Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:58:32 GMT

شهرام غنی‌زاده رسما شهردار تالش شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۳۴۷۰

شهرام غنی‌زاده رسما شهردار تالش شد

با حکم استاندار گیلان، رامین باباپور برکنار و شهرام غنی زاده رسما به عنوان شهردار تالش منصوب شد.

به گزارش ایلنا از رودسر، پیرو جلسه ۱۱ آذر ماه ۹۷ در ساختمان وزارت کشور با حضور معاون وزیر، اعضای شورای شهر ، استاندار گیلان و فرماندار تالش در رابطه تعیین تکلیف وضعیت شهرداری تالش ؛ امروز ( ۱۶ دی ماه۹۷ ) با صدور حکمی از سوی دکتر مصطفی سالاری، استاندار گیلان؛ شهرام غنی زاده رسما شهردار تالش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثریت اعضای شورای شهر تالش در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۹۷ اقدام به استیضاح شهردار نکردند، اما این استیضاح در هیات تطبیق به ریاست فرماندار رد شد؛ البته برخی از تحلیلگران و فعالان سیاسی عدم تایید استیضاح در هیات تطبیق را مخالفت فرماندار با برکناری باباپور عنوان می کنند.

پس از رد استیضاح ؛ نامه ای از سوی افشار ( مدیر کل امورشوراهای وزارت کشور) به فرماندار تالش مبنی بر قانونی بودن استیضاح ابلاغ شد و فرماندار تالش نیز به استناد نامه مافوق حکم برکناری باباپور را صادر نمود.

اما این بار باباپور بیکار ننشست و شکایت خود را از فرماندار تالش به دیوان عدالت اداری برد و توانست دستور موقتی جهت بازگشتش به ساختمان شهرداری دریافت کند.

مدتی بعد قاضی دیوان با مطالعه کامل پرونده شکایت باباپور از مهدوی، حکم ثانویه و قطعی را صادر نمود و ضمن ابطال دستور موقت شکایت باباپور را قابل استماع نداست و شکایت وی رد شد. البته ناگفته نماند در حکم ثانویه دیوان ، نامه افشار نیز مشورتی قلمداد شد!

موافقان و مخالفان استیضاح شهردار، تفاسیر گوناگونی از حکم ثانویه ارائه دادند تا جایی که مهدوی فرماندار تالش طی نامه ای به قاضی پرونده خواستار تفسیر این حکم شد که این نامه نیز بی پاسخ ماند!!

پس از این اتفاقات اعضای شورای شهر تالش جهت احقاق حقوق مردم کوتاه نیامدند و شکایت خود را از نهاد های مختلف نظارتی و قضایی پیگیر شدند.

در این بین نامه های گوناگونی از نهاد های مختلف علیه شهردار معزول صادر شد که از حوصله بحث خارج بوده و از پرداختن بدان ها صرف نظر میکنیم.

تا اینکه در تاریخ ۱۱ آذرماه ۹۷ با دستور وزیر کشور جلسه ای در ساختمان وزارت کشور با حضور معاون عمرانی وزیر، استاندار گیلان، اعضای شورای شهر تالش و همچنین فرماندار این شهر جهت مصالحه و تعیین تکلیف این پرونده تشکیل گردید. در این جلسه طولانی پس از بحث و گفتگوی فراوان قرار بر این شد باباپور برکنار و حکم شهردار جدید منتخب شورا از سوی استانداری گیلان صادر گردد.

پس از یک ماه و با طی شدن پروسه استعلامات و روند اداری ؛ در تاریخ ۱۶ دی ماه ۹۷ حکم شهرام غنی زاده به عنوان شهردار تالش از سوی دکتر مصطفی سالاری صادر شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها حقوق دی ماه شورای شهر معاون وزیر وزیر کشور جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط می‌خواستم مقتول را بترسانم

 فروردین سال ۱۴۰۲ گزارش یک نزاع دسته‌جمعی در حاشیه اتوبان باقری به پلیس پایتخت اعلام شد. پس از آن مأموران به محل درگیری اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مرد جوانی از ناحیه گردن چاقو خورده است و خونریزی شدیدی دارد که به بیمارستان منتقل شد، اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات وارده جان باخت.

با مرگ وی، مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان درگیری مرگبار آغاز کردند و مشخص شد مقتول از ماه‌ها قبل با یکی از دوستانش به نام محمود اختلاف پیدا کرده و همین امر منجر به کل‌کل در فضای مجازی نیز شده بود.

با روشن شدن این موضوع محمود ۲۸ ساله ردیابی و بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به درگیری اعتراف کرد، اما مدعی شد او ضربه چاقو را نزده است و دو نفر از دوستانش به نام‌های شهرام و اکبر مرتکب قتل شده‌اند.

به این ترتیب شهرام و اکبر نیز بازداشت شدند و به درگیری اعتراف کردند.

در ادامه تحقیقات، مأموران فیلم دوربین‌های مداربسته را مورد بازبینی قرار دادند و معلوم شد چاقو در دستان شهرام و اکبر بوده است و آنها قربانی را به قتل رسانده‌اند.

با تکمیل تحقیقات، برای شهرام و اکبر به اتهام قتل عمد و برای محمود به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص کردند، پس از آن محمود به اتهام معاونت در قتل به جایگاه رفت و گفت: از مدتی قبل با مقتول بر سر موضوعی اختلاف پیدا کرده و چند بار در فضای مجازی همدیگر را تهدید کرده بودیم و با هم کل‌کل داشتیم.

روز حادثه من به همراه شهرام و اکبر پس از خوردن مشروب به یک جگرکی رفتیم که یکباره مقتول را دیدم و همان‌جا به دوستانم گفتم فرصت خوبی است تا او را ادب کنیم، اما قصد نداشتم او را بکشم و به دوستانم هم نگفتم او را بکشید، فقط می‌خواستم کتکش بزنیم و فرار کنیم تا دیگر برای من شاخ و شانه نکشد، اما دوستانم با چاقو او را کشتند. به همین خاطر اتهام معاونت در قتل را قبول ندارم، چون قصدم کشتن او نبود.

بعد از آن شهرام به جایگاه رفت و گفت: آن شب وقتی محمود گفت حمله کنیم من چند ضربه چاقو زدم، اما ضربه‌هایم طوری نبود که بخواهد باعث مرگ او شود و قصدم هم کشتن او نبود.

اکبر هم گفت: آن شب آنقدر مست بودیم که اصلاً چیزی به خاطر نمی‌آورم حتی نمی‌دانم چند ضربه چاقو زدم. من و شهرام اصلاً مقتول را نمی‌شناختیم و به خاطر درخواست دوست مان وارد درگیری شدیم.

با پایان اظهارات متهمان، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

روزنامه ایران

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد
  • قانون جدید فقط برای ساکت کردن جواد است/ رسماً قصد دارند ترمز استقلال را بکشند
  • نظر امام جمعه اهل سنت تالش در خصوص حملات موشکی ایران به اسراییل
  • فقط می‌خواستم مقتول را بترسانم
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • کاپیتان استقلال رسماً محروم شد
  • آماده سازی ۷۴ درصد انهارکشاورزی تالش
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت برقی تریاک توزیع می‌کرد
  • دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش