Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادری فر گفت: تلاش می شود که توسعه و تجهیز مرکز رشد قاین با توافق استانداری خراسان جنوبی در دستور کار قرار بگیرد که برای این مهم پیش بینی می شود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سورنا ستاری معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان و محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان امروز (۱۷ دی) از مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان قاینات بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«اسماعیل قادری فر» رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این بازدید گفت: در حال حاضر واحدهای دانش بنیان و فناور زیادی در مرکز رشد قاین مستقر هستند که تلاش می شود در این سفر مصوباتی برای رشد و توسعه علمی این مراکز به تصویب معاون رئیس جمهور برسد.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان قاین قطب تولید زرشک و زعفران در سط جهان است، ادامه داد: تلاش می شود که توسعه و تجهیز مرکز رشد قاین با توافق استانداری در دستور کار قرار بگیرد که برای این مهم پیش بینی می شود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان اختصاص یابد.

 

قادری خاطرنشان کرد: راه اندازی صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی خراسان جنوبی از دیگر موضوعات مهمی است که به زودی محقق خواهد شد.

 

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری قاین هم در این بازدید گفت: این مرکز دارای ۵۴ واحد و هسته فناور است که از این تعداد ۳۱ شرکت در مرحله رشد و ۲۳ شرکت در مرحله رشد مقدماتی هستند.

 

«سهیل وثوقی» با اشاره به اینکه واحدهای فناور مستقر در این مرکز در حوزه آی تی، معدن، کشاورزی و ... فعالیت می کنند، یادآور شد: از مجموع ۳۱ شرکت، ۱۱ شرکت دانش بنیان هستند.

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل نماز جمعه کانون های مساجد استان گلستان آیت الله سید حاتمی خبرگزاری شبستان مراجع و علماء کلیسا ارتحال زلزله کرمانشاه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار داشت: امکان واگذاری انشعاب فاضلاب در شهر قاین تا تابستان و در سربیشه تا پایان سال فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان امسال در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم می‌شود. تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته شبکه جمع‌آوری فاضلاب قاین 80 درصد و احداث تصفیه‌خانه این شهر نیز از پیشرفت 50 درصدی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم افزود: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال ارتقای شاخص‌های برخورداری از  شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط  کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود دارد. در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی از راه‌اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین