Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزانه جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب در میان کودکان گفت: دفتر معاونت مشاوره و روانشناسی بهزیستی با توجه به ارتقای سلامت روان و پیشگیری و مداخلات به هنگام، طرح غربالگری اضطراب را برای کودکان ۵ تا ۶ ساله، مهدهای کودک با هدف ارتقای سلامت روان و جلوگیری از اضطراب اجرایی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این طرح ابتدا مربیان و مدیران مهدهای کودک توسط کارشناسان مرکز سلامت روان سازمان بهزیستی، آموزش های لازم را می بینند و در مرحله بعد والدین کودکان از آموزش های لازم برخوردار می شوند تا بتوانند نحوه برخورد با کودکانی که دچار اضطراب هستند و شناسایی اضطراب آنها را آموزش ببینند.

جوادی با اشاره به اینکه این طرح در چندین سطح با هدف شناسایی ارجاع زودهنگام و مداخلات تخصصی اجرایی می شود، گفت: برنامه های غربالگری می تواند کمک موثری برای تشخیص بهنگام مشکلات و اختلالات کودکان باشد و همچنین بار مالی که در آینده این بیماری ها ایجاد خواهند کرد را روشن می کند و تاثیر مثبتی بر روان جامعه خواهند داشت.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: یکی از شایع ترین اختلالات در دوران کودکی، اختلال اضطراب است که اگر به موقع شناسایی شود باعث افسردگی، کاهش یادگیری و در بزرگسالی نیز مصرف مواد و غیره خواهد شد. به همین دلیل این طرح را در ۱۵۰ مهدکودک اجرایی می کنیم.

وی تاکید کرد: در مرحله اول کودکان پرسشنامه هایی را پر می کنند و اگر نیاز به ارجاع به روانشناس باشد، این اتفاق رخ می دهد و در مرحله بعد نیز در صورت داشتن اضطراب به روانپزشک معرفی می شوند.

جوادی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یارانه هزینه مشاوره را برای خانواده های نیازمند پرداخت می کند، گفت: در این طرح از مراکز سازمان بهزیستی برای مشاوره و خدمات روانپزشکی استفاده می کنیم.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران: سال گذشته ۷۴۷ نفر مورد غربالگری اضطراب قرار گرفتند که از این میان ۲۱۰ نفر آنها به روانشناس و ۷ نفر نیز برای بررسی های تکمیلی به روانپزشک معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۲۸۰۰ کودک در ۱۵۰ مهد استان تهران تحت پوشش طرح غربالگری اضطراب قرار می گیرند، گفت: ۵۰ درصد هزینه تست غربالگری را سازمان بهزیستی و ۵۰ درصد دیگر را خانواده ها پرداخت می کنند که در کل سهم هر کدام ۳ هزار تومان خواهد بود.

جوادی گفت: در حال حاضر این طرح در سطح اول که انجام تست ها و پر کردن پرسشنامه است در حال انجام است و تا پایان بهمن ماه آمار نهایی اعلام خواهد شد.

کد خبر 4505214 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی طرح غربالگری مهد کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، علی دانشی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح یسنا، امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در مرحله اول طرح یسنا مادران دهک اول درآمدی جامعه زیرپوشش قرار گرفتند و در مرحله دوم سه دهک تحت پوشش قرار می‌گیرند.

دانشی افزود: مادران سه دهک اول درآمدی می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» کد ملی سرپرست خانوار را وارد و از وضعیت خود مطلع شوند و افراد مشمول این طرح می‌توانند از تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد با کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: یارانه ۴۰۰ هزارتومانی مادران در مرحله دوم طرح، به ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

کد خبر 6085370

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • سوپرایز مهم برای پدر و مادران جوان | افزایش ۲۵ درصدی یارانه کودکان
  • مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند