Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@06:42:39 GMT

مواد خوراکی و نوشیدنی وحشت انگیز

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۰۸۷۸

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فودنیوز»، متخصصان به این نتیجه رسیدند که تعدادی از مواد خوراکی  که انسان روزانه از آنها استفاده می کند، می تواند تشدید علایمی مانند اضطراب حتی تا حد دچار شدن به ترس و وحشت را تحریک کند.

به گفته محققان، مصرف مقدار زیاد چای یا قهوه، سطح آدرنالین، نوراپینفرین و کورتیزول در خون را افزایش می دهد که ممکن است موجب عصبی شدن حتی در آن افرادی بشود که هیچگونه مشکلی از نظر روانی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که شخص سریع مضطرب می شود، کافئین می تواند او را به وحشت بیاندازد.

محصولاتی که حاوی آمینو اسید تریپتوفان هستند می توانند مانع از بروز حالت اضطراب و وحشت شوند. سطح پایین این ماده تولید سروتونین را کاهش می دهد که موجب افسردگی، بیخوابی و حالت عصبی و دیگر اختلالات روانی می گردد.

تریپتوفان در ماهی،اسفناج، تخم مرغ، موز، تخمه کدو و کنجد زیاد است. محصولات حاوی انتی اکسیدان ها و روی نیز اضطراب را کاهش می دهند. این ماده در مواد خوراکی مانند ماست، کلم ترش، سبزیجاتی مانند چغندر، کلم بروکلی، میوه،خیارشور و لوبیا و زردچوبه و زنجبیل و گوشت گاو و صدف و جگر وجود دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افسردگی قهوه گوشت اختلالات روانی مواد خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی طیبی گفت: پرونده قاچاق ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت‌گاز به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و وصول کرد.

طیبی ادامه داد: ماموران پایگاه دریابانی بندر ماهشهر این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان اضافه کرد: همچنین پرونده قاچاق مواد غذایی شامل؛ انواع کنسروجات، نوشیدنی و مواد خوراکی به ارزش یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان باغملک رسیدگی شد.


وی گفت: شعبه با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال محکوم کرد.

طیبی ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی باغملک این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان این استان را به واسطه داشتن مرز‌های خاکی و آبی یکی از گذرگاه‌های قاچاق کالا عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان