Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابراهیم محمدپور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سردشت درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت :در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۴۰۷ هزار و ۶۸۴ نوبت سر دام سبک وسنگین برعلیه انواع بیماری‌های دامی مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون به موقع ضامن سلامتی دام‌ها و حافظ سرمایه دامداران است گفت: این حجم از عملیات در بازه زمانی ۹ ماهه سال ۹۷ با استفاده از کلیه امکانات و نیرو‌های دولتی و خصوصی شهرستان در ۲۰۰ واحد اپیدمیولوژیک تحت پوشش انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجموع دام‌های مایه کوبی شده، ۳۷۱ هزار و ۱۸۲ راس دام سبک و ۳۶ هزار و ۵۰۲ راس دام سنگین را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: هشت میلیون و ۶۱۳ هزار و ۷۰۰ نوبت قطعه طیور نیز علیه بیماری‌های مختلف طیور در ۹ ماهه سال ۹۷ واکسینه و ایمن سازی شده اند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در حوزه دامپزشکی در دو عرصه اقتصادی و بهداشتی نقش ارزنده‌ای در ارتقائ سطح سلامت و بهداشت جامعه و همچنین نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد. گفت: به لحاظ مرزی بودن و جمعت بالا‌ی دامی، این حجم از عملیات و اکسیناسیون دام دارای اهمیت خاصی در جلوگیری از ورود بیماری‌ها به داخل کشور است.

شهرستان مرزی سردشت بیش از ۱۲۰ هزار راس انواع دام‌های سبک و سنگین وجود دارد که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار راس را دام‌های سبک و مابقی را دام‌های سنگین تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ن

مایه کوبی دام علیه بیماری دامی در سردشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد

دکتر حامد گنجعلی رئیس اداره دامپزشکی زاهدان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان طی بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان زاهدان، ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده گردید.

وی افزود: قریب به ۳۷ تن  فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط گردیده و قریب به ۸ تن فرآورده خام دامی که بدلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام محترم قضایی معدوم گردید.

دکتر گنجعلی گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان اذعان داشت: بمناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط ازجمله: دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن و... تشکیل و برگزار گردید.

دکتر حامد گنجعلی اظهار کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز می‌باشد تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره است را تحقق ببخشیم و برای این امر از مردم میخواهیم تا گوش شنوا و چشم بینای ما در حوزه بهداشت و سلامت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • ۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین