Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستندساز قزوینی گفت: با دو فیلم "فریاد در چال" و "آرزوی طاهره" در جشنواره عمار شرکت کردم، این جشنواره برای استعدادیابی مفید است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از صبح قزوین، حسین الهامی‌پور در سخنانی، گفت: با وجود داشتن تجربه در مستندسازی و شرکت در جشنواره‌های مختلف امسال با توصیه دوستان و تبلیغات انجام شده برای نخستین بار با دو فیلم در جشنواره “عمار” شرکت کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با فیلم”فریاد در چال” در بخش آزاد جشنواره شرکت کردم، این فیلم زندگی پیرمردی که تنها و بدون هیچ امکاناتی در روستایی از طارم و توابع زنجان زندگی می‌کند را به تصویر می‌کشد.

مستندساز قزوینی عنوان کرد: کوهنوردانی که به آن منطقه رفته‌اند رفتار‌هایی از این پیرمرد دیده و بر این باورند که او با ارواح و جن در ارتباط است، شنوندگان این ماجرا نیز همین باور را قبول دارند، در راستای این شنیده‌ها به مدت یک سال از زندگی این پیرمرد تصویر برداری کردم.

وی ادامه داد: دعا نوشتن و فریاد زدن‌های این پیرمرد داخل دره به تصویر کشیده شد، این فیلم از شبکه مستند سیما نیز پخش شده است.

این هنرمند قزوینی عنوان کرد: “‌آرزوی طاهره” مستند دیگری است که با محوریت دینی ساخته شد و این اثر نیز برای جشنواره “عمار” ارسال شده است.

وی بیان کرد: این فیلم نیز زندگی پیرزن نابینای ۷۰ساله‌ای که تنها زندگی می‌کند و آرزوی سفر کربلا دارد را به تصویر می‌کشد و علی رغم فقری که دارد در پایان به آرزوی خود که سفر کربلا است، دست می‌یابد.

الهامی پور درباره دستاورد‌های جشنواره “عمار” گفت: این جشنواره نوعی استعدادیابی برای کار اولی‌ها و علاقه‌مندان است و با داشتن بخش مردمی امکان شرکت آماتور‌ها با ابزار‌های اولیه و حتی گوشی همراه نیز فراهم شده و برای کسب تجربه نیز بسیار مفید است.

وی ادامه داد: جشنواره “عمار” در شناسایی استعداد‌ها نیز نقش ارزنده‌ای دارد، فیلم‌های شرکت داده شده در جشنواره نیز در مساجد و مکان‌های عمومی پخش می‌شود.

شرکت کننده در جشنواره”عمار” در پایان گفت: تقدیر و تشویق قابل توجه از مستند‌های برتر با ایجاد انگیزه برای سازندگان راه را برای ساخت اثر‌های بهتر فراهم می‌کند، اما عدم تشویق و حمایت از آثار تولیدی اثرات منفی به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره عمار جشنواره فیلم عمار استعدادهای درخشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است

حجت الاسلام علی خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ملی مسطورا «سطر سطر زندگی با آیه‌ها» با هدف گفتمان‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی در در سطح استان کردستان و به ویژه شهرستان بیجار در حال برگزاری است.

وی افزود: طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها» در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی و گفتمان سازی در حال انجام است.

حجت الاسلام خورشیدی به اهمیت برگزاری این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در وارد کردن قرآن به زندگی اجرای چنین برنامه‌ها می‌تواند گام مؤثری در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری باشد.

وی همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: اجرای طرح مسطورا زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی در بین افراد جامعه و بالاخص جوانان و نوجوانان است.

امام جمعه بیجار تاکید کرد: نقش تبلیغات اسلامی در اجرای چنین طرحی بسیار مهم است و با اطلاع رسانی در فضای مجازی و فعال کردن کانون‌های قرآنی می‌تواند در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی گام بردارد.

وی خاطر نشان کرد اجرای طرح‌های مختلف قرآنی از جمله مسطورا نباید تنها منحصر به ماه مبارک رمضان باشد بلکه در طول سال باید به صورت مداوم ادامه پیدا کند و یا در مناسبات مختلف صورت گیرد.

کد خبر 6056256

دیگر خبرها

  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • توسعه کشت چغندر قند را راهکار مناسبی برای کم آبی
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟
  • تلخ و شیرین ورزش قم در بهار ۱۴۰۲
  • طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی