Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@19:03:40 GMT

اطلاعیه بانک مرکزی درباره خبر توقف سامانه نیما

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۹۲۵۴

بانک مرکزی اعلام کرد: نه تنها توقف فعالیت سامانه نیما صحت ندارد و فعالیت صادرکنندگان و واردکنندگان در این سامانه با قوت ادامه دارد بلکه در روزهای اخیر شاهد ثبات در تعداد و حجم معاملات در جهت جذب ارز حاصل از صادرات و تامین ارز واردات هستیم.

به گزارش شریان نیوز، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در پی انتشار اخباری در بعضی از رسانه ها در خصوص سامانه نیما اعم از عدم فعالیت این سامانه و نوسانات نرخ خرید و فروش معاملات به اطلاع می رساند:

نه تنها توقف فعالیت سامانه نیما صحت ندارد و فعالیت صادرکنندگان و واردکنندگان در این سامانه با قوت ادامه دارد بلکه در روزهای اخیر شاهد ثبات در تعداد و حجم معاملات در جهت جذب ارز حاصل از صادرات و تامین ارز واردات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از ابتدای اجرای سیاست‌های جدید ارزی در مردادماه، میزان معاملات و میانگین نرخ خرید و فروش ارز در سامانه نیما به صورت روزانه و هفتگی در سایت سناریت به آدرس sanarate.ir  و در قالب "گزارشات خرید وفروش ارز در سامانه نیما" برای عموم قابل مشاهده است.

درپایان یادآور می‌شود اقدامات و سیاست‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای آرامش و ثبات بازار ارز با جدیت ادامه خواهد داشت و انتشار شایعاتی از این دست خللی در اراده این بانک برای ایجاد شفافیت در بازار ارز بوجود نخواهد آورد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد

امتداد -مراسم تودیع و معارفه معاون نظارت شرکت شاپرک انجام شد. در این جلسه سعید احمدی پویا به عنوان سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک معرفی شد. او پیش از این در حوزه‌های مختلف مدیریتی در شرکت‌های پرداخت و نیز حوزه فناوری فعالیت داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  امیرحسین شبیری، مدیرعامل شرکت شاپرک در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های محمد صادق محبوبی اظهار کرد: «یکی از مأموریت‌های مهم شاپرک به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی، نظارت بر شبکه پرداخت است که خوشبختانه با تلاش همکاران اشراف کاملی به فعالیت‌های این حوزه وجود دارد.»

شبیری افزود: «صیانت و نظارت بر شبکه پرداخت، ارائه سرویس‌ها و توسعه ظرفیت‌های شبکه در راستای انجام مأموریت‌های محوله بانک مرکزی، اکنون باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خاطر ذی‌نفعان حوزه پرداخت الکترونیک به شاپرک شده و نیاز است با افق بلندمدت و نوآورانه همه ارکان شرکت به توسعه فعالیت‌های خود مبادرت ورزند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ در حاشیه روخانه‌ها توقف نکنید
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ هم استانی‌ها از توقف در حاشیه روخانه‌ها دوری کنند
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • خداحافظی با نخستین سامانه تحت وب سمات پس از ۱۶ سال