرفی کرده است.

وی افزود: آقای «ایزانلو» سرپرست این سازمان برای جلسه دعوت شده بود که در جلسه حضور دارد و نیازی به حضور همراه وی (پژمان قربانی سرپرست جدید) نیست.

شجاعی ادامه داد: استان صاحب دارد و کسی نمی‌تواند به میل خودش رفتار کند. تا زمانی که اعلام نکرده‌ام، هیچ مدیری حق پاسخگویی به مکاتبات سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را ندارد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سرپرست جدید را که از سوی وزارتخانه معرفی شده، به رسمیت نمی‌شناسم و در جلسات نیز دعوت نخواهم کرد.

مهلت ۱۰ روزه برای ارائه سند توسعه استان
اما محمدعلی شجاعی دستورات ویژه‌ی دیگری نیز داده است. استاندار جدید خراسان شمالی تنها ده روز پس از حضورش در استان در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سند توسعه تعیین اولویت‌های منطقه‌ای است که موجب می‌شود تکلیف کاری ما با مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران و اعضای شورا‌های شهر و روستا‌ها مشخص باشد.

وی افزود: سند توسعه استان نباید جنبه ویترینی و بلکه باید کاربردی و عملیاتی داشته باشد؛ چرا که بنده اعتقاد دارم اقدامات ما بدون توجه به اولویت‌های توسعه‌ای استان منجر به افتتاح پروژه‌ها و طرح‌هایی می‌شود که در راستای سیاست‌های توسعه‌ای استان نیست.

شجاعی تاکید کرد: از بیان کلی گویی‌ها در سند پرهیز کنید و برای تدوین آن از کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف و فعالان دانشگاهی با تجربه بهره‌مند شوید تا با ایجاد هم افزایی تمامی تلاش‌های ما منجر به اقدامات موثر برای استان شود.

استاندار خراسان شمالی سپس برای ارائه سند توسعه استان زمان تعیین کرد و گفت: کلیات سند توسعه استان باید تا ۱۰ روز آینده تهیه و ارائه شود.

جمع آوری تمام بخاری نفتی‌های مدارس تا ۱۲ بهمن
وی در شورای اداری شهرستان فاروج خطاب به مدیران متولی آموزش در استان، گفت: تا ۱۲ بهمن امسال نباید حتی یک بخاری نفتی در مدارس استان وجود داشته باشد.

استاندار با مسئولان ناکارآمد برخورد جدی داشته باشد
اما با تمام این اتفاقات، دانشجویان مطالبات جدی‌ تری از استاندار وقت دارند. مهدی علیپور، فعال دانشجویی دانشگاه بجنورد در این خصوص می‌گوید: استان خراسان شمالی در ۱۳ سالی که از زمان استان شدنش می‌گذرد، ۱۰ استاندار را به خودش دیده که این تعداد استاندار برای استانی، چون خراسان شمالی بسیار زیاد است و انتظار می‌رود برای پست‌های به این مهمی دقت زیادی از سمت مسئولین کشوری لحاظ شود تا شاهد پیشرفت استان باشیم.

علیپور ادامه می‌دهد: وظیفه‌ای که بر دوش استاندار جدید است، جز با کار جهادی انجام پذیر نیست و استاندار جدید باید نهایت تلاش خود را برای بهبود وضع موجود در استان به کار گیرد. این استان ظرفیت و پتانسیل‌هایی دارد، اما آن طور که باید از آن استفاده نشده است و لذا جز استان‌های محروم کشور به شمار می‌آییم.
وی سپس از استاندار می‌خواهد به حاشیه شهر بجنورد توجه ویژه‌ای داشته باشد و خاطرنشان می‌کند: دیگر شهرستان‌ها در اولویت کار استاندار و مسئولین قرار گیرد و وضع معیشتی دهک ضعیف جامعه بهبود پیدا کند؛ این وضعیت سرآمد مشکلات زیادی اعم از اعتیاد و طلاق می‌باشد که باید به آن توجه بسیاری شود. نکته‌ای که عامل بسیاری از این مشکلات است کم کاری و بی توجه بودن دستگاه‌های دولتی استان در حل این مشکلات است؛ استاندار جدید باید برخورد جدی با مسئولان نا کارآمد استان داشته باشد و در عزل و نصب‌ها بهترین و کارآمد‌ترین افراد را برای اداره‌ی امور قرار دهد.

علیپور در پایان از نادیده گرفتن دانشجویان برای حل مشکلات استان گلایه می‌کند و می‌گوید: مدیران و مسئولان استان توجه کمی به دانشجو و دانشگاه دارند و این قشر جوان و تحصیل کرده که می‌تواند برای آینده‌ی کشور مفید باشد در انزوا و سرخوردگی قرار دارد؛ باید توجه و اعتماد بیشتری به جوانان شود، زیرا آینده‌ی کشور در درست این افراد قرار دارد.

از مشکلات زنان در حاشیه شهر بجنورد تا فراموشی وعده‌ها استاندار سابق در خصوص دانشگاه کوثر
فاطمه مرادی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کوثر بجنورد نیز در این خصوص می‌گوید: گروه‌های جهادی دانشجویی خواهران که در منطقه حاشیه شهر بجنورد فعالیت می‌کنند، بسترشناسی‌هایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی این مناطق انجام داده اند و با مشکلاتی مانند وجود زنان بد سرپرست و بی سرپرست، زنان معتاد و ناهنجاری‌های اخلاقی در قشر بانوان این مناطق رو به رو شدند. بانوان این منطقه با وجود هنر‌های دستی که می‌تواند چرخه اقتصاد خانواده را راه بیندازد هم چنان در بی حمایتی مسئولان استانی در رنج و فشار اقتصادی به سر می‌برند.

مرادی ادامه می‌دهد: گروه‌های جهادی خواهران با علم به راه حل این بحران‌ها فعالیت خود را آغاز کردند، ولی به دلیل عدم وجود حمایت‌های دولتی و هم چنین نبود بودجه تخصیص یافته به معضلات این منطقه نتوانسته است جامعه هدف را به طور کامل پوشش دهد لذا استانداری با حمایت خود از گروه‌های جهادی می‌تواند پل ارتباطی بین خود و مشکلات بانوان این مناطق را ایجاد کند و زنان این مناطق را از این بحران‌ها نجات دهد.

وی در پایان به وعده‌های استاندار سابق درخصوص دانشگاه کوثر اشاره می‌کند و می‌گوید: در بازدید استاندار سابق خراسان شمالی از دانشگاه کوثر و با تایید مشکلاتی نظیر ساختمان آموزشی غیر استاندارد که در زلزله سال ۹۶ خسارت دیده بود، فضای آموزشی نامناسب، پراکندگی ساختمان‌های دانشگاه در سطح شهر و توقف ساخت و ساز ساختمان جدید دانشگاه، وعده حل این مشکلات را دادند. هرچند استاندار تغییر کرده است؛ اما مشکلات همچنان باقی هستند. با وجود تلاش‌های بسیار ریاست و مسئولان دانشگاه کوثر بازهم عدم حمایت مسئولان استانی را احساس می‌کنیم و همچنان با این مشکلات مواجه هستیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استاندار جدید خراسان شمالی بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران به ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال 1402 پرداخت و گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال 1402، بیش از 11 هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

دادستان تهران 246 دستگاه کِشنده توقیف شده در گمرک را تعیین تکلیف کرد؛ فرصت 5 روزه مالکان برای ترخیص

وی افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از 184 میلیارد تومان و میزان ردّ مال صورت گرفته نیز بیش از 843 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود