Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه «شب‌های جنوب ۳» طی روزهای شنبه ۲۲، یکشنبه ۲۳ و دوشنبه ۲۴ دی ماه سال جاری با حضور هنرمندان و گروه های مطرح موسیقی تلفیقی کشورمان در فرهنگسرای نیاوران تهران میزبان دوستداران موسیقی است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ساعت ۲۱ روز شنبه ۲۲ دی ماه خالو قنبرراستگو خواننده و نوازنده مطرح نی جفتی هرمزگان به همراه گروه موسیقی «داماهی» به سرپرستی دارا دارایی، برنامه‌هایی را به صورت جداگانه پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزیکشنبه ۲۳ دی ماه هم گروه «کماکان» به سرپرستی و خوانندگی ماکان اشگواری و گروه «جالبوت» به سرپرستی محمد علی ذاکری که اجرای آنها در دوره سی و سوم جشنواره موسیقی فجر با استقبال خوب منتقدان مواجه شده بود کنسرتی را برگزار می کنند.

گروه تازه تاسیس «سلیدون» هم که اولین کنسرت رسمی خود را در رویداد قبلی «شب های جنوب» و پس از در اردیبهشت ماه سال ۹۷ برنامه ای را برای مخاطبان اجرا کرد، روز دوشنبه ۲۴ دی ماه کنسرت دیگری را در چارچوب «شب‌های جنوب ۳» برگزار می‌کند. این در حالی است که محسن شریفیان نوازنده مطرح نی انبان و سرپرست گروه موسیقی «لیان» در بخش دوم برنامه‌ای را اجرا می‌کند.

پدرام نیک سیرت مدیربرگزاری پروژه «شب‌های جنوب» پیش از این درباره محتوای این پروژه گفته بود: «موسیقی جنوب ایران به دلیل طبیعت گرم این منطقه سرشار از شور، نیرو و حرارت است. این موسیقی فضایی است که در استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان رواج دارد و سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می‌شود. آنچه بیش از هر چیز در بررسی موسیقی این منطقه به خصوص هرمزگان دارای اهمیت به نظر می‌رسد، ترکیب جمعیتی جنوب کشورمان است. در این منطقه به جز ساکنان محلی، تیره‌های دیگری از جمله مهاجران بسیار قدیمی آفریقایی نیز زندگی می‌کنند که هر کدام تاثیر خود را بر این موسیقی گذاشته‌اند. آواز بندری به باور برخی از شناسندگان با موسیقی بومیان آفریقایی به‌ویژه از نظر ریتم پیوندی ژرف و ریشه دار یافته است. خود موسیقی جنوب ایران هم بسیار متنوع است و شکل‌های مختلفی از جمله بندری، سبالو، یزله، لیوا، موسیقی زار، شروه، چاوشی، لالایی بندری، نی مه خوانی دارد که ما در این برنامه‌ها سعی داریم بخشی از موارد ذکر شده را به مخاطبان ارائه دهیم.»

دوره دوم پروژه «شب‌های جنوب» بهمن ماه سال ۹۶ با حضور هنرمندان و گروه‌هایی چون خالو قنبر راستگو، ماکان اشگواری، امیر صارمی، «داماهی»، «کماکان» و «سلیدون» در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شده بود.

کد خبر 4505966 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی تلفیقی موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، برخی منابع خبر دادند ارتش سوریه در محور جبل الزاویه در جنوب ادلب با ایجاد کمینی برابر گروهی از افراد مسلح هیئت تحریر الشام، تمامی اعضای آن را به هلاکت رساند.
این منابع افزودند: این گروه در حال پیشروی به سمت محل استقرار ارتش سوریه در محور معره موخص و البریج در شمال غربی کفرنبل در جبل الزاویه بود.
این منابع اضافه کردند: گروهی از حزب ترکستانی تلاش کرد برای بیرون آوردن اجساد کشته شدگان این گروه، پیشروی کند، اما در کمینی گرفتار شد که منجر به کشته شدن شماری از اعضای آن شد و در نهایت مجبور به عقب نشینی شدند.

دیگر خبرها

  • جزییات حمله سنگین اسرائیل به سوریه در شب گذشته/ وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد
  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • کنسرت زنده محسن چاوشی ! | بدل چاوشی با آهنگ سنگ صبور همه را شوکه کرد
  • جزییات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • اکبر گلپا؛ خاموشی صدایی که در گلهای رادیو گل کرد
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • اعلام جزییات یک برنامه تلویزیونی ویژه شب‌های قدر