Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه عباسی گفت: بیشترین تماس‌ها با خط ملی اعتیاد طی ۱ ماه‌های اخیر به ترتیب مربوط به شیشه، تریاک، گل و هروئین بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: خوشبختانه خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) در کشور جا افتاده بطوری که آمارها نشان از افزایش ۲درصدی تماس ها در سال جاری می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این میان زنان با ۸۰ درصد تماس ها بیش از مردان از خط ملی اعتیاد مشاوره گرفته اند.البته این به آن معنی نیست که زنان بیش از مردان مصرف‌کنندگان مواد مخدر هستند، بلکه ممکن است به دلیل نگرانی یا کسب اطلاعات تماس بگیرند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: بیشترین تماس‌ها مربوط به شیشه، تریاک، گل و هروئین است. البته با راه اندازی کارزار رسانه‌ای مبارزه با مصرف گل در اردیبهشت ماه، تماس‌های مرتبط با «گل» افزایش یافت.

وی گفت: میانگین سنی تماس گیرندگان حدود ۲۸ تا ۳۰ سال است و معتادان نیز از طریق این سامانه به مراکز اقامتی میان‌مدت، بلندمدت، بستری و کلینیک‌های سرپایی ارجاع داده می شوند.

عباسی گفت: در حال حاضر روانشناسان خط ملی اعتیاد در سراسر کشور، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، به تماس افرادی که با این سامانه تلفنی ارتباط برقرار می کنند، پاسخ می دهند و بیش از ۵۰ روانشناس در حال حاضر، به صورت کاملاً تخصصی در پیشبرد این طرح به صورت مشاوره غیر حضوری، فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ما نتوانستیم برای معرفی خط ملی اعتیاد به مردم، تبلیغات گسترده ای را در سراسر کشور انجام دهیم، زیرا در این رابطه منابع سازمان بهزیستی محدود است و امیدواریم که مشکل تامین بودجه در این رابطه مرتفع شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تریاک شیشه گل 0 هروئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان رخ می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر در خصوص آمار تصادفات شبانه از نظر کاربری گفت: در تصادفات فوتی شبانه شهر تهران و از نظر نوع کاربری حدود ۳۷ درصد از عابرین پیاده، حدود ۱۷ درصد تخلفات خودروها و نیز ۴۶ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی افزود: متأسفانه برخی از عابرین پیاده ما شب‌ها لباس‌های تیره می‌پوشند و به این موضوع اصلاً نمی‌اندیشند که ممکن است رانندگان با توجه به تاریکی هوا آن‌ها را نبینند و حوادث تلخ و جبران ناپذیری را رقم بزنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در رصدهایی که انجام شد مشخص گردید که بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران به بزرگراه آزادگان باز می‌گردد و بعد از آن این آمار مربوط به بزرگراه امام علی (ع) و سپس مربوط به بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه شهید زین‌الدین است.

سرهنگ کشیر افزود: معابری که اعلام شد جز معابر خطرناک ما هستند و پلیس بارها اطلاع رسانی‌های لازم را در خصوص تردد ایمن و با احتیاط رانندگان در این معابر داشته است.

وی گفت: بزرگراه آزادگان یک بزرگراه شریانی و حساس است که از انتهای آزادراه تهران شمال در انتهای شمال غربی تهران و به سمت غرب تهران و از جنوب و جنوب غربی و جنوب شرقی تا سه راه افسریه ادامه دار است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بزرگراه امام علی (ع) نیز در شرق تهران مهم است و در شمال شرق تهران واقع شده و به جنوب شرقی تهران باز می‌گردد.

سرهنگ کشیر بیان داشت: رانندگانی که در این مسیرها و مخصوصاً معابر بزرگراهی تردد می‌کنند می‌بایست با توجه، دقت و مهارت بیشتری تردد داشته باشند و حواسشان به عابرین پیاده و موتورسواران باشد و سرعت مطمئنه را مد نظر داشته و از خوردن و آشامیدن و انجام هرگونه حرکاتی که باعث حواس‌پرتی آنان می‌شود جدا پرهیز کنند.

کد خبر 6079155

دیگر خبرها

  • کشف محموله شیشه و تریاک در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • از توقیف تریلی با حمل یک تن شیشه تا کشف ۷۰۰ کیلوگرم هروئین
  • کشف ۰.۵ تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • کشف نیم تُن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • کشف نیم تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو
  • مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال
  • بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد
  • بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان رخ می دهد