Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@09:53:54 GMT

بیشترین علت مرگ‌ و میر ایرانیان در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۲۲۲۵

بیشترین علت مرگ‌ و میر ایرانیان در سال ۹۷

براساس روند تغییرات رویدادهای حیاتی، بیشترین علت مرگ‌ومیر ایرانیان در سال ۹۷ اعلام شد. ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، براساس آخرین یافته های به دست آمده در سازمان ثبت احوال کشور، متناسب‌ترین شیوه برای بررسی وضعیت تغییرات رویدادهای حیاتی، محاسبه میزان‌های رویدادها در بازه‌های سالانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این طریق میزان رویداد حیاتی بر پایه آخرین بازه زمانی 12 ماهه به دست می‌آید و می‌توان از تغییرات میزان رویدادهای حیاتی در بازه‌های سالانه با لحاظ جمعیت در معرض رویداد مطلع شد. به عنوان مثال، میزان عمومی ولادت کشور از 19.2 در یک ساله منتهی به شهریور 1396 به 18 در یک ساله منتهی به شهریور 1397 تنزل یافته است.

بر پایه داده‌های مرگ و میر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در سال 1396، ایرانیان بیش از هر چیز دیگر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی از دنیا می‌روند.

رتبه بعدی به سرطان‌ها و تومورها و پس از آن بیماری‌های دستگاه تنفسی اختصاص دارد. رتبه‌های بعدی کشندگی اختصاص دارد به حوادث غیرعمدی (نظیر سوانح رانندگی) و بیماری‌های عفونی و انگلی.

منبع:فارس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد سرمایه گذاری خارجی شکست/ چین رتبه اول سرمایه گذاری در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در صفحه مجازی خود نوشت: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد. چینی‌ها در ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه به ایران را داشتند.

به گفته خاندوزی، با برنامه‌ریزی صورت گرفته، امیدواریم سیر صعودی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ که جذب سرمایه‌گذاری خارجی از ۲ به ۴ و اکنون ۵.۵ میلیارد دلار رسید، باز هم تداوم یابد.

کد خبر 6062136 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • تعطیلی «من‌وتو»، دامن «ایران اینترنشنال» را هم گرفت
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارند؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش پخت غذا را دارند؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارتد؟
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سانسور رسانه‌ای مکمل حیاتی نسل‌کشی در غزه است
  • رکورد سرمایه گذاری خارجی شکست/ چین رتبه اول سرمایه گذاری در ایران