Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@00:55:07 GMT

بیشترین علت تماس با خط ملی اعتیاد چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۳۲۸۴

فاطمه عباسی گفت: خوشبختانه خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) در کشور جا افتاده بطوری که آمارها نشان از افزایش ۲درصدی تماس ها در سال جاری می دهد.

وی ادامه داد: در این میان زنان با ۸۰ درصد تماس ها بیش از مردان از خط ملی اعتیاد مشاوره گرفته اند.البته این به آن معنی نیست که زنان بیش از مردان مصرف‌کنندگان مواد مخدر هستند، بلکه ممکن است به دلیل نگرانی یا کسب اطلاعات تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: بیشترین تماس‌ها مربوط به شیشه، تریاک، گل و هروئین است. البته با راه اندازی کارزار رسانه‌ای مبارزه با مصرف گل در اردیبهشت ماه، تماس‌های مرتبط با «گل» افزایش یافت.

وی گفت: میانگین سنی تماس گیرندگان حدود ۲۸ تا ۳۰ سال است و معتادان نیز از طریق این سامانه به مراکز اقامتی میان‌مدت، بلندمدت، بستری و کلینیک‌های سرپایی ارجاع داده می شوند.

عباسی گفت: در حال حاضر روانشناسان خط ملی اعتیاد در سراسر کشور، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، به تماس افرادی که با این سامانه تلفنی ارتباط برقرار می کنند، پاسخ می دهند و بیش از ۵۰ روانشناس در حال حاضر، به صورت کاملاً تخصصی در پیشبرد این طرح به صورت مشاوره غیر حضوری، فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ما نتوانستیم برای معرفی خط ملی اعتیاد به مردم، تبلیغات گسترده ای را در سراسر کشور انجام دهیم، زیرا در این رابطه منابع سازمان بهزیستی محدود است و امیدواریم که مشکل تامین بودجه در این رابطه مرتفع شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اعتیاد زنان مردان مواد مخدر تبلیغات بهزیستی بودجه اعتیاد بهزیستی درمان رسانه مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه عباسی عضو باشگاه دوچرخه‌سواری بی شاپور کازرون، عنوان قهرمانی مسابقات دوچرخه سواری کشوری را از آن خود کرد.

عباسی در رده سنی امید در این دوره از مسابقات توانست با کسب مدال طلا، عضو اصلی تیم ملی بزرگسالان بانوان کشور شود و در مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر اردیبهشت در مالزی برگزار می‌شود، شرکت کند.

مسابقات دوچرخه سواری کوهستانی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، دوم اردیبهشت در پارک جنگلی چیتگر تهران برگزار شد.

کد خبر 6086612

دیگر خبرها

  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران بیشترین کشفیات موادمخدر دنیا را دارد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت