Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@22:56:36 GMT

استاندار خوزستان ماجرای شکنجه کارگر معترض هفت تپه را فاش کرد+صوت

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۹۱۶۴

‍‍‍‍‍‍

رکنا: در روزهای اخیر، ادعایی مبنی بر شکنجه یکی از کارگران معترض هفت تپه، در شبکه های مجازی مطرح و به اسماعیل بخشی که مدتی را در بازداشت سپری کرده بود، منتسب شده که این فرد تاکنون در تائید یا تکذیب این ادعا واکنشی نشان نداده است. اما از آنجاییکه موارد مطرح شده بازتاب هایی در افکار عمومی داشته تا جاییکه نایب رئیس دوم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی تاکید کرده است: در قانون اساسی ما شکنجه ممنوع است و باید ادعا در این مورد بررسی و کمیسیون مربوطه تشکیل جلسه دهد، خبرنگار جماران در مورد این ادعا پیگیری هایی را از بالاترین مقام اجرایی استان یعنی استاندار خوزستان به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هم غلامرضا شریعتی، هرگونه شکنجه یا ضرب و جرح این کارگر هفت تپه را تکذیب کرده بود.

حجم ویدیو: 5.43M | مدت زمان ویدیو: 00:04:42

به گزارش رکنا، استاندار خوزستان در گفت و گوی امروز خود(شنبه 15 دی) که با جماران داشت، اظهار کرد: ایشان 25 روز است که آزاد شده، چرا الان چنین حرف‌هایی را مطرح کرده؟ 25 روز است که به سرکار رفته و در مدتی هم که بازداشت بوده، 8 بار با خانواده‌اش تماس گرفته و یک‌بارهم ملاقات داشته و بعد از آزادی نیز به سرکار رفته و مشکلی نداشته است.

غلامرضا شریعتی گفت: آنچه من مطلع شدم و سوال کردم این است که هیچ شکنجه‌ای درکار نبوده و رویه ما با این مسأله نیز به صورت اجتماعی و کارگری است و اگر چنین نبود که برخوردهای دیگری با وی صورت می‌گرفت. ایشان با پادرمیانی و وساطت من و رای اعضای شورای تأمین آزاد شده است. من در آنجا گفتم وقتی شرایط آرام شده و مسأله‌ای نیست، چرا باید ایشان همچنان در بند باشد و باید آزاد شود.

وی افزود: من امروز موضوع شکنجه را از دستگاه‌های ذیربط جویا شدم، آنها به شدت چنین مسأله‌ای را تکذیب کردند و گفتند که مدارک و مستنداتی در اختیار دارند که شکنجه‌ای در کار نبوده و دلیلی هم برای شکنجه شدن او وجود ندارد؛ زیرا شکنجه از لحاظ شرعی و قانونی در تمامی دستگاه‌های جمهوری اسلامی مردود است و من از آنجا که اطلاع دارم چنین چیزی وجود ندارد، از این رو، اگر مدارکی در دست دارند می‌توانند ارائه کنند.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: سیستم‌هایی در نظام جمهوری اسلامی هستند که این ادعاها را پیگیری می‌کنند و دستگاه‌ها نیز سیستم‌های ارزیابی دارند، ولی بازهم تأکید می‌کنم که دستگاه‌های ذیربط این مسأله را تکذیب می‌کنند و مدارکش هم موجود است. در همین رابطه، من یک سوال دارم؛ ایشان 25 روز است که آزاد شده، چرا الان چنین حرف‌هایی را مطرح کرده؟ 25 روز است که به سرکار رفته و در مدتی هم که بازداشت بوده، 8 بار با خانواده‌اش تماس گرفته و یک‌بارهم ملاقات داشته و بعد از آزادی نیز به سرکار رفته و مشکلی نداشته است.

شریعتی تصریح کرد: هرچند که علاقه‌ای به قضاوت ندارم، اما احتمالا بعد از آنکه شورای اسلامی کار هفت‌تپه بعد از سال‌ها تشکیل شده و ایشان عضو آن نشده، ممکن است شرایطی را به وجود آورده که وی را ناچار به زدن این حرف‌ها کرده باشد. این شورا دو سه روز اخیر تشکیل شد.

وی در پایان در رابطه با درخواست مناظره این فرد با وزیر اطلاعات گفت: در این رابطه خود وزیر اطلاعات باید نظر دهد. ولی اصرار ما به آزادی آقای بخشی بود و مسئولین ذی ربط تاکید داشتند که هیچ شکنجه ای اتفاق نیفتاده است. هر کدام از کارگران بازداشت شده پس از آزادی، اگر ادعایی دارند می توانند به دستگاه قضایی مراجعه کرده و پیگیری کنند. در عین حال حوزه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری هم که حوزه کارگری تحت نظرش است، این آمادگی را دارد که صحبت ها را بشنود و بررسی کند و اگر به مواردی رسید که قانون رعایت نشده یا ظلمی در حق کسی شده از مراجع ذی ربط پیگیری کند.

منبع: جماران

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز وکیل جوان به دختر 19 ساله در آسانسور+فیلم و عکس قتل ناموسی فرح و معشوقه اش در تخت خواب/ او شوهر داشت فیلم / فرار قاتل طلبه جوان مشهدی / این مرد موتورسوار را می شناسید ؟+ تصویر و جزئیات زن جوان به خاطر پول مانیکور ناخنش دست به قتل آریشگر زد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مرگ تلخ حمید سرباز فداکار هنگام نجات 4 گرفتار در سانتافه + فیلم و عکس نقشه مافیایی 2 مرد درخانه یک فراری از ایران / دختر تهرانی راز آنان را لو داد + عکس فیلم تکان دهنده / اینجا آفریقا نیست ایران است ! کلاس درس بچه ها در آغل گوسفندان زنده ماندن اعدامی پس از انداختن طناب دار دور گردنش ! / در بجنورد رخ داد انتشار عکس خودکشی جوان کرجی از روی پل + جزییات صحنه ای عجیب در آسمان مردم را وحشت زده کرد+ عکس دستگیری سردسته بی سواد جریان سلطنت‌طلبی در ایران + فیلم تصویر برادر و خواهر خردسال کرجی که به طرز غم انگیزی جان باختند+ عکس شهریار زنگ زد و گفت می خواهد همسرم را به قتل برساند / 2 قاتل در یک مخفیگاه دستگیر شدند ماجرای گم شدن 83 میلیاردتومان در جاده مرگ بجنورد

منبع: رکنا

کلیدواژه: آزادی شکنجه قضاوت سیاسی قانون اخبار حوادث شکنجه خوزستان کارگر هفت پیگیری عکس فیلم زن دستگیر شد دختر دانش آموزان دستگیر پرونده جنسی جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»

باستان‌شناسان در فرانسه بقایای دو زن متعلق به عصر ماقبل‌تاریخ را یافته‌اند که گمان می‌رود به شیوه‌ای نظیر گروه‌های مافیایی در ایتالیا شکنجه شده و به قتل رسیده باشند.

به گزارش یورونیوز، محققان تصور می‌کنند این زنان از طریق خفگی با بند و با استفاده از طنابی که مچ پا‌های آن‌ها را به گردنشان می‌بست جان خود را از دست داده‌اند. این شیوه قرارگیری بدن، منجر به کمبود اکسیژن و مرگ فرد بر اثر خفگی می‌شود.

گروه‌های مافیایی در ایتالیا گاهی اوقات از این روش شکنجه، که به عنوان «اینکاپرتامنتو» شناخته می‌شود، برای مجازات افرادی که تصور می‌شود خائن هستند استفاده می‌کنند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند: «کشتن افراد از طریق خفه کردن به عنوان نوعی خودکشی نمادین تعبیر شده است، زیرا این خود فرد است که باعث خفگی خودش می‌شود.»

باستان‌شناسان همچنین بقایای زن سومی را در موقعیت دفن معمولی در همان نزدیکی پیدا کرده‌اند که گمان می‌رود زنده به گور شده باشد.

