Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@15:36:01 GMT

فضای مناظره در دانشگاه‌های استان مرکزی شکل گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۴۶۷۲

فضای مناظره در دانشگاه‌های استان مرکزی شکل گیرد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مسعود شهرجردی رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست هماهنگی هشتمين دوره مسابقات مناظرات دانشجويي ايران که صبح امروز در سالن جلسات جهاددانشگاهی برگزار شد، با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبری بر برگزاری كرسی‌های آزادانديشی در دانشگاه‌ها بيان كرد: موضوع برگزاری مسابقات در شورای فرهنگی عمومی استان مركزی مطرح و نماينده ولی‌فقيه در استان بر برگزاری و مشاركت جدی دانشگاه‌ها تاكيد كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به طرح برگزاری مسابقات مناظرات دانشجويی در شورای هماهنگی روسای دانشگاه‌های استان و تاكيد استاندار مركزی بر مشاركت گسترده دانشگاه‌ها؛ هدف از برگزاری اين مسابقات را رشد و شكوفايی فرهنگ گفت‌وگو، تقويت روحيه حق و‌ حق‌طلبی، زمينه‌سازی در جهت يادگيری پايدار، كسب دانش عمومی در موضوعات متنوع، ايجاد انگيزه در جامعه و زمينه‌سازی برای شكل‌گيری تفكر خلاق و نقاد در بين دانشجويان دانست.
شهرجردی با اشاره به تشكيل شورای فرهنگی، سياستگذاری، علمی و شورای هماهنگی استانی جهت برگزاری مسابقات افزود: سازمان دانشجويان جهاد‌دانشگاهی استان مركزی دبيرخانه این مسابقات است و مراحل برگزاری این مسابقات شامل ثبت‌نام، آماده‌سازی گروه‌ها،‌ اعلام موضوع به گروه‌ها، تدوین جدول مسابقات، آماده فضا و در نهایت برگزاری مسابقات می‌شود.
وی اضافه کرد: دی‌ماه 97 افتتاحیه این مسابقات است و گروه‌های دانشجویی می‌توانند تا پایان بهمن‌ماه برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام ‌کنند، مرحله استانی و دانشگاهی این هشتمین دوره 5 اسفندماه، مرحله منطقه‌ای مهرماه سال آتی و مرحله کشوری نیز آذرماه سال 98 برگزار خواهد شد.
رییس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به سه سطح موضوعی در این مسابقات که شامل سطح یک‌ (دانشگاهی) سطح 2(منطقه‌ای) و سطح 3 موضوعات ملی و کلان می‌شود، افزود: در هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی ایران آیین‌نامه اجرایی و علمی تدوین شده است و هر گروه با حضور 5 نفر متشکل از 4 دانشجو و یک استاد راهنما می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و هر مناظره 47 دقیقه به طول می‌انجامد.
وی با اشاره به هیات داوران 3 نفره که وظیفه داوری مناظرات را بر عهده دارند، خواستار شکل‌گیری فضای مناظره در دانشگا‌ه‌های استان شد و گفت: برای تحقق و شکل‌گیری فضای مناظره در دانشگاه‌ها باید اطلاع‌رسانی مناسبی در دستور کار قرار گیرد و نسبت به این امر اهتمام داشت چراکه فضای نقد و مناظره در دانشگاه‌ها قطعا به توسعه همه‌جانبه کشور کمک می‌کند و استان مرکزی را به استانی موفق در بحث مناظرات در بین دیگر استان‌های کشور تبدیل خواهد کرد.
شهرجردی در خصوص روند برگزاری هفتمین دوره این مسابقات در کشور بیان کرد: در هفتمین دوره 557 تیم دانشگاهی با حضور 2 هزار و 308 دانشجو در قالب 620 مناظره با 400 گزار برگزار شد که در نهایت استان چهارمحال و بختیاری با 96 تیم به عنوان برترین استان انتخاب شد و استان مرکزی نیز در هفتمین دوره نیز 24 تیم با 96 دانشجو شرکت داشت که امید است امسال شاهد حضور پررنگ دانشگاه‌ها و دانشجویان استان باشیم.
به گزارش ایکنا، در این جلسه نمایندگان دانشگاه‌های استان نقد و پیشنهادات خود را جهت برگزاری هشتمین دوره از مسابقات مناظرات دانشجویی مطرح کردند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی مناظره دانشجویی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار قدیم بوشهر کجاست؟ + نکات بازدید از بازار قدیم بوشهر

تین نیوز

بازار قدیم بوشهر یکی از بازارهای سنتی ایران است که در یکی از محله های قدیمی بوشهر به نام دهدشتی و در خیابان شهدا، در بافت قدیمی بوشهر قراردارد و امروزه از این بازار جز چند حجره خالی، آثار بیشتری به جا نمانده است. با ادامه در مسیر بازار قدیم، به بازار مرکزی بوشهر خواهیم رسید که با فضای زنده و پویای خود، مکانی عالی برای آشنایی با فرهنگ بومی منطقه و خرید محصولات محلی است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، قدمت بازار قدیم بوشهر به زمان تاسیس شهر، در دوره افشار بازمی گردد. در دوره حکومت قاجار، بازار قدیم بوشهر به یکی از قطب های اقتصادی کشور تبدیل شد و کشورهای مختلف مانند انگلیس، آلمان و پرتقال برای سهولت تجارت، در بازار کنسولگری تاسیس کردند.

در دوره ناصرالدین شاه، بازار قدیم بوشهر با ۲۴۰ حجره مرکز ارتباطات تجاری و فرهنگی اقلیت ها و مردم از طبقات گوناگون بود. بازار قدیمی بوشهر در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۸۶۴۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بازار قدیم بوشهر با سبک معماری قاجاری ساخته شده است و در ساخت آن به شرایط بومی منطقه توجه کرده اند. این بازار نورگیری و تهویه مناسبی دارد؛ به گونه ای که در فصل سرما از ریزش برف و باران به داخل بازار جلوگیری می کند و تابستان ها نیز مانع تابش مستقیم آفتاب به داخل می شود و گرما را برای کسبه و خریداران قابل تحمل می کند.

بخش های بازار قدیم بوشهربازار قدیم بوشهر راسته های مختلفی داشت که عبارت بودند از بازار طلافروشان، بازار قصاب ها، بازار ماهی فروشان، بازار مرغ فروشان، بازار رنگرزها، بازار آهنگران، بازار قالی فروشان، بازار کلاه فروشان و فضاهایی نظیر تجارت خانه. از شمال به جنوب، این بازار به سه قسمت بازار خدمات عمومی (بازار تره بار)، بازار تجاری عمومی (بازار ماهی فروشان و زرگران) و بازارچه محلی نیده عمومی تقسیم می شد.

در دوران رونق خود، بازار دو راسته معین التجار و رییس التجار را در خود جای می داد. هرکدام از این دو راسته اصلی، متشکل از راسته های کوچک تری بودند.

بازدید از بازار قدیم بوشهر عملا زمان زیادی نمی برد؛ اما بازدید از بازار مرکزی زمان بر و جذاب خواهد بود.

آثار تاریخی از اجداد ما به ارث رسیده اند. هرچند برخی از آن ها، نظیر بازار قدیم بوشهر به خودی خود در وضع خوبی به سر نمی برند، سعی کنیم همچنان آن ها را قدر بدانیم و از وارد آوردن هرگونه آسیب خودداری کنیم.

در بازار مرکزی شهر، به باورها و فرهنگ مردم احترام بگذارید و سعی کنید با خرید از محصولات بومی، در رونق اقتصادی منطقه پویا باشید. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • بازار قدیم بوشهر کجاست؟ + نکات بازدید از بازار قدیم بوشهر
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • گوشه‌هایی از برگزاری نهمین دوره مسابقات جام نوروز در روستای ده محمد
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد