Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس جدید مجمع ملی(کنگره) ونزوئلا که تحت هدایت مخالفان دولت است، عنوان کرد که دوره جدید ریاست جمهوری 'نیکلاس مادورو' را به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، 'خوان گوایدو' 35 ساله از حزب مخالف افراطی 'عزم مردمی' روز گذشته (شنبه) به عنوان رئیس کنگره این کشور انتخاب و مخالفت خود را به صورت علنی با دوره جدید ریاست جمهوری جدید نیکلاس مادورو اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: زمانیکه مادورو برای دوره دوم در 10 ژانویه (20 دی) به عنوان رئیس جمهوری سوگند یاد کند، وی عملا این سمت را غصب خواهد کرد.
گوایدو در سخنرانی پس از انتخاب به عنوان رئیس کنگره ونزوئلا تاکید کرد که با 'دیکتاتوری' مقابله خواهد کرد و بدنبال برگزاری انتخابات عادلانه در ونزوئلا است.
مخالفان دولت کاراکاس، مادورو را به تضعیف دمکراسی در ونزوئلا متهم کرده اند و معتقدند وی در انتخابات ناعادلانه ریاست جمهوری توانست پیروز شود چون مخالفان این انتخابات را تحریم کردند.
مخالفان حتی اتهام دستکاری در نتایج انتخابات گذشته را نیز مطرح کرده اند.
گوایدو ادامه داد: مادورو از 10 ژانویه به بعد بطور عملی سمت ریاست جمهوری را غصب و به زور آن را تصاحب خواهد کرد. مجمع ملی( کنگره) به عنوان تنها قدرت مشروع انتخاب شده از سوی مردم، بطور رسمی نماینده ونزوئلایی ها است.
به گزارش ایرنا، چالش های جدی اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا همچنان چشم انداز آینده این کشور را در ابهام فرو برده است.
تورم نزدیک به 300 هزار درصدی شرایط زندگی را برای مردم این کشور سخت تر کرده و براساس اعلام صندوق بین المللی پول، تورم ونزوئلا در سال 2019 میلادی به شدت افزایش خواهد یافت.
سازمان ملل متحد در سال 2018 میلادی اعلام کرد که بین سال های 2015 و 2017، حدود 11.7 درصد از جمعیت ونزوئلا (3.7 میلیون نفر) با سوءتغذیه روبرو شده است و 80 درصد از خانوارهای ونزوئلایی در تامین مواد غذایی نگرانی جدی دارند.
دولت ترامپ در حالی تحریم هایی اقتصادی و مالی را علیه مقامات کاراکاس اعمال کرده که مادورو معتقد است کشورش درگیر یک جنگ اقتصادی تحت هدایت واشنگتن شده و ونزوئلا باید در برابر این جنگ مقاومت کند.
اروپام ** 9234 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا رئيس جديد كنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد