Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و دریادار محمد سالم فرمانده ناوگروه صلح و دوستی پاکستان با یکدیگر ملاقات کردند.

در این مراسم دریادار دوم مجتبی محمدی فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه مناسبات نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان باعث افزایش حسن هم جواری و تقویت همکاری‌های دوکشور به خصوص نیرو‌های دریایی دوکشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اشتراک دو کشور گفت: دریایی بودن دو کشور، زبان مشترک، تشابهات دینی و مذهبی و زبان و فرهنگ مشترک باعث نزدیکی و تقویت روابط دو کشور خواهد شد.
دریادار دوم مجتبی محمدی گفت: راهبرد نیروی دریایی راهبردی ارتش، تقویت حسن هم جواری با تمام همسایگان و نشان دادن این موضوع در برقراری امنیت منطقه و اقیانوس هند توسط کشور‌های دریایی منطقه و بدون حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای است که تجلی این مفهوم در اجلاس آیونز در ماه آینده در بندرعباس خواهد بود که در نظر است یک رزمایش مشترک توسط کشور‌های عضو اجلاس آیونز نیز برگزار شود.
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران افزود: ما کشوری هستیم که به استقلال و عدم وابستگی خود افتخار می‌کنیم که اوج این استقلا ما در هشت سال جنگ تحمیلی بود که در این مدت ارتش ما تجربات گران بهایی را کسب کرد که در این مدت ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش، ساخت و تعمیرات خودکفا و مستقل بود.
دریادار دوم مجتبی محمدی گفت: نیروی دریایی پاکستان دارای ظرفیت‌های آموزشی بالایی است و ما روی این ظرفیت‌ها با افزایش تعاملات آموزشی و برگزاری دور‌های گوناگون بین نیرو دریایی‌های دو کشور حساب باز کرده ایم.

دریادار محمد سالم فرمانده ناوگروه پاکستانی گفت: حضور ما در بندرعباس با ظرفیت ۴ یگان شناور نشان دهنده توجه ویژه پاکستان در حفظ و گسترش رابطه دوستانه و افزایش تعاملات در آینده است.
دریادار محمد سالم گفت: بین دو کشور تشابهات زیادی دیده می‌شود که این تشابهات دارای پیشینه تاریخی است، زبان پاکستانی بیش از هر زبان دیگری به زبان فارسی نزدیک است و سرود ملی ما به جز یک کلمه تماماً فارسی است.
وی با ابراز خرسندی از حضور در منطقه یکم امامت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به اینجا آمده ایم تا بتوانیم تعاملات مفیدی را با برادر خودمان داشته باشیم و انتظار حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش را در پاکستان می‌کشیم.
فرمانده ناوگروه صلح و دوستی پاکستان گفت: نیروی دریایی ایران دارای تجربیات ارزشمند زیادی در عرصه دریا است که ما تمایل داریم با افزایش دوره‌های آموزشی در دو کشور از این تجربه گرانقدر بهره‌مند شویم.
دریادار محمد سالم در پایان با اشاره به برگزاری اجلاس آیونز گفت: نیروی دریایی پاکستان عضو ثابت اجلاس آیونز است و معتقدیم امنیت دریایی منطقه و اقیانوس هند با حضور نیروی دریایی کشور‌های منطقه و بدون دخالت کشور‌های فرامنطقه‌ای تاًمین خواهد شد.
لازم درپایان به رسم یاد بود جوایزی توسط فرمانده منطقه یکم و فرمانده ناوگروه پاکستانی اهدا شد.


انتهای پیام/ر

افزایش تعاملات آموزشی بین نیرو دریایی ایران و پاکستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries

به گزارش خبرگزاری مهر به از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «حسین عباس‌نژاد» با اشاره به حضور «ای. کی. سودهاکاران» بر روی شناور توقیف شده با پرچم پرتغال در تنگه هرمز و دیدار و گفت‌وگو با ۱۶ نفر از خدمه‌های هندی این شناور اظهار کرد: این اقدام در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق دریایی و تبعیت از کنوانسیون کار دریایی (MLC) صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کنسول هند نیز در این دیدار از روابط انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن مقدمات دیدار و گفت‌وگو با خدمه‌های این کشتی ابراز رضایت کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هفته گذشته نیز در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام، یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل داده شد.

عباس‌نژاد ادامه داد: در دیدار خدمه‌های هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی صورت گرفته با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدامات انسان‌دوستانه برای سایر خدمه‌های کشتی یاد شده (فیلیپین، پاکستان، روسیه و استونی) نیز قابل اجرا خواهد بود و تمامی این خدمه‌ها پس از طی شدن فرآیند قانونی می‌توانند به کشورشان بازگردند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان؛ قبل از حضور سر کنسول هند روز پیش نیز طی دو مرحله ارتباط تلفنی وی با فرمانده کشتی یادشده برقرار شده بود.

عباس‌نژاد یادآور شد: اگر چه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه همواره کوشیده تا ثبات و تسهیل تجارت دریایی در منطقه را در تراز قابل قبولی حفظ کند؛ اما ممانعت با انجام عملی مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی و حقوق دریایی را بر اساس مسئولیت‌های حاکمیتی، حقوق حقه خود دانسته و امور مربوط را تا حوصله نتیجه در مجامع بین‌المللی دریایی دنبال خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

کد خبر 6085794

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند