Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی منش گفت: موضوع راه های دسترسی به حرمین مطهر احمدی و محمدی (ع)، می بایست در اولویت تصمیم گیری ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسفندیار احمدی منش»، امروز (دوشنبه 17 دی) در دیدار تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: با توجه به شان، منزلت و جایگاه تولیت آستان مقدس در سطح استان و همچنین باعنایت به اینکه از مفاخر ارزشمند کشور هستید و شاهد اقدام های خوبی توسط جنابعالی در حوزه های اجرایی، فرهنگی و مذهبی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست فرمانداری شیراز اضافه کرد: مجموعه فرمانداری شهرستان شیراز، آمادگی خود را به منظور انجام هرگونه همکاری لازم، در حد توانایی و در حوزه های مختلف، به خصوص مسائل آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و پیگیری های مورد نیاز در راستای خدمتگزاری به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اعلام می دارد.
 

 

وی تاکید کرد: علاوه بر توجه به مقوله آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، موضوع راه های دسترسی به این حرمین مطهر می بایست در اولویت تصمیم گیری ها قرار گیرد.

 


احمدی منش خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل بالای ایام عید نوروز برای آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با کرامات و فضائل حضرت احمد بن موسی (ع)، برنامه ریزی های لازم در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل نماز جمعه مراجع و علماء کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي بارش برف کلیسا مراجع توسعه گردشگری مذهبی فرمانداری شیراز تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ع گردشگری مذهبی شاهچراغ آستان مقدس احمدی و محمدی ع شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۷ برنامه فرهنگی همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اعلام برنامه‌های ایام گرامیداشت رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور حجت الاسلام محسن عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست در ابتدا حجت الاسلام عرفاتی با آرزوی پیروزی نهایی مستضعفین و نابودی استکبار گفت: امسال پنجم اردیبهشت ماه مصادف با رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی است. شعار این روز جهاد و هجرت است. از آنجایی که ایشان مورد ظلم و جور حاکمان عباسی بودند، امام هادی به ایشان دستور هجرت دادند و از آن زمان ما شاهد شکوفایی فرهنگ ایرانی خود بودیم.در حوزه محتوایی نیز در راستای این شعار عناوین برنامه‌ها قرار گرفتند.

وی ادامه داد: حضرت عبدالعظیم ۱۲۰ روایت از ائمه را نقل کردند و دو کتاب مهم دارند که از منابع سید رضی هم بوده است. در حوزه جهاد تبیین ایشان سرآمد بودند.به همین خاطر بوده است که نشان ولایت پس از این جهاد و مجاهدت‌های که داشتند بر سینه ایشان نقش بست.

وی ادامه داد: در هفته پیش رو برنامه‌ها به مناسبت رحلت امامزادگان واجب التعظیم عبدالعظیم حسنی و امامزاده حمزه تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام عرفاتی افزود: روز دوشنبه شب بحث معارف صحیفه سجادیه است. در روز سه شنبه برنامه دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان مقدس عبدالعظیم در دستور کار قرار گرفته است و برنامه‌های دهه کرامت است که در این جلسه بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: درس اخلاق آیت الله حسن منفرد با تکیه بر مقام علم و توحید موضوع بحث این هفته خواهد بود.همچنین با هماهنگی شورای ائمه جماعات در فواصل بین نمازها در مساجد تبیین شخصیت عبدالعظیم را در دستور قرار خواهند داد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ادامه داد: هدف گذاری ما ارتباط با نسل جدید است و امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش سفیران خدمتی را در مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی داشته باشیم. همچنین هیأت بانوان آستان مقدس مدتی است تشکیل شده است.

وی با اشاره به حضور خدام فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: هدف گذاری ما انتقال مفاهیم دینی به نسل جوان است و در همین راستا برای ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان سفیران خدمت به مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی می‌روند.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان عبدالعظیم تصریح کرد: روز چهارشنبه از ۱۰ صبح برنامه‌های ما با حضور دسته‌های عزاداری و مرثیه سرایی محمدحسین پویانفر و سخنرانی حجت الاسلام عالی آغاز می‌شود.

وی افزود: چراغ گردانی خادمان جوان در صحن اصلی را داریم، این خادمان جوان فرزندان خدام هستند که امیدواریم آئین خدمت به نسل آینده هم منتقل شود.

حجت الاسلام عرفاتی گفت: تجمع خدام، محفل انس با قرآن آئین تعویض و احتزاز پرچم مشکی، برپایی هیأت کودکان حسینی در تالار شیخ صدوق با حضور مجریان صدا و سیما، جلسات سبک زندگی اسلامی و… از دیگر برنامه‌های گرامیداشت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه آستان عبدالعظیم روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شبانه روزی می‌شود، گفت: روز پنجشنبه ویژه برنامه آئین پاسداشت شهدای فراجا در مصلی امام علی (ع) با حضور سردار رادان فرماندهی فراجا برگزار می‌شود.

کد خبر 6084226 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام (ره) اصلاح شود
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • ببینید | حاج محسن مرادی مولودی خوانی شبکه دو سیما حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • اجرای ۲۷ برنامه فرهنگی همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • حال و هوای زائران در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • پیشرفت‌های علمی و اقتصادی جامعه در پرتو امنیت شکل می‌گیرد