Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر فروریختن معدن طلا در ولایت بدخشان ۳۰ کارگر کشته شدند. ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله ناجی نظری» عضو شورای ولایتی بدخشان اعلام کرد که بر اثر فروریختن معدن طلا در این ولایت 30 کارگر کشته و 12 تن دیگر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری تصریح کردند، تعدادی از کارگران معدن نیز در تونل گیر کردند و تلاش‌ها برای نجات جان آنها جریان دارد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با صدور فرمانی از نهادهای دولتی خواسته است تا برای نجات جان کارگران معدن طلای بدخشان وارد عمل شوند.

امضای مخفیانه قرارداد استخراج معادن طلا و مس با شرکت‌های آمریکایی توسط دولت افغانستان 80 درصد معادن افغانستان به‌صورت غیرقانونی استخراج می‌شود

گروه طالبان نیز در بیانیه‌ای کشته شدن معدنکاران را تسلیت گفته و برای کمک به کارگران معدن طلای بدخشان اعلام آمادگی کرده است.

حادثه این معدن در منطقه «قریه شیپو» در شهرستان کوهستان ولایت بدخشان بوقوع پیوسته است.

علاوه بر معدن طلا در شهرستان کوهستان، معادن دیگری در شهرستان‌های «شهر بزرگ» و «راغستان» نیز قرار دارند که از بزرگترین معادن طلای این کشور محسوب می‌شوند.

وزارت معادن افغانستان شش سال پیش استخراج این معادن را به یک شرکت ترکی واگذار کرد اما به دلیل ناامنی‌ها این شرکت قادر به استخراج معادن طلای بدخشان نشد.

اخیرا نیز دولت افغانستان قرارداد استخراج معادن طلای بدخشان را با یک شرکت انگلیسی-آمریکایی که از شرکای شرکت امنیتی بلک واتر محسوب می‌شود به امضا رسانده است.

اما تا کنون مشخص نیست که آیا این شرکت خارجی کار خودش را برای استخراج معادن طلای بدخشان آغاز کرده است و یا خیر؟

کارگران معادن با استفاده از بیل‌های مکانیکی در معادن حفاری کرده و به صورت غیر فنی معادن طلای این کشور را استخراج می‌کنند.

معادن طلای بدخشان سالانه میلیون‌ها دلار عواید دارد که بخشی از آن به گروههای مسلح و بخش دیگری نیز به مقامات دولتی می‌رسد.

نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان پیش از این بارها بر سر کنترل مناطقی که معادن طلا در آن قرار دارد با یکدیگر درگیر شدند.

بر اساس گزارش‌ها حدود 80 درصد از معادن افغانستان به صورت غیر قانونی استخراج می‌شوند که سود ناشی از آن به جیب مخالفان مسلح، مقامات فاسد و گروه‌های مافیای می‌رود.

متخصصان ارزش ذخایر معادن در افغانستان را تا سه تریلیون دلار برآورد کرده‌اند و برخی از رسانه‌ها نیز معادن افغانستان را با ثروت نفتی عربستان سعودی مقایسه می‌کنند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه

گرچه رژیم صهیونیستی با حمایت تسلیحاتی و لجستیکی آمریکایی در حال شخم زدن نوار غزه و نسل کشی فلسطینیان است، اما این بدان معنا نیست که نیرو‌های مقاومت فلسطین در مقابل دشمن صهیونیست دست و پا بسته هستند. رزمندگان مقاومت طی سال‌ها جنگ با دشمن صهیونیست یاد گرفته اند چگونه با کمترین امکانات دردآورترین ضربه‌ها را به صهیونیست‌ها بزنند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدن یکی از نیرو‌های ذخیره خود در شمال نوار غزه را تایید کرد. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی این رژیم، گروهبان یکم سالم الکرشات، ۴۳ ساله از تیپ شمال غزه در عملیات نیرو‌های مقاومت اسلامی فلسطین کشته شد. 

با احتساب جان باختن این نظامی، از زمان آغاز تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۲۷ اکتبر، ۲۶۱ نظامی صهیونیست طی عملیات نیرو‌های مقاومت فلسطین کشته شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • انفجار مین در شمال غرب پاکستان/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند