Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:19:55 GMT

50 درصد گیلانی‌ها تغذیه ناسالم دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۲۳۱۱

50 درصد گیلانی‌ها تغذیه ناسالم دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: در گیلان، زنان 55 درصد و مردان 50 درصد از رژیم غذایی ناسالم (خوردن کمتر از 5 واحد خدمت ترکیبی از میوه ها و سبزیجات در روز) برخوردار هستند.

به گزارش ایلنا، محمد عباسی در نشست کارگاه سلامت و امنیت غذایی استان با ارایه گزارشی جامع از غربالگری بیماری‌های غیرواگیر و اجرای Ncd در استان، گفت: بیماری‌های غیر واگیر دغدغه جهانی بوده و پیشگیری از این بیمارها اولویت جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان این که فشار خون، دیابت و چاقی از عوامل موثر بر افزایش بیماری‌های قلبی عروقی است، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در استان گیلان زنان  32.8 درصد و مردان 26 درصد دچار فشار خون هستند و این رقم از میانگین کشوری که 27 درصد است بیشتر است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بالغ بر 35 درصد زنان و 17 درصد مردان گیلانی نیز دچار چاقی هستند که این رقم نیز از میانگین کشوری که 23 درصد، بالاتر است.
 
عباسی با اشاره به دیابت و عوارضی که این بیماری با خود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه 12.7 درصد زنان و 8 درصد مردان گیلانی نیز به دیابت مبتلا هستند و تعداد زنان دیابتی از میانگین کشوری که 9.5 درصد است نیز بیشتر است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یادآور شد: در گیلان، زنان 55 درصد و مردان 50 درصد از رژیم غذایی ناسالم(خوردن کمتر از 5 واحد خدمت ترکیبی از میوه‌ها و سبزیجات در روز) برخوردار هستند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تغذیه چاقی دانشگاه علوم پزشکی سبزیجات میوه ها و سبزیجات جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زهرا شجاعی» درگذشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، زهرا شجاعی امروز به دلیل بیماری درگذشت.

زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات و دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب امروز پس از طی دوره ای بیماری درگذشت.

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم‌های گیلانی در لیگ دسته یک فوتبال
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!
  • چرا ایرانیان بدترین روش پخت غذا را دارند؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارتد؟
  • شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»
  • «زهرا شجاعی» درگذشت
  • شالیکاران گیلانی لایروبی انهار را جدی بگیرند