Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد علی طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در آئین بزرگداشت تجلیل از تولید کنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: سالیانه بیش از 50 میلیون اصله نهال اعم از کشت بافتی سالم و دارای لیبل از باغات مادری در کشور تولید می شود.

طهماسبی با بیان این مطلب افزود: استفاده از نهال سالم می تواند در کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی نقش موثری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر از باغ های مادری موجود در استان قزوین 400 هزار پیوندک سالم تولید می‌شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه استفاده از نهال سالم پایه و اساس باغبانی است گفت: با استفاده از دانش و تکنولوژی های نوین می توان بسیاری از خسارت های بخش کشاورزی در حوزه باغبانی علی الخصوص سرمازدگی را جلوگیری کرد تا شاهد خسارت های جدی در باغات نباشیم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت آب و نقش آن در کشاورزی اشاره کرد و افزود: استفاده از آبیاری سطحی، زیر سطحی و تحت فشار در استفاده بهینه از منابع آبی نقش زیادی دارد.

وی تاکید کرد: کشت محصولات کم آب نیز می تواند در استفاده از منابع آبی موثر باشد مثلا کاشت گیاه خارشتر در بخش های بیابانی قزوین و بوئین زهرا می تواند موفق باشد.

طهماسبی استفاده از سایه بان در باغات را نیز منجر به صرفه جویی 30 درصدی در مصرف آب ذکر کرد.

وی اضافه کرد: همچنین 90 درصد صرفه جویی در منابع آبی با احداث گلخانه های مدرن و تولید محصولات در فضای بسته انجام می شود.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به نقش و اهمیت کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور اشاره و اظهار کرد: امسال از 158 نمونه ملی در بخش های مختلف کشاورزی در سطح کشور تجلیل شد که از این تعداد 7 نفر در استان قزوین فعالیت دارند.

طهماسبی، کاربرد دانش و مجهز شدن به علوم و فن آوری های نوین را رمز موفقیت تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی دانست.

در پایان از ۷ نمونه ملی و ۴۷ نمونه استانی بخش کشاورزی استان قزوین تجلیل شد.

این مراسم با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، معیری معاون آموزشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران این سازمان، مدیران دستگاه های وابسته و همچنین بهره برداران بخش کشاورزی استان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین تامین امنیت جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نیکبخت عصر پنجشنبه در جمع نخبگان، بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی در گرمسار ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی وجود دارد، ابراز داشت: برای این تولید و سرمایه گذاری نیز هیچ محدودیت و سقفی نیست.

وی ضمن بیان اینکه دو وزارتخانه نیرو و جهاد باید مشکلات موجود بخش کشاورزی را حل کنند، افزود: نباید این چالش‌ها بر سر بستن سهم آب چاه کشاورزی خالی شود.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه صدور مجوز واردات مشروط به خرید محصولات داخلی است، ابراز داشت: این نکته به تاجران نیز گفته شد که با کمک گرفتن از صنایع تبدیلی بتوانند به تحقق این مهم کمک کنند.

نیکبخت ضمن بیان اینکه جهش تولید نیازمند دست به دست هم دادن مردم و بخش دولتی است، تصریح کرد: باید موانع موجود را برداشت و اجازه ندهیم بن بست‌ها باقی بماند.

وی ضمن بیان اینکه انجام صادرات به آموزش تولید کنندگان نیز نیاز دارد، افزود: گره خوردگی تولید و صادرات باید به این نحو باشد که بخشی از تولید برای تازه خوری و قسمت دیگر برای صادرات منظور شود.

کد خبر 6082082

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی