Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@13:13:34 GMT

دانستنی‌های آشپزی برای تازه عروس‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۶۱۳۴

دانستنی‌های آشپزی برای تازه عروس‌ها

آشنایی با انواع سبزی‌ها و مقدار آن‌ها:
قورمه سبزی: دو واحد تره + یک واحد جعفری (بعضی‌ها مقدار کمی شنبلیله یا اسفناج هم می‌ریزند که لعابدار شود.)

سبزی پلو: دو واحد تره + یک واحد جعفری + کمی شوید + سیر تازه ریز شده یا دو سه حبه سیر معمولی

کوکو سبزی: می‌توانید از همان سبزی پلو درست کنید یا فقط تره بریزید که می‌شود کوکوی تره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آش: تره + جعفری + گشنیز + اگه فصل اسفناج بود اسفناج و اگه نبود برگ چغندر. اگه دوست دارید آشتون معطر بشه توش کمی هم ترخون بریزید. اگر سبزیتان فریزری بود برای این که عطر سبزی تازه بگیرد موقع پخت یک دسته‌ی کوچولو گشنیز داخلش خرد کنید.

دلمه: مرزه + تره + شوید (خیلی کم، چون عطر شوید نافذه)
آب دوغ خیار: مرزه + شوید + پیازچه



تفاوت سمبوسه و پنکیک
سمبوسه را که حتما همه می‌شناسید. خمیر نازکی مثل نان لواش است که لای آن مواد می‌ریزند و به شکل مثلث می‌پیچند و داخل روغن زیاد سرخ می‌کنند.

پنکیک معمولا این طوری صرف می‌شود که گرد و صاف می‌گذارند داخل بشقاب و روی آن شربت یا عسل یا مربا و ... می‌ریزند و با کارد می‌برند و با چنگال برمی دارند می‌خورند. یا این که چندتا پنکیک را می‌گذارند روی هم و یا لا به لا چاشنی را می‌ریزند یا آن بالای بالا و بعد با کارد برش می‌دهند.



آشنایی و درست کردن پاپریکا
پاپریکا همان فلفل دلمه‌ای خودمان است. گرد آن که از فلفل قرمز رسیده تهیه می‌شود در بسیاری از غذا‌های اروپای شرقی به ویژه مجارستان مصرف دارد و عطر و رنگ فلفل قرمز را به غذا می‌دهد، ولی تندی ندارد. این گرد را می‌توان به جای رب گوجه فرنگی به خورش یا آبگوشت زد بدون آن که طعم غذا زیاد عوض شود.



درست کردن گرد پاپریکا: گرد پاپریکا در بازار ما عرضه نمی‌شود، ولی درست کردن آن در خانه آسان است. مقداری فلفل دلمه‌ای قرمز و رسیده را بشکافید و تخم و گوشت سفید داخل آن را در آورید. سپس پوسته فلفل را خرد کنید و در جریان هوا یا زیر آفتاب بگذارید تا خشک شود. فلفل خشک را آسیاب کنید یا بکوبید و الک کنید.

برای به کار بردن پاپریکای تازه به جای گرد آن، فلفل را روی شعله کباب کنید و چند دقیقه در یک کیسه نایلکس بگذارید تا پوسته آن جدا شود. سپس پوست را بردارید و گوشت قرمز را با اندکی نمک بکوبید و به صورت خمیر در آورید. این خمیر را مانند رب گوجه فرنگی به کار برید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی کوکو سبزی سبزی پلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان گفت: طبق آخرین سرشماری‌ها، در سطح استان بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون بیش از ۹۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شده‌اند.

روح‌الله عمادی با حضور در تحریریه ایسنا به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) اظهارکرد: بنیاد مسکن ۲۱ فروردین سال ۵۸ با هدف کمک به ساخت مسکن محرومان تاسیس شد و در بحث صدور اسناد مالکیت، عمران روستاها، ساخت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و... فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: بیشترین حوزه‌ای که هدف اولیه تاسیس بنیاد مسکن بود، احداث مسکن محرومان و روستایی است که عموما برای افراد محرومی است که توان ساخت مسکن را ندارند.

مقاوم‌سازی بیش از ۹۰ هزار مسکن روستایی در خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار اصلی دولت مسکن بوده و همچنین با توجه به اهمیت بحث نهضت ملی مسکن، تکلیف بنیاد مسکن این است که مسکن روستایی را مقاوم‌سازی کند؛ مسکن روستایی جزو نهضت ملی است و امسال جهش خوبی در تخصیص سهمیه مسکن در استان داشتیم؛ سهمیه سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که امسال به ۱۷ هزار واحد رسیده است.

عمادی با اشاره به بحث مقاوم‌سازی، گفت: طبق آخرین سرشماری‌ها، در سطح استان بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون بیش از ۹۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شده‌اند. برنامه‌ریزی ما این است که به جایی برسیم تا هیچ واحد غیر مقاومی در روستاها نداشته باشیم.

ضرورت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان

وی با اشاره به رشد سهمیه مقاوم‌سازی مسکن در استان، افزود: با توجه به تشکیل خانوده‌، خواه ناخواه شاهد احداث مسکن جدید نیز خواهیم بود؛ در سال ۱۴۰۰ سه هزار واحد، سال ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد و سال ۱۴۰۲، ۵ هزار و ۵۰۰ واحد و امسال ۱۷ هزار واحد سهمیه استان است که تا امروز بیش از ۱۲ هزار واحد به بانک‌ها معرفی شدند؛ در این راستا متقاضیان تشکیل پرونده داده و پروانه ساخت گرفته‌اند و برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

عمادی با اشاره به واحدهای غیرمقاوم موجود در روستاها و در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر گفت: مردم از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند و تشکیل پرونده دهند. کشور ما روی کمربند زلزله واقع شده است و هفته گذشته نیز در استان شاهد زمین لرزه مشراگه و پیش از آن زلزله رامشیر بودیم. سیل و دیگر مخاطرات نیز وجود دارند و آب و هوای استان می‌طلبد که واحدهای مقاوم ساخته شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه بحث ایمنی و صرفه‌جویی در انرژی حتما در واحدهای مسکونی جدید لحاظ خواهد شد، گفت: امیدواریم در زمان تعیین‌شده بتوانیم سهمیه‌ در نظر گرفته شده را جذب کنیم. تسهیلات به سرعت در حال پرداخت است و در آینده نزدیک شاهد جذب سهمیه خواهیم بود.

وی گفت: مبلغ تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است. امیدواریم مردم در زمان مفید اقدام کنند چون در چند ماه آینده ممکن است به دلیل تورم نتوان به میزان تعیین‌شده ساخت و ساز داشته باشیم.

نیاز به تسهیلات تکمیلی برای بازسازی‌ها

عمادی بیان کرد: در بحث بازسازی، در بندرامام کار بسیار شاخص در سطح کشور صورت گرفت. کار به مرحله خوبی رسیده است و نیازمند تسهیلات تکمیلی هستیم. این موضوع از سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته و تسهیلات از وزارت کشور، خارج و به مرحله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رسیده است و امیدواریم پس از تصویب به استان و برای شهرهای بندرامام و مسجدسلیمان تخصیص داده شود چون برای تکمیل واحدهای نیمه کاره بسیار کمک‌کننده است.

وی با اشاره به بازسازی منازل آبگرفته بندرامام عنوان کرد: ۵ هزار واحد مسکونی برای بازسازی در نظر گرفته شد که ۳ هزار واحد آغاز به کار کرده‌اند و از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد به مرحله گچ و خاک رسیده‌اند و متقاضیان ساکن شده‌اند. در بندرامام، برای یک هزار و ۵۰۰ واحد در زمان مفید از تسهیلات استفاده شده و به مرحله گچ و خاک رسیده است. ۲ هزار واحد دیگر که با تاخیر آغاز به کار کردند به تورم خوردند و نیمه کاره هستند. توصیه ما این است که متقاضیان در زمان مفید از تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: شهرک امام رضا مسجدسلیمان پیشرفت‌های خوبی داشته است. واحدهای آسیب‌دیده از زلزله اندیکا نیز به سرانجام رسیدند و بسیاری از واحدها تحویل داده شد. واحدهای فرسوده و ناکارآمد سطح استان در دستور کار است. برای توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر و بهبود وضعیت بافت‌های ناکارآمد آبادان چندین جلسه برگزار شده است.

صدور ۲۰۰ هزار سند مالکیت روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به عمران روستایی و اجرای طرح‌های هادی در استان اظهار کرد: طق برنامه‌های توسعه و برنامه ششم، این طرح باید به پایان می‌رسید که خوشبختانه در استان به پایان رسید و بر اساس آمار برای ۲ هزار و ۲۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده است و حتی روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز تحت پوشش قرار داده شدند و استان خوزستان در این زمینه پیشتاز است. از مجموع ۲ هزار روستا، تعداد ۸۵۰ روستا تنها در یک سال، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و ماحصل آن نیز جمع‌آوری آب‌های سطحی و... در روستاها بود و عقب‌ماندگی‌ها جبران شد.

وی گفت: پیگیر هستیم از منابع استانی و ملی، بتوانیم اجرای طرح هادی را پیش ببریم. در قالب طرح هادی، سال گذشته ۵ میلیون متر مکعب معابر روستاها آسفالت شد و با اجرای این طرح‌ها بسیاری از مشکلات روستایی از جمله دسترسی و گرد و خاک و .. حل می‌شود.

عمادی عنوان کرد: در خصوص صدور سند مالکیت روستایی در استان، حدود ۲۰۰ هزار جلد سند در روستاها و شهرها صادر شده است. در سال ۱۴۰۲، ۷ هزار و ۶۰۰ سند صادر شد و امسال نیز با مشارکت اداره ثبت اسناد بنا است که ۱۰ هزار جلد سند صادر شود.

ساخت بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به طرح‌های دولت‌ها در حوزه مسکن بیان کرد: در حوزه مسکن شهری و نهضت ملی، اقدامات خوبی انجام شده است و در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ واحد (اهواز، دزفول، شوش، اندیمشک و دیگر شهرها) به فراخور نیاز به صورت بنیادساز در حال ساخت است. در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ۱۷ هزار و ۲۰۰ پلاک زمین تامین شده که از این میزان دو هزار واحد تحویل داده شد.همچنین ۵ هزار و ۴۰۰ واحد در مرحله طراحی و تفکیک است.

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی واحدهای اکباتان اهواز

عمادی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: پروژه ۲۰۰ واحدی اکباتان اهواز پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد دارد. در پروژه اکباتان و دیگر پروژه‌ها با کیفیت‌ترین مصالح ساختمانی به کار رفته و طبق مقررات ملی ساختمان اجرا شده‌اند و آزمایشات کنترل کیفی نیز در تمامی مراحل انجام شده است.

وی ادامه داد: در شهر دزفول بسیاری از واحدها در مراحل پایانی هستند. واحدهای اندیمشک ۹۵ درصد پیشرفت دارند و شوش نیز به زودی تحویل داده خواهند شد. بنا است در کمترین زمان ممکن واحدها به متقاضیان تحویل داده شوند. سعی شده به نمای ساختمان‌ها، سیما و مناظر شهری توجه شود.

کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد: خط قرمز ما در همه حوزه‌ها، کیفیت بوده و در ساخت مسکن نیز رعایت شده است. معابر و سرانه‌های عمومی نیز مورد توجه هستند و اعتبارات برای احداث مساجد و مدارس نیز تخصیص داده شده است.

متقاضیان ساخت مسکن در پرداخت آورده جدی باشند

وی گفت: قیمت مصالح ساختمانی روز به روز تغییر می‌کند و برخی از متقاضیان مسکن از جمله اکباتان اهواز تنها پرداخت اولیه را انجام داده‌اند. در حالی که برای اجرای پروژه نمی‌توان از جای دیگر هزینه کرد و بخشی از پیشرفت فیزیکی پروژه معطوف به پرداخت متقاضی است و طولانی شدن آن، هزینه بیشتر در پی خواهد داشت. بنابراین متقاضیان در پرداخت آورده جدی باشند تا مسکن در زمان مقرر تحویل داده شود.

اضافه شدن ۷ روستای گردشگری جدید به خوزستان

عمادی با اشاره به ظرفیت گردشگری در استان عنوان کرد: در استان خوزستان، ۶ روستای هدف گردشگری از جمله پامنار دزفول، خائیز بهبهان، رباط باغملک و... داریم که به این روستاها به صورت خاص پرداخته می‌شود. روستاهایی که شاخص‌های موردنظر گردشگری را دارند روستای هدف گردشگری هستند. امسال نیز ۷ روستای هدف گردشگری اضافه شدند. یعنی اکنون ۱۳ روستای گردشگری داریم. پیش از دولت، هیچ روستای گردشگری در استان وجود نداشت و این اقدام باعث حفظ اقتصاد روستا و ماندگار شدن مردم در روستاها می‌شود.

پویاسازی روستاها در طرح منظومه روستایی

وی گفت: بنیاد مسکن برخی مناطق مستعد اقتصادی را شناسایی می‌کند. به عنوان مثال روستاهای حصیربافی و... شناسایی می‌شوند و فراخوان و آموزش ارائه و از نظر فنی و مالی نیز حمایت می‌شوند. در طرح منظومه روستایی، می‌توان روستاها را پویا کرد. از تولید محصول تا بازار کار توسط بنیاد انجام می‌شود که کار نویی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • بازداشت دو پسر و عروس آیت الله طالقانی توسط محمد غرضی
  • یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • بورس قرمز شد
  • کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند
  • برنامه کلوپ برای بازنشستگی: رقص و آشپزی!