اسکلت این زنان در مکانی واقع در نزدیکی شهر «سن‌پل تروا شتو» در دره رون فرانسه پیدا شده‌اند و گمان می‌رود بین ۳۵۰۰ تا چهار هزار سال قبل از میلاد در ترتیبی مطابق با آئین انقلاب تابستانی و زمستانی در جوامع کشاورزی اولیه دفن شده باشند.

باستان‌شناسان با اشاره به وجود شیوه‌های مشابه در تمدن اینکا‌ها در آمریکای جنوبی می‌گویند این قتل‌ها می‌تواند بخشی از اعتقادات آئینی باشد که در آن‌ها قربانی کردن یک انسان می‌تواند برداشت خوب محصول و امنیت غذایی را تضمین کند.

اریک کروزی، انسان‌شناس زیست‌شناختی در دانشگاه پل ساباتیر تولوز و یکی از نویسندگان مقاله، در این باره گفت: «همواره این ایده وجود داشته است که قرار دادن یک فرد در شرایط احتضار و مرگ موجب رشد محصولات خواهد شد.»

همزمان تفاسیر دیگر به این اعتقاد کهن اشاره دارند که در جوامع باستانی «مأموران بردگان، خدمتکاران، بستگان، همسران یا دیگر افراد طبقه پایین را می‌کشتند تا اربابان و افراد مافوق اجتماعی یا خویشاوندان خود را در زندگی پس از مرگ همراهی کنند.»

تصور می‌شود این زنان با استفاده از طناب در وضعیت خفگی قرار گرفته‌اند

بنابر مشاهدات باستان‌شناسان، «دست و پا‌های یکی از زنان به حالت خمیده از پشت بسته شده و قطعه‌ای از سنگ آسیاب را روی جمجمه‌اش قرار داده شده بود». به گفته آنان، سنگ آسیاب در جوامع باستان نماد کشاورزی و برداشت محصول محسوب می‌شده است.

یکی دیگر از زنان در وضعیت «دمر» قرار داشت و زانوهایش خم شده بود، «در حالی که گردنش روی قفسه سینه» زن اول قرار داشت و دو تکه سنگ آسیاب به صورت افقی روی پشتش قرار داده شده بود.

گمان می‌رود که این شیوه شکنجه باعث شده تا زن اول در نتیجه فشار حاصل از وزن زن دوم روی گردنش به حال خفگی بیافتد، در حالی که زن دوم نیز به خاطر وضع قرارگیری بدنش دچار مشکل شده و احتمالاً به خاطر ایست قلبی جان سپرده است.

این مطالعه می‌گوید خفه‌کردن از این طریق ممکن است در طول دوران نوسنگی یا اواخر عصر حجر به یک عمل رایج مرتبط با مراسم و مکان‌های آئینی تبدیل شده باشد.

اسکلت‌های کشف‌شده در دیگر مکان‌های حفاری باستان‌شناسی در سراسر اروپا در یک بازه زمانی دو هزار ساله نشان می‌دهد که ۲۰ مورد احتمالی دیگر از قتل‌های آئینی از طریق مشابه «خودخفگی» در ۱۴ مکان مختلف وجود دارد. در سایر مکان‌ها، بقایای اجساد مردان و کودکان نیز پیدا شده است.

پژوهشگران معتقدند که این آئین‌ها احتمالاً بیش از این رواج داشته است، با این حال در شرایط حاضر اطلاعات کافی در مورد اسکلت‌های سایر مکان‌های باستان‌شناسی برای نتیجه‌گیری دقیق وجود ندارد.

اولین نمونه از این روش کشتن در یک محوطه باستان‌شناسی میان‌سنگی کشف شده است که قدمت آن به حدود ۵۴۰۰ تا ۴۸۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد.

نتایج مطالعات تازه در نشریه علمی «Science Advances» منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • طعنه باشگاه ذوب‌آهن: دکمه پنالتی ما خاموش شده!
  • گردن‌کلفتی و اظهارات توهین‌آمیز شهردار فردیس به کارگران معترض! | فیلم