Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز این نظر سنجی در عین حال نشان داد که رای دهنندگان انگلیسی در عین حال حامی این هستند که تصمیم نهایی را خودشان را بگیرند.

بریتانیا قرار است در ۲۹ مارس اتحادیه اروپا را ترک کند، اما ترازا می، نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا توافق حاصله برای بریگزیت را در پارلمان انگلیس تصویب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت سبب شده است که ابهام فراوانی در خصوص سرنوشت توافق برای بریگزیت به وجود بیاید و حتی قطعیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زیر سوال رفته است.

نظر سنجی مذکور که از سوی موسسه نظر سنجی یوگا انجام شده نشان داد: اگر سریعا یک همه پرسی جدید در مورد بریگزیت برگزار شود ۴۶ درصد به باقی مانده انگلیس در اتحادیه اروپا، ۳۹ درصد به خروج انگلیس از این اتحادیه رای داده و مابقی شرکت کنندگان نظرسنجی گزینه‌های "نمیدانم"، یا عدم رای دادن را انتخاب کرده و یا از پاسخ به پرسش خوداری کردند.

اگر رای دهندگان بلاتکلیف و یا کسانی که پاسخی به پرسش ندادند از نمونه حذف کنیم نسبت حامیان باقی ماندن انگلیس به حامیان خروج ۵۴ به ۴۶ خواهد بود.

این نظر سنجی هم راستا با نظرسنجی‌های دیگری است که در ماه‌های اخیر انجام شده ونشان دادند دودستگی شدید بین رای دهندگان در قالب خروج اتحادیه اروپا وجود داشته و معمولا وزنه به نفع حامیان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا سنگین‌تر است. در همه پرسی سال ۲۰۱۶ بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ۵۲ درصد به خروج و ۴۸ درصد به عدم خروج رای دادند.

نظر سنجی مذکور از سوی کمپین موسوم به "رای مردم" با شرکت بیش از ۲۵ هزار رای دهنده انجام شد. با این حال تراز می‌نخست وزیر انگلیس شدیدا با ایده برگزاری یک هم پرسی جدید مخالفت کرده است.

این نظرسنجی در عین حال نشان داد که ۴۱ درصد رای دهنده گان عقیده دارند که باید تصمیم نهایی در مورد بریگزیت از سوی یک همه پرسی عمومی جدید گرفته شود و ۳۶ درصد معتقد بودند که این تصمیم از سوی پارلمان اتخاذ شود.

در این مورد نیز با حذف گروه تصمیم نگرفته نسبت حامیان برگزاری یک همه پرسی دیگر به مخالفان ۵۳ به ۴۷ خواهد بود.

قرار است در تاریخ ۱۴ ژانویه قانونگذران انگلیسی در مورد تصویب توافق بریگزیت حاصله میان تراز می‌و اتحادیه اروپا رای گیری انجام شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: افزایش مخالفان بریگزیت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

 اتحادیه فوتبال انگلیس، تغییراتی را در شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی این کشور اعمال کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از ESPN، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که به منظور کمک به کاهش فشردگی بازی‌های فوتبال باشگاهی این کشور، از فصل آینده تمام بازی‌های جام حذفی این کشور به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و دیگر خبری از بازی‌های برگشت نخواهد بود.

در حال حاضر بازی‌های قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال جهان هم به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود، مگر آنکه بازی دو تیم با تساوی همراه شود که در آن صورت یک بازی دیگر با تغییر جای میزبان و میهمان انجام خواهد شد (به استثنای بازی‌های دور پنجم به بعد). این قانون به موجب توافقی که شش سال پیش میان اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس صورت گرفته بود اجرا می‌شد و هدف آن کمک به جذاب‌تر شدن جام حذفی بود. اکنون اما با پایان مدت این قرارداد، برگزاری بازی‌های جام حذفی کاملاً به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و به این ترتیب اگر بازی دو تیم با تساوی همراه شود، وقت‌های اضافه و در صورت لزوم ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی خواهند بود.

تغییر دیگری که از فصل آینده در بازی‌های جام حذفی انگلیس صورت خواهد گرفت، انتقال زمان بازی‌ها به پایان هفته‌هاست. طبق اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس از این پس بازی‌های تمام مراحل جام حذفی، در روزهای شنبه یا یکشنبه انجام خواهند شد. یکی دیگر از دلایل تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس، تغییر مدل برگزاری بازی‌های اروپایی از فصل آینده به خصوص لیگ قهرمانان اروپاست که 36 تیمی خواهد بود. به موجب تغییرات صورت گرفته، از این پس فینال جام حذفی انگلیس نیز در پایان هفته ماقبل آخر هر فصل لیگ برتر انگلیس و در یک روز کاملاً اختصاصی بدون برگزاری هیچ مسابقه دیگری از لیگ برتر انگلیس، انجام خواهد شد.

یکی دیگر از تغییرات مهم تصویب شده توسط اتحادیه فوتبال انگلیس، حذف تعطیلی میان فصل از تقویم فوتبال باشگاهی این کشور است که اجازه می‌دهد بازی‌های لیگ برتر به جای ابتدای ماه آگوست، از اواسط این ماه آغاز شود و به این ترتیب تیم‌ها تعطیلات تابستانی طولانی‌تری خواهند داشت.

در حالی که حذف بازی‌های تکراری جام حذفی خوشحالی تیم‌های بزرگ لیگ برتری را به همراه داشته، این مصوبه با اعتراض تیم‌های کوچک‌تر و دسته پایینی جزیره همراه بوده است، چرا که آنها را از درآمدهای حاصل از پخش تلویزیونی بازی‌های مجدد محروم می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • تقابل دیدنی حامیان و مخالفان اسرائیل در مجلس انگلیس + ویدئو
  • اظهارات تازه کامرون درباره پاسخ اسرائیل به ایران
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • «زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ vod ها نرخ برنامه‌سازی را افزایش داده‌اند