Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احمد صادقی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی ایمنی، آتش نشانی، مدیریت بحران و امداد و نجات (HSE)، با بیان اینکه عدم اطلاع رسانی به موقع، دیر رسیدن به محل و ورود غیر هماهنگ به صحنه حادثه از سوی نهادهای مختلف موجب خسارت های زیادی می شود، تصریح کرد: امیدواریم به زودی شاهد خدمت رسانی تمام دستگاه های متولی مدیریت بحران در مقابله با حوادث در بستر یکسان و یکپارچه به شهروندان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رویکرد نمایشگاه HSE باید به سمت یکپارچه سازی خدمات امداد و نجات در کشور نزدیک شود و سعی کنیم به کمک سیستم ها و ساختارهای موجود، سازمان های مختلف امدادرسان با یکپارچگی فرماندهی وارد عملیات شوند.
صادقی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله پیشگیری خاطر نشان کرد: همانطور که ما با برگزاری نمایشگاه های مختلف به مقوله مقابله با بحران توجه می کنیم و جدید ترین و نوین ترین فناوری ها و تکنولوژی ها را به معرض نمایش می گذاریم ، به همین اندازه باید به مقوله پیشگیری نیز توجه کنیم.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: توجه به مقوله پیشگیری تا جایی دارای اهمیت است که بر اساس بررسی های صورت گرفته در زمان وقوع بحران ، اگر تمامی سیستم های امدادی تجهیزات به روز داشته باشند و به موقع نیز خود را به محل حادثه برسانند ، فقط می توانند 10 درصد خسارت ناشی از حادثه را کم کنند و 90 درصد آن توسط شهروندان با خود امدادی و دگرامدادی رفع خواهد شد.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت خوب توانمندی های داخلی در حوزه مقابله با حوادث گفت: با توجه به علم و فناوری جدید که فراهم شده است وابستگی به تجهیزات خارجی کم شده و در این حوزه درحال خود کفا شدن هستیم.
صادقی در ادامه با اشاره به مقوله پیشگیری و مدیریت بحران در ساختمان های بلند تهران تاکید کرد: مباحث 3 و 22 مقررات ملی ساختمان نیاز به بازنگری دارد که در این خصوص جامعه مهندسی و مرکز مطالعات مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار و نهادهای قانون گذار نیز در حال فراهم کردن بستر برای ایمنی بلند مرتبه سازی ها هستند.
وی ضمن اشاره به اینکه بیشترین حوادث حریق را در ساختمان های زیر شش طبقه شاهد هستیم ادامه داد: ساختمان های بلند مرتبه نباید ما را از فراوانی حریق در شهر تهران که مختص ساختمان های زیر شش طبقه است غافل سازد و فقط بخواهیم به ایمنی بلند مرتبه سازی ها بپردازیم.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به نقش شرکت های حضور یافته در نمایشگاه در توانمند سازی سیستم ها و سازمان های عملیاتی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که فعالیت های نمایشگاهی از طریق آموزش و شبیه سازی حوادث مختلف بتواند بستر توانمندسازی مردم را نیز برای مقابله با حوادث بالا ببرد.
چهارمین نمایشگاه بین المللی بهداشت، ایمنی، محیط زیست، آتش نشانی، مدیریت بحران و امداد و نجات از 12تا 15 دی ماه هر روز از ساعت 10 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امداد و نجات شهر تهران قانون مدیریت بحران نمایشگاه بین المللی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال اعلام نیاز مسئولان استانی سیستان و بلوچستان، شهرداری تهران در تلاش است دومین محموله از تجهیزات مورد نیاز مناطق سیل زده را به این مناطق ارسال کند. علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین ضمن بیان این مطلب درباره اقداماتی که تاکنون از سوی شهرداری تهران برای کمک به سیلزدگان سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: با توجه به دستور وزیر کشور و تدبیر شهردار تهران، قرار شد شهرداری تهران نیز بخشی از فعالیت امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را برعهده بگیرد و بر این اساس، ابلاغ شد که ما از طریق حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و ستاد مدیریت بحران شهر تهران یک سری اقلام برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اعزام کنیم.

جعفری با اشاره به آماده سازی و ارسال تعدادی پمپ آبکش سبک و نیمه سنگین توسط سازمان آتش‌نشانی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،بلافاصله بعد از ابلاغ این موضوع به معاونت خدمات شهری، اضافه کرد: تعداد ۱۰ پمپ فوکس و ۲۵ پمپ‌ کف‌کش ۲ اینچ و ۳.۵ اینچ به محل سیل ارسال شد و نزدیک به ۳۰ نیروی خدمات‌رسان شهرداری شامل ۲۳ نیروی آتش‌نشان، ۴ نیروی مدیریت بحران و ۲ نیروی مدیریتی از معاونت خدمات شهری نیز در دو اعزام هوایی و زمینی برای امدادرسانی به استان سیستان و بلوچستان رفتند.

او با اشاره به فعالیت نیروهای امدادی شهرداری تهران در شهرستان کنارک، از آمادگی برای ارسال دومین محموله کمک به این شهرستان خبر داد و ادامه داد: با توجه به این‌که مسئولان استانی اعلام کرده‌اند به ماشین‌های ‌آبکش احتیاج دارند، در حال حاضر در تلاش برای اعزام دومین محموله کمک یعنی ماشین‌های تخصصی آبکش هستیم که با توجه به ارسال هوایی بار سنگین از سوی سازمان هلال احمر، با محدودیت‌هایی برای ارسال بار از طریق هوایی مواجهیم اما به محض اعزام این محموله جزئیات آن اعلام خواهد شد.

جعفری، اقلام مورد نیاز اعلام شده از سوی مسئولان استانی را ماشین‌های آبکش جنتکس (دارای هر دو سیستم واترجت و لجن‌کش)، مخازن زباله و برخی اقلام دیگر عنوان کرد و درباره وضعیت کنونی کنارک گفت:در حال حاضر خیابان‌های اصلی شهرستان کنارک با تلاش نیروهای امدادی پاکسازی شده و قابل تردد است اما همچنان آب در منازل مسکونی وجود دارد و عوامل سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری تهران هر روز تا پاسی از شب مشغول آبکشی از خانه‌های شهر کنارک هستند.

کد خبر 846158 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل وزارت کشور آتش‌ نشانی شهردارى تهران مدیریت بحران

دیگر خبرها

  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • ‏سامانه بارشی تشدید می‌شود
  • آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران/ ‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • آماده باش مدیریت بحران در استان تهران/‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود