Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان با اشاره به وجود ظرفیت‌های گوناگون تولید در استان از عدم سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای در کردستان گلایه کرد. ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزاش خبرگزاری تسنیم از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در دیدار با تیم کاری پژوهشکده فناوری نهاد ریاست جمهوری و بحث در خصوص پروژه تولید سند 5 ساله علم و فناوری استان، کردستان را استانی جوان و خوشفکر عنوان کرد و اظهار داشت: ما در بهره‌گیری از منابعی که متعلق به استان است با محدودیت مواجه هستیم که اگر این محدودیت‌ها برطرف شود بخشی از مشکل بیکاری استان رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حوزه کشاورزی چند طرح بزرگ از جمله تبدیل زمین‌های دیم به آبی، طرح توسعه باغات استان و تبدیل استان به قطب تولید پروتیین کشور ارائه شده که اگر اجازه استفاده از منابع آبی استان را داشته باشیم می‌تواند اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان در کردستان معادن مختلفی از طلا و سنگ آهن تا دیگر سنگ‌های معدنی وجود دارد اما سازمان‌های توسعه‌ای کشور در کردستان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و ارزش افزوده زیادی در استان ایجاد نمی‌شود.

توسعه کردستان نیازمند ایجاد بسترهای سرمایه گذاری است فرصت سرمایه‌گذاری در استان کردستان ایجاد شود سنندج| موانع سرمایه‌گذاری در استان کردستان متنوع است

وی از مرز به عنوان یکی دیگز از ظرفیت‌های ارزشمند استان نام برد و ادامه داد: به دلیل وابستگی‌های فرهنگی دو طرف مرز، سرمایه‌گذاران زیادی از اقلیم مایل به سرمایه‌گذاری در استان کردستان هستند اما با محدودیت مواجه می‌شوند و از سوی دیگر بحث ایجاد منطقه آزاد (بانه و مریوان) به‌عنوان ظرفیتی برای تولید و صادرات، مدت زیادی در مجلس معطل ماند.

مرادنیا همچنین از طولانی شدن وعده سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در استان گلایه کرد و افزود: انگیزه و اراده لازم برای سرمایه‌گذاری در کردستان وجود ندارد و این دیدگاه با مباحث اشتغال و توسعه فاصله دارد.

شایان ذکر است، پروژه تولید سند 5 ساله علم و فناوری متعلق به وزارت علوم و تحقیقات است که در کردستان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان

استاندار هرمزگان از ایجاد شهرک صنفی پوشاک خبر داد و گفت: در حوزه تولید البسه مورد نیاز استان مقدمات ایجاد یک شهرک صنفی ایجاد شده که تولید و عرضه لباس و پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت عرف جامعه انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دومین نشست ستاد استانی عفاف و حجاب ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیلی محکم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونسیتی را یادآوری اقتدار نظام به دشمنان دانست.

وی گفت: طرح سراسری نور در استان علیرغم چالش‌ها، وفاق و همکاری مردم با ستاد استانی عفاف و حجاب را همراه داشت و حول محور فراجا اثرگذاری توأم با آرامش را شاهد بودیم که قابل تقدیر است.

استاندار هرمزگان افزود: در حوزه عفاف و حجاب به عنوان قانون خدا و اسلام باید صدای واحد باشیم و همه ارکان به تکالیف خود در این زمینه عمل کنند.

وی ابلاغ و انجام پیشنهادات فراجا برای همکاری و اثربخشی فرهنگی ـ اجتماعی ضروری دانست و افزود: تقویت بخش‌های مردمی بویژه پیوستن کنش‌گران اجتماعی در سامانه همچنین ساماندهی مراکز بومگردی و اقامتی نیز در قالب پلتفرم‌ های تعریف شده اهمیت بسیاری دارد.

دوستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرا نسلی و مغایر با حدود شرعی را نیازمند آموزش و مهارت‌ورزی ویژه‌ای برشمرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در این مقوله بسیار مهم است.

استاندار هرمزگان از ایجاد شهرک صنفی پوشاک خبر داد و گفت: در حوزه تولید البسه مورد نیاز استان مقدمات ایجاد یک شهرک صنفی ایجاد شده که تولید و عرضه لباس و پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت عرف جامعه انجام خواهد شد و بخشی از دغدغه و مطالبه مردم در این زمینه برطرف می‌شود که متقاضیان همکاری در این بخش می توانند ازطریق سازمان صمت استان ثبت نام کنند.

گفتنی است در این جلسه رئیس کل دادگستری هرمزگان، فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مرتبط در سایر بخش ها حضور داشتند. انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • ایجاد پایگاه نوآوری یافته‌های تحقیقاتی جهش تولید در کامیاران
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • تصویب سه طرح در جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان