Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: ششم فروردین ماه ۹۷ بود که خبر تخریب پل معلق «دره خزینه» پلدختر به سر خط رسانه ها رفت و پس از آن مسئولان استانداری لرستان، میراث فرهنگی لرستان، فرماندار و مسئولان شهرداری پلدختر در جریان بازدید از محل پل معلق دره خزینه، خبر از احیای این پل دادند؛ اما امروز با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حادثه تخریب پل دره خزینه هنوز طرح احیای این پل پا در هوا مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احیای پل معلق «دره خزینه» مطالبه عمومی مردم

فرماندار پلدختر پیش از این به خبرنگار مهر گفته بود که با توجه به این که پل معلق دره خزینه یکی از مناطق بکر و زیبای گردشگری و طبیعی این شهرستان است و گردشگران زیادی از آن استقبال داشته اند؛ موضوع تخریب پل و بازسازی و ترمیم مجدد آن در بین مردم از حساسیت بالایی برخوردار بوده و مطالبه عمومی آنها به شمار می رود.

نعمت الله دستیاری با اشاره به اینکه راه دسترسی پل دره خزینه پلدختر در استان لرستان بوده و از این نظر متعلق به حوزه استحفاظی،  انتظامی و قضایی شهرستان پلدختر است،  یادآور شد: بر این اساس با توجه به پیگیری های انجام شده و دستور اکید استاندار لرستان به سرپرست معاونت عمرانی استانداری کارگروهی تشکیل شده که اعضای آن سه شنبه همین هفته(۲۱ فروردین ماه) در شهرستان حضور می یابند.

آمادگی شهرداری برای احداث پل معلق در ورودی شهر

پس از این اظهار نظر فرماندار پلدختر، شهردار پلدختر نیز در سخنانی از آمادگی برای احداث پل معلق بر روی رودخانه کشکان و در ورودی شهر پلدختر خبر داد.

صمد چراغی پور افزود: شهرداری پلدختر بر اساس نقشه برداری انجام شده در تلاش برای احداث یک پل معلق بر روی رودخانه کشکان شبیه پل دره خزینه به صورت تله کابین با طول ۴۴۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر است.

وی به مزیت های پل پیشنهادی پلدختر اشاره کرد و افزود: پل پیشنهادی بیش از سه برابر پل معلق دره خزینه است که هر دو سمت آن در حوزه استحفاظی استان لرستان و شهرستان پلدختر قرار دارد و بر روی رودخانه کشکان در حاشیه جاده سراسری تهران - جنوب و شهر پلدختر احداث می شود.

استمرار اختلاف نظرها و بی نصیب ماندن از ظرفیتی گردشگر پذیر

تا امروز اظهار نظرها پیرامون احیای پل معلق دره خزینه و یا احداث پل معلق در مکانی دیگر همچنان ادامه داشته است تا لرستان در ایام عید نوروز ۹۸ از وجود جاذبه ای گردشگر پذیر در پلدختر بی نصیب بماند.

اما اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان طرح مطالعاتی احیای پل معلق در همان مکان سابق را در دستور کار قرار داد و در نهایت مشاور طرح از جمع بندی نهایی برای احداث پل معلق در نقطه ای پایین تر از مکان سابق پل دره خزینه خبر داد.

تهیه طرح مطالعاتی احداث پل معلق «دره خزینه» به طول ۳۶۷ متر به عنوان بلندترین و مرتفع ترین پل معلق خاورمیانه

مشاور طرح مطالعاتی احیای پل معلق دره خزینه امروز یکشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان اعلام کرد که پل معلق در مکان مورد نظر ۳۶۷ متر طول خواهد داشت و به عنوان بلندترین و مرتفع ترین پل معلق خاورمیانه ساخته خواهد شد. همچنین نقطه مورد نظر از جهت راه دسترسی، ایجاد اقامتگاه بوم گردی، احداث پارکینگ و ... نیز دارای قابلیت های لازم است و سازه پل نیز از نوع پیچ و مهره ای خواهد بود.

استاندار لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پل قدیمی دره خزینه موقعیت خطرناکی داشت، اظهار داشت: به هر روی تخریب این پل منجر به واکنش های مختلف در شبکه های اجتماعی شد، لذا تصمیم گرفته شد این پل احیا شود.

استاندار لرستان: ۸ تا ۹ ماه است حرف احیای پل را می زنیم و هنوز به نتیجه نرسیده ایم

سید موسی خادمی افزود: برخی گفتند مکان قبلی پل معلق دره خزینه ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر با پلدختر فاصله دارد، از آن طرف هم در ایلام است،  زمان بهره برداری از آن هم محدود است و از اردیبهشت به بعد کسی آنجا نمی رود و لذا ورودی پلدختر برای احداث پل جدید بهتر است.

وی با بیان اینکه در مقابل احیا و بازسازی پل در مکان قدیمی آن نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار بود و چون رقم بالایی نبود ما نیز موافقت کردیم، تصریح کرد: اما در ارزیابی های جدید و بر اساس طرح تهیه شده، نزدیک به دو میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل در مکان قدیمی آن نیاز است.

استاندار لرستان با اشاره به اختلاف نظرها و پیشنهادات مختلف برای جانمایی پل معلق ادامه داد: ۸ تا ۹ ماه است این حرف را می زنیم و هنوز به نتیجه نرسیده ایم، بررسی شود که هزینه احداث پل در منطقه دره خزینه و در ورودی شهر پلدختر چقدر می شود و سازه آن چند متر خواهد بود و یک مقایسه کنید و به نتیجه نهایی برسید.

ظرف ۱۰ روز نتیجه نهایی بررسی ها اعلام شود

خادمی خاطرنشان کرد: ظرف ۱۰ روز این موضوع بررسی شود و نهایتا بین این دو به یک جمع بندی برسیم.

بر اساس این گزارش، پل «دره خزینه» در ۴۹ کیلومتری جنوب شرقی پلدختر در حدفاصل جاده پلدختر- اندیمشک در دره‌ای به همین نام قرارگرفته است. این پل به طول ۱۱۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر بر روی رود کرخه قرار دارد و در منطقه ای دره ای و صخره ای واقع شده‌است که فروردین ماه امسال تخریب شد و تلاش برای احیای این جاذبه گردشگری همچنان ادامه دارد.

کد خبر 4505678

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان پل معلق پلدختر جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است

ایسنا/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است.

سید حمیدرضا کاظمی امروز نهم فروردین‌ماه با اشاره به انسداد چندباره این محور پس از بارش‌های اخیر، اظهار کرد: محور مذکور از شاهراه‌های ارتباطی شمال_جنوب_غرب کشور بوده و زندگی روزمره بخش مهمی از مردم پلدختر و معمولان نیز به آن وابسته است‌ چراکه علاوه بر امور روزانه و نیاز به ارتباطات در آغاز فصل کشاورزی و باغداری به سر می‌بریم و مردم ما نیز اکثرا از راه این مشاغل گذران زندگی می‌کنند و نبود راه، زندگی آنها را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های فراوان و تماس‌های متعددی که با وزیر راه و شهرسازی داشتم ایشان معاون راهداری خود مهندس اکبری را به عنوان نماینده تام الاختیار به منطقه اعزام کردند تا از نزدیک در جریان مشکلات پیش آمده قرار بگیرد و انتظار دارم  شخص وزیر نیز در اسرع وقت و با دست پر و خبرهای خوش در حوزه انتخابیه حضور یابند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس خواهان تسریع دولت در اتمام جاده جدید و اقدام عاجل برای ترمیم جاده قدیم شد و گفت: این پروژه‌های عظیم که پس از سیل ۹۸ شروع شده با اعتبارات قطره چکانی به سرانجام نمی‌رسند و دولت باید اعتبار کافی را به آنها تزریق کند چراکه در نبود اعتبارات، ساخت جاده جدید عملا با مشکل مواجه  شده است از طرفی متاسفانه بانک ملی، ماده۵۶ این پروژه را متوقف و باعث تعطیلی پروژه و نارضایتیِ شدید  مردم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت ۷۳ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی پلدختر
  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • احداث ۱۵ کیلومتر دیواره ساحلی در محور پلدختر به خرم آباد
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • جاده پلدختر - خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • ۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم‌آباد - پلدختر احداث می‌شود
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا دو روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲روز آینده بازگشایی می‌شود