Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- حذف نرده های حائل بین مسئولان و مردم در نمازجمعه تهران با خواست حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران مورد توجه رسانه های داخلی قرارگرفت.

هفته گذشته حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد. وی در اولین خطبه های خود ابراز داشت که عزیزان نمازگزار از وجود میله‌های نمازجمعه خشنود نیستند و بنده از ستاد نمازجمعه خواهش کردم و دوستان حفاظت هم محبت کردند و دو ردیف از موانع برداشته شد و بخش باقی مانده مورد نیاز است که نسبت به آن هم اصلاح دقیق‌تری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج‌علی‌اکبری در ادامه افزود: نمازگزاران علاقه‌مند هستند محیط نمازجمعه دوستانه باشد و مسئولین عزیز هم چنین احساسی دارند و من می‌بینم که برخی از آن‌ها در بین جمعیت حضور دارند. ان‌شاءالله اگر فاصله‌ای بین مردم و مسئولین وجود دارد برداشته شود و راه نهضت را پرشورتر از همیشه و با قوت بیشتر ادامه دهیم.
به گزارش گروه نشریات خبری؛بررسی رسانه های داخلی حاکی از آن است که مهم ترین محورهای طرح شده در مطالب رسانه های اصلاح طلب عبارتند از:نرده‌های نماز جمعه تنها مانع رابطه مردم و مسئولان نیست؛ تاکید بر ارزنده بودن چنین اقداماتی؛ گذاشتن این نرده‌ها از ابتدا هم اشتباه بود؛ از این کارهای اشتباه زیاد داریم؛اتفاقی مبارک با نتایجی خوب؛ مشکلات مردم خیلی فراتر از این حرف‌هاست؛ چنین کاری اولویت کشور نیست و مسائل مهمتری باید در دستور کار قرار گیرد.
محورهای مورد بررسی در رسانه ها اصولگرا نیز عبارتند از: اقدامی شایسته؛ کاهش فاصله مسئولان و مردم ؛ لزوم عمل گرایی در بین مسئولان و دیر هنگام بودن این اقدام.
محورهارسانه های اصلاح طلب
........................................
**نتایج بهتر مستلزم اقداماتی دیگر
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «محسن غرویان» با عنوان «به حذف نرده‌ها بسنده نشود» عنوان داشت: چندی است که ائمه جمعه بر حذف میله‌هایی تاکید دارند که میان مردم و آنهاست و هدف این اقدام را نبود فاصله میان مردم و مسئولان و اعتمادآفرینی عنوان می‌کنند. اقداماتی از قبیل حذف میله‌ها در نمازجمعه در میان مردم و مسئولان کار ارزنده‌ای است، چرا که باید برای حفظ دستاوردهای انقلاب و تحقق آرمان‌های کشور، جامعه فاصله‌ای میان خود و مسئولان احساس نکند اما اقداماتی هم برای حصول به نتایج بهتر وجود دارد که نباید از آنها غافل بود از جمله این اقدامات که سبب افزایش اعتماد جامعه به مسئولان می‌شود در موضوع حل معضلات و مشکلات اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغال جوان‌ها و غیره است که باید مسئولان درصدد محقق کردن آنها باشند و این موضوعات را در اولویت نخست خود قرار دهند. بنابراین در کنار کاهش فاصله میان مردم و مسئولان باید به موضوع نظارت بر بازار هم توجه شود، چرا که در این صورت اعتماد مردم به مسئولان افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

روزنامه اعتماد در گزارشی بیان کرد: حجت‌الاسلام «هاشم‌زاده‌هریسی» نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان در باره حذف نرده ها در نماز جمعه ها گفت که گذاشتن این نرده‌ها از ابتدا هم اشتباه بود و از این کارهای اشتباه زیاد داریم. این نرده‌ها تنها فاصله میان مردم و مسوولان را بیشتر کرد. نباید فراموش کنیم، اقداماتی مانند برداشتن نردها هر قدر هم اقدام مثبتی باشد اما موضوع کوچکی است. مشکلات مردم خیلی فراتر از این حرف‌هاست که مسوولان باید به دنبال رفع آنها بروند. مردم این‌روزها درد دارند و انتقادشان تنها به بود و نبود چند تا نرده ختم نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، «منیره نوبخت» عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که در سال‌های اخیر متاسفانه حضور مسئولان در نماز جمعه کمتر شده است و ما باید حالتی را تجربه کنیم که غیر از برداشتن نرده‌های محل برگزاری نماز جمعه نزدیکی مسئولان به مردم بیشتر احساس شود و نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان دولتی در خود نماز جمعه حضور پیدا کنند. باید فضایی برای ارتباط مسئولان با مردم فراهم شود و نماز جمعه در این زمینه می‌تواند محمل مناسبی باشد.

خبرآنلاین در یادداشتی به قلم «حسن لاسجردی» می نویسد: در اخبار خواندیم که برخی ائمه محترم جمعه درخواست جمع آوری نرده های قسمت جلویی محل اقامه نمازجمعه را داشتند.به گزارش نامه نیوز، دراین باره مثل همه حوادث و اتفاقات داخلی افراد به دو دسته موافق و مخالف تقسیم شده و به ابراز عقیده پرداختند. موافقین این اقدام را راهی برای نزدیکی بیشتر مردم با مسئولین دانسته و با توجه به شرایط کشور ترجیح شان بر نبودن فاصله میان اقشار جامعه است. مخالفان بر مباحث امنیتی و ضرورت حفظ مقامات درکشور تاکید دارند ولی معتقدند که چنین کاری اولویت کشور نیست و مسائل مهمتری باید در دستور کار قرار گیرد.

روزنامه ایران در گزارشی نوشت: نماز جمعه هفته گذشته تهران با امامت خطیبی جدید و به نسبت دیگر خطبای موقت جمعه پایتخت جوان برگزار شد. محمدجواد حاج‌علی‌اکبری که دی ماه سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه منتصب شده بود. علی اکبری در خطبه های نماز جمعه گفت به نظر می‌رسید عزیزانمان از وجود میله‌های زیاد در محوطه نماز جمعه خشنود نیستند، لذا از ستاد برگزاری نمازجمعه خواهش کردم، دوستان حفاظت هم محبت کردند و دو ردیف از موانع برداشته شد. بخشی که باقی مانده، مورد نیاز هست که آن هم ان‌شاءالله اصلاح دقیق‌تری خواهد شد. چون در نماز جمعه دوستان علاقه‌مندند محیط دوستانه باشد، مسئولین هم همین احساس را دارند، خیلی از آقایان بین مردم نشستند. هر قدر این ارتباط‌ها مخصوصاً در محیط نماز صمیمی‌تر و دلنشین‌تر باشد، بهتر است.

** عدم ضرورت برای وجود نرده ها
خبرگزاری ایسنا در گزارشی ابراز داشت: «حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می گوید کاهش فاصله مردم و مسئولین در اماکن عمومی به ویژه نماز جمعه اقدامی است که از چندی پیش توسط امامان جمعه در استان‌ها انجام شده است، با این حال این اتفاق در تهران به خاطر حساسیت‌های موجود و ضریب امنیتی مسوولانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، به تاخیر افتاده بود، اما اقدام اخیر امام جمعه موقت تهران با استقبال مردم و کارگزاران نظام مواجه شد. وضعیت امنیتی در حال حاضر برای مسئولان سفید است و اقدامات امنیتی در نماز جمعه موجب افزایش ضریب امنیتی این مراسم شده است. بنابراین ایجاد موانع بین مردم و مسئولان دیگر ضرورتی ندارد. به طور قطع نرده‌های نماز جمعه تنها مانع رابطه مردم و مسئولان نیست بلکه سبک زندگی و معاشرت اجتماعی مسئولان است که فاصله را ایجاد می‌کند. وقتی مسئولان در ماشین‌های حفاظتی تردد کرده و به خواسته مردم بی‌توجه باشند، فاصله بین آن‌ها و مردم ایجاد می‌شود. اما اگر مسئولان دنبال کاهش مشکلات مردم باشند، زندگی آن‌ها در سطح مردم باشد و از روحیه اشراف گری و ریاست طلبی به دور باشند، این فاصله کمتر می‌شود.

تارنمای عصرایران به نقل از ایرنا پلاس نوشت: «ابوالحسن نواب» رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت محمدجواد حاج علی اکبری خطبه‌ نماز جمعه را نسبتا پر شور و با اقدامی متفاوت آغاز کرد. دیروز او در حالی به محل نماز جمعه تهران رفت که بخشی هایی از نرده‌های حائل میان نمازگزاران و مسئولین برای اولین بار طی سالهای گذشته برچیده شده بود. این اتفاق می‌تواند به ارتباط مستقیم و بهتر مسئولین با مردم منجر شود. باید پرسید مگر آن‌هایی که طی‌ سال‌های گذشته محافظ نداشته‌اند کشته‌ شده‌اند؟ یا مگر ائمه جمعه‌ای که شهید شدند، محافظ نداشتند؟ به نظر بنده این اقدامات به نوعی تشریفات تبدیل شده است. و الا آدم‌های بزرگی هم هستند که سال‌هاست بدون محافظ رفت‌وآمد می‌کنند و تاکنون هم مشکلی برایشان پیش نیامده است. به طور کلی به نظرم این اتفاق خیلی مبارک و خوبی بود و نتایج خیلی خوبی هم خواهد داشت.
رسانه های اصولگرا
.........................
**برداشتن نرده های نماز جمعه کاهش فاصله مسئولان و مردم
به گزارش تسنیم، صدیقی کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات حجت‌الاسلام علی‌اکبری در نماز جمعه تهران، گفت که حضور آقای علی‌اکبری به‌ عنوان امام‌جمعه موقت مسرت‌بخش است و باید قدردان تدبیر مقام معظم رهبری بود. برداشتن نرده‌های اضافی در نماز جمعه تهران و دعوت از مسئولین برای نشستن میان مردم از اقدامات شایسته آقای علی‌اکبری بود؛ واقعاً هیچ معنای ندارد که بین مردم و مسئولین فاصله باشد چراکه مسئولین هرچه دارند، از مردم دارند. وی ابراز امیدواری کرد که تحول در نماز جمعه در تهران و سایر استان‌های کشور ادامه داشته باشد چراکه به گفته، این تحول مطالبه جدی مردم و متدینین است.

روزنامه رسالت به نقل از آیت‌الله «کاظم صدیقی» امام‌جمعه موقت تهران اعلام کرد: برداشتن نرده‌های اضافی در نماز جمعه تهران و دعوت از مسئولین برای نشستن میان مردم از اقدامات شایسته آقای علی‌اکبری بود؛ واقعاً هیچ معنایی ندارد که بین مردم و مسئولین فاصله باشد چراکه مسئولین هرچه دارند، از مردم دارند.

**شجاعت برخی برای به عقب برگشتن و اصلاح انحرافاتی از این دست
روزنامه سیاست روز در یادداشتی بیان کرد: بعد از چهل سال شاید نباید تازه به جایی برسیم که در همان اوایل انقلاب بودیم، شاید شنیدن خبری مانند برداشتن میله‌های نماز جمعه بین مسئولین و مردم خبری دلسردکننده به نظر آید اما وقتی بدانی افرادی هستند که شجاعانه حاضرند به عقب برگشته و انحرافاتی هر چند کوچک را اصلاح کنند و دوباره صراط مستقیم جاده انقلاب را ادامه دهند، شنیدن این خبر می‌تواند دلگرم‌کننده شود. برخی شعار می‌دهند که به هیچ قیمتی به عقب بر نمی‌گردند و فکر می‌کنند این افتخار است! واقعیت این است که نه بازگشت به عقب در همه موارد اقدام ناپسندی است و نه برداشتن سد بین مردم و مسئولان عملیات پوپولیستی! شاید اصلی‌ترین ایراد آنهایی که این اقدامات را با برچسب‌های اینچنینی در نزد افکار عمومی خدشه‌دار می‌کنند، نشناختن زمان و مکان و رفتار انسان‌هاست. حالا دیگر تصویر ائمه جمعه از قاب سنتی تریبون نماز جمعه خارج شده‌ و جزئیات رفتار آنها در زندگی عادی و در سطح شهر به رسانه‌ها راه پیدا کرده است. همین رویه کلی باب طبع مردم بوده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است می‌تواند نشان دهد که انتظار مردم از مسئولان انقلابی‌شان چیست.

تارنمای نیز مشرق واکنش «ده‌نمکی» به حذف نرده‌های نماز جمعه را منتشر کرد. به گزارش مشرق، مسعود ده نمکی کارگردان سینما با انتشار تصویری از حجت الاسلام حاج علی اکبری امام جمعه موقت و جدید تهران در واکنش به برداشتن میله ها در نماز جمعه هفته گذشته، در اینستاگرام نوشت:خدا را شکر گر چه دیر بود ولی شروع خوبی بود.زمانی به خاطر این مطالبات و مطالب در نشریه شلمچه و جبهه متهم به افراطی گری می شدیم و حالا در تریبون های رسمی طرح می شود.

خبرگزاری تسنیم نوشت: مهرداد بذرپاش طی مطلبی در صفحه اجتماعی خود، برداشتن نرده‌های بین مردم و مسئولین در نماز جمعه تهران را خبر خوب توصیف کرد. برداشتن نرده‌ها میان مردم و مسئولین خبری بود که باید سال‌ها قبل انجام می‌شد.
*گروه نشریات خبری
پژوهش**9160**1732

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نماز جمعه تهران حذف نرده ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نماز جمعه این هفته تهران (۳۱ فروردین) به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

درب‌های مصلی از ساعت ۱۰:۳۰ برای ورود نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

بر اساس اعلام سخنگوی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور، مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت رسانی به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی (ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
• ثبت احوال استان تهران
• ثبت اسناد واملاک استان تهران
• مرکز آمار استان تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، کتاب «مردی با آرزو‌های دوربرد» معرفی می‌شود. این کتاب، مستند نگاره‌ای دربارۀ شهید حسن طهرانی مقدم به قلم خانم فائضه غفار حدادی است که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است. نگارنده در ۳۵ روایت، اطلاعاتی از زندگی این دانشمند متواضع و گمنام، از نوجوانی و سال‌های قبل از انقلاب، کشف استعداد توسط حسن باقری، سال‌های جهاد سازندگی و کار در پژوهشکده فضایی، خصلت‌های اخلاقی، دلاوری‌ها و نحوه شهادت او را برای مخاطب بازگو می‌کند.

غفار حدادی پیش از این، کتاب «خط مقدم» را درباره خدمات و دستاورد‌های شهید طهرانی مقدم نوشته و در «مردی با آرزو‌های دوربرد» زندگی آن شهید را به گونه‌ای به رشته تحریر درآورده که نوجوانان دهه هشتاد و نود هم بتوانند با این‌شهید آشنا شوند.

کتاب «مردی با آرزو‌های دوربرد» با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران درمعرض انتخاب علاقمندان قرار می‌گیرد.

همچنین مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

نمازگزاران مطابق هر هفته می‌توانند از فرصت مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصان «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه تهران استفاده کنند.

همچنین نمازگزاران بعد از نماز در حمایت از پاسخ پهبادی و موشکی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، راهپیمایی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • حضور مردم بخش بند پی شرقی در صف نماز جمعه + تصاویر
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • پیوند دیپلماسی و میدان در عملیات تنبیه‌ای وعده صادق بی‌نظیر بود
  • دفاع موشکی ایران در برابر اسرائیل ابهت امت اسلامی را به رخ جهانیان کشاند/مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند
  • «سلامت و امنیت» مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی است
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • برخی مسئولین به دلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفته‌اند
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران