Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان گلزنان تاریخ برگزاری جام ملت‎های آسیا و بازیکنانی که به واسطه به ثمر رساندن چهار گل در یک بازی، عملکردی استثنایی داشته‎اند، نام دو ایرانی هم به چشم می‌خورد.

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، طی شانزده دوره گذشته جام ملتهای آسیا، اتفاقات جالب و نادر زیادی افتاده و نام تیمها و بازیکنان زیادی به دلیل رقم زدن این اتفاقات در تاریخ این مسابقات ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ برگزاری این مسابقات تنها ۴ بار اتفاق افتاده که یک بازیکن بتواند در یک بازی ۴ بار گلزنی کند که ۲ بازیکن از این ۴ بازیکن ایرانی هستند.

اولین باری که یک بازیکن در تاریخ این مسابقات موفق شد ۴ بار دروازه تیم مقابل را باز کند، در سال ۱۹۸۰ و بازی ایران مقابل بنگلادش بود. در آن بازی که در نهایت با نتیجه ۷ بر صفر به سود تیم ملی ایران خاتمه یافت، بهتاش فریبا موفق شد ۴ گل از ۷ گل تیم ملی ایران را وارد دروازه حریف کند تا نامش در تاریخ جام ملتها بعنوان نخستین بازیکنی که در یک مسابقه ۴ بار گلزنی کرده، ثبت شود. فاصله بین اولین و چهارمین گل مهاجم سابق تیم ملی کشورمان در آن بازی ۷۱ دقیقه بود.

دومین بازیکنی هم که توانست در جام ملتهای آسیا این اتفاق را تکرار کند، علی دایی بهترین گلزن ملی جهان است. کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان در بازیهای ۱۹۹۶ امارات و در دیداری حماسه گونه که ملی پوشان کشورمان توانستند کره جنوبی را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست دهند، زننده ۴ گل از ۶ گل ایران بود.

فاصله اولین تا چهارمین گل دایی تنها ۳۳ دقیقه بود تا به این ترتیب رکورد کوتاه ترین زمان چهار گله شدن در یک بازی (پوکر کردن) هم به دایی تعلق بگیرد.

در هر دو دوره‌ای که یک بازیکن از کشورمان در یک بازی ۴ گل به ثمر رساند، تیم ملی ایران به مقام سوم این مسابقات رسیده است.

در سال ۲۰۱۱ «اسماعیل عبداللطیف» مهاجم تیم ملی بحرین در دیداری که این تیم توانست با نتیجه ۵ بر ۲ هندوستان را شکست دهد، زننده ۴ گل از ۵ گل تیمش بود تا نامش بعنوان سومین بازیکن تاریخ جام ملتها که توانسته در یک بازی ۴ بار گلزنی کند به ثبت برسد.

در سال ۲۰۱۵ و جام ملتهای استرالیا، برای چهارمین بار در تاریخ این رقابتها یک بازیکن توانست ۴ بار در یک بازی گلزنی کند. «حمزه الدردور» مهاجم تیم اردن توانست در دیداری که تیمش با نتیجه ۵ بر یک فلسطین را شکست داد، ۴ بار گلزنی کند.

باید دید که در هفدهمین دوره این مسابقات که در کشور امارات برگزار می شود بازیکنی خواهد توانست نامش را بعنوان پنجمین بازیکنی که در یک بازی ۴ گل به ثمر می رساند (پوکر می کند) ثبت کند یا خیر. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهتاش فریبا پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران جام ملت های آسیا علی دایی کارلوس کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی ۳۰ بازیکن ایران برای لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیر پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.   بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها تا امروز مهلت ارسال فهرست ۳۰ نفره خود را داشتند و بر اساس قوانین در هر هفته این رقابت‌ها هر تیم اجازه استفاده از ۱۸ بازیکن از فهرست اولیه را دارد.   موریس موتا پائز، سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را اعلام کرد.   میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، علیرضا عبدالحمیدی، شهروز همایونفرمنش، آرمان صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، امیرحسین صداقت، متین احمدی، مبین نصری، علی حق‌پرست، سیدامیرحسین ساداتی، مرتضی شریفی، عرشیا به‌نژاد، مهدی رضایی و مهران توانای بازیکنان معرفی شده در فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هستند.   وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها هستند.   همچنین امیر ملک‌زاده، پویا عزیزی و توحید اصغری به عنوان مربیان حاضر در اردو در تمرینات تیم ملی کشورمان حضور دارند.   گفتنی است؛ در به‌روزرسانی مقررات لیگ ملت‌ها امسال هر تیم می‌تواند علاوه بر ۱۴ بازیکنی که هر هفته لیست می‌کند، ۴ بازیکن رزرو را هم در فهرست نهایی‌اش بگنجاند و حتی همراه داشته باشد، تا در صورت نیاز پس از هر بازی بتواند ترکیب ۱۴ نفره جدیدی را برای بازی بعدی‌اش معرفی کند. به همین دلیل ممکن است در بولتن اختصاصی هر روز از مسابقات لیست جدیدی از تیم‌ها منتشر شود.

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی ۳۰ بازیکن ایران برای لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • برای رقص جلوی بارسلونا تمرین کرده بودیم
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می رسد
  • آلومینیوم نه، بیرانوند به سپاهان می‌رسد
  • الفتی، اولین المپیکی تاریخ ژیمناستیک ایران شد
  • الفتی در ژیمناستیک ایران تاریخ‌ساز شد
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران/ کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی