Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع‌ عمومی انجمن صنفی طراحان فیلم سینما در تاریخ یکشنبه ۱۶ دی ماه  ساعت ۱۴ با حضور محمدرضا موئینی نماینده خانه سینما و محمود کلاته نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل خانه سینما، تالار سیف‌الله داد و با دستور جلسه تصویب اساسنامه و برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرس برگزار شد.

این جلسه با حضور ۵۴ نفر در مجمع، پس از تصویب کلیات پیش‌نویس اساسنامه و تغییرات پیشنهادی برخی مواد و بندهای اساسنامه، انتخابات هیات ‌مدیره و بازرس با نتایج زیر برگزار شد:

اعضای هیات ‌مدیره

۱- امیرحسین قدسی

۲- کامیاب امین‌عشایری

۳- محسن نصرالهی

۴- حمیدرضا شجاعی

۵- کیوان مقدم

اعضای علی‌البدل هیات‌ مدیره

۱- آیدین ظریف

۲- غزاله معتمد

بازرس: لیلا نقدی‌پری، بازرس علی‌البدل: فرامرز بادرامپور

هیات‌ رییسه مجمع

رییس: امیر اثباتی، نایب‌ رییس: محسن شاه‌ابراهیمی، منشی: احمد ساکت، ناظر: آتوسا قلمفرسایی، ناظر: شیوا رشیدیان

این جلسه در ساعت ۱۹:۳۰ به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خانه سینما کار و رفاه اجتماعی انتخابات خانه سینما انجمن صنفی طراحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین

به گزارش جماران؛ آیت‌الله سید محمدعلی ایازی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح فعالیت‌های «انجمن مباحثات قرآن» گفت: این انجمن حدود نه سال پیش تأسیس شد و مرکب از قرآن‌پژوهان مقیم قم است؛ قرآن‌پژوهانی که سالیان سال دغدغه مباحث قرآنی دارند.

وی ادامه داد: مباحث قرآنی در دو بخش است. یکسری مباحثی هستند که در عرصه علوم قرآنی و تفسیر به صورت طبیعی طرح می‌شوند، اما یکسری مباحث هستند که جنبه بحث و چالش دارند. انجمن مباحثات قرآن به دنبال بررسی دسته دوم از موضوعات در محورهای علوم قرآن، معارف قرآن، تفسیر، شبهات و اشکالات است. لذا تاکنون در این محورها جلساتی برگزار کرده‌ایم.

این پژوهشگر قرآنی درباره شیوه برگزاری نشست‌های انجمن مباحثات قرآن گفت: در ابتدا مسئله‌ای طرح، و اشکالات، شبهات و پرسش‌های مربوط به آن مطرح می‌شود و سخنران یا محقق به ارائه دیدگاه‌های خود می‌پردازد.

وی با بیان اینکه جلسات انجمن مباحثات قرآن به صورت ماهانه برگزار می‌شود، اضافه کرد: شاید بتوان گفت که نزدیک به سی درصد از شخصیت‌هایی که به انجمن آمده و مباحثی ارائه کردند از خارج ایران بودند. گاهی نشست‌های ما به صورت میزگرد است که ارائه‌دهندگان داخلی و خارجی مباحث خود را در میزگرد مطرح می‌کنند. همچنین ما به دنبال رصد کردن موضوعاتی هستیم که در آخرین نظریات توسط شخصیت‌های دینی و غیردینی طرح شده است.

آیت‌الله ایازی درباره ساختار این مجموعه پژوهشی گفت: انجمن مباحثات قرآنی هیئت مدیره دارد و اعضای هیئت مدیره معمولاً هر ماه موضوعات و مسائلی که باید بحث شود را مطرح می‌کنند و بعد از تصویب، محققی برای ارائه بحث دعوت می‌شود. همچنین اعضای هیئت علمی بعد از جلسه می‌نشینند و محتوای نشست و ارائه‌کننده را بررسی و ارزیابی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 94 نشست برگزار کرده‌ایم، در ادامه اظهار کرد: ما از سال 93 فعالیت‌های خود را شروع شد و به صورت ماهیانه جلسه برگزار می‌کنیم. دو سال است در ماه رمضان به دلیل ویژگی این ماه مبارک، جلسات خود را هر هفته برگزار می‌کنیم یعنی در ماه رمضان چهار جلسه برگزار می‌شود. هفته بعد جلسه ما در دارالقرآن آیت‌الله صادقی برگزار می‌شود و دو مهمان خارجی از آمریکا و انگستان داریم.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نقد و بحث را ویژگی انجمن مباحثات قرآنی عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در نشست‌ها، صرفاً شنونده نیستند، بلکه موضوع ارائه شده را نقد و‌ بررسی می‌کنند. همچنین محتوا در کانال انجمن مباحثات درج می‌شود تا اگر کسانی حرف و سخنی داشته باشند طرح ‌کنند و احیاناً اگر بحثی مانده باشد، در جلسه بعد شخصیت دیگری دعوت می‌شود تا داوری و نقد کند.

وی افزود: به دلیل فضای طلبگی و بحث و نقدی که صورت می‌گیرد، اسم این مجموعه را «انجمن مباحثات قرآنی» نامگذاری کردیم.

آیت‌الله ایازی در توضیح بیشتر نشست‌های ماه رمضان گفت: مباحثی که در ماه رمضان برگزار می‌شود، موضوعات معارفی هستند و به چالش‌های بیرونی نمی‌پردازیم. برای نمونه بحث من درباره «صبر جمیل» است. مسئله امروز در جامعه‌شناسی تاب‌آوری است که یک جامعه چه قدر تاب‌آور است. اگر جامعه تاب‌آور نباشد، خشونت، بحران‌های اخلاقی و یک نوع عصبانیت وجود خواهد داشت و اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد. لذا صبر جمیل از مفاهیمی است که در قرآن مطرح شده است. چند سوال مطرح می‌کنیم که اساساً معنای صبر جمیل چیست؟ آیا حضرت یعقوب صبر جمیل داشته است یا نه؟ و چند مسئله که طرح می‌شود.

وی درباره استفاده انجمن مباحثات قرآنی از ابزارهای روز اظهار داشت: به لحاظ نرم‌افزاری سه کانال در اینستاگرام، تلگرام و واتساپ داریم و محتوای جلسات در این کانال‌ها بارگزاری می‌شود. ما 450 عضو در واتساپ داریم و هیئت مدیره انجمن مباحثات قرآنی از اساتید معروف و شاخص قرآنی هستند. ممکن است تعداد افرادی که حضور پیدا می‌کنند محدود باشند اما چون محتوای نشست هم‌زمان به صورت زنده پخش می‌شود و در کانال قرار می‌گیرد تعداد افرادی که از فایل‌های صوتی و مکتوب استفاده می‌کنند زیاد هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: انجمن مباحثات قرآنی وابسته به جایی نیست، بودجه‌ای ندارد و خود اعضا کارها را به صوت داوطلبانه انجام می‌دهند. کتابی آماده چاپ است اما چون نشر کتاب هزینه دارد، منتظر بانی هستیم. حدوداً ده جلد اثر با عنوان سلسله مباحث قرآنی در دست تهیه است که به زیرمجموعه‌هایی مثل تفسیر، علوم قرآنی، معارف قرآن، چالش‌ها، شبهات و پرسش‌ها تقسیم‌بندی شده است.

وی درباره نقش خود در انجمن مباحثات قرآنی گفت: بر اساس انتخابی که شده، بنده دبیر این مجموعه هستم. ما هیچ عنوانی نداریم و بیشتر خدمت‌گزاری است. هدف ما این است که در خدمت قرآن باشیم و معارف قرآن را نشر دهیم.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره ضرورت تأسیس انجمن مباحثات قرآنی گفت: تابستان سال‌ 86 یا 87 بود که آیت‌الله منتظری سفارش کردند که شما را می‌خواهم ببینم. من خدمت آیت‌الله منتظری رفتم و ایشان سبد بزرگی از اوراق را آورند و گفتند که من به اینترنت رفتم و دیدم که سوالات و شبهات بسیاری درباره قرآن مطرح است. لذا باید کسی به این‌ها پاسخ دهد. من گفتم: آقا اجازه دهید من نگاه کنم. برگه‌ها را به خانه بردم و دیدم حدود 250 جزوه است و سوالات و شبهات زیادی درباره قرآن طرح شده است. خدمت ایشان عرض کردم که روی تک تک این‌ها کار می‌کنیم. به دوستانی که در حوزه علوم قرآنی و تفسیر فعال بودند یک موضوع دادیم و در نهایت جزوه‌ای شد و چند مورد منتشر شد. آیت‌الله منتظری معمولاً جزوه‌ها را می‌دید، نظر می‌داد و گاهی بحث می‌شد. بعد از فوت ایشان گفتیم که کار باید ادامه پیدا کند. چون در شبکه‌های اجتماعی اشکالات و شبهات فراوان است و لذا بنا را بر این گذاشتیم تا انجمنی با جمع دوستان تشکیل شود و پژوهشگران درباره موضوعات قرآنی کار کنند.

وی افزود: ما علاقه داشتیم از نیروهای مختلف استفاده کنیم، خوشبختانه استقبال خیلی خوب بود و محققین زیادی با ما همراهی کردند. در انجمن مباحثات قرآنی صرفاً بحث قرآنی طرح می‌شود و هیچ هدف دیگری غیر از بحث قرآنی و علمی نداریم.

این پژوهشگر برجسته قرآنی، فلسفه تأسیس انجمن مباحثات قرآنی را پاسخ به شبهات قرآنی معرفی کرد و گفت: ممکن است کسی در مباحث قرآنی نوآوری داشته باشد. لذا او را برای ارائه دعوت می کنیم. حتی محققی را دعوت کردیم که تز رساله دکتری خود را ارائه کرد و دیدیم حرف خوبی برای گفتن دارد.

وی در پایان در معرفی اعضای اصلی هیئت