Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@06:05:28 GMT

آنکس که نداند و نداند که نداند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۷۷۵۰

به گزارش جهان نيوز، بی سوادی در استفاده از فضای مجازی و رسانه، کوچک و بزرگ و پیر و جوان و مدیر و کارمند و وکیل و موکل نمی شناسند.

باید بپذیریم که ما سواد رسانه ای ضعیفی داریم و در زمانی که فضای مجازی و رسانه های مبتنی بر آن در همه اجزای زندگی بشر نفوذ کرده اند از این ناحیه آسیب پذیریم و محتاج تقویت این نوع سواد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  ایجاد و توسعه زیرساخت های استفاده از رسانه های مجازی بدون آنکه محتوای مناسبی برای آن تهیه کنیم و سواد استفاده از آن را افزایش دهیم مثل سفره رنگینی است که همه چیز در آن هست به جز غذا یا چون لوله کشی آبی است که آبی در آن نیست یا مثل کسی که لباس فاخر می پوشد و پز عالی دارد اما پولی برای تامین مخارج زندگی ندارد.

فضای مجازی هم اینگونه است که همگام با توسعه زیرساخت ها نیاز به محتوا دارد آنهم محتوای مناسب با فرهنگ و سبک زندگی هر ملتی که از آن استفاده می کنند. الحمدلله ملت ما آگاه است و تشنه دریافت دانش رسانه ای اما در عجبم از صحبت های سطحی برخی نمایندگان که ظاهراً کوچکترین اطلاعی از فضای مجازی و رسانه های مدرن ندارد اما با اعتماد به نفس و جسارت ادعاهای عجیب و غریب می کنند.

از فیلترینگ صحبت می کنند بدون اینکه عواقب آن را بدانند، شبکه ملی اطلاعات را زیر سوال می برند بدون آنکه آن را بشناسند، درباره دولت الکترونیک اظهار نظرهای پراشتباه می کنند. اینکه یکی از نمایندگان اخیرا وزارت ارتباطات را از تشویق و ترغیب استعدادهای ایرانی به تولید محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان منع کرده است حکایت همان جمله مشهور «آنکس که نداند و نداند که نداند»است».

به نظر می رسد از این پس علاوه بر سواد خواندن و نوشتن، سواد رسانه‌ای نیز باید به شرایط نامزدهای مجلس اضافه شود تا با حرف های سطحی آبروی قوه مقننه را به ثمن بخس حراج نکنند.

منبع: شفاف

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، چند سالی است که فضای مجازی با معرفی سایت‌ها و کانال‌های مختلف، امکان خرید و فروش غیر حضوری را فراهم کرده است.

این سایت ها، اما در برخی مواقع به بستری برای سواستفاده از اعتماد عمومی و عرضه کالا‌های تقلبی، به ویژه طلا و جواهر تبدیل شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • سواد رسانه چه جایگاهی در زندگی افراد دارد؟
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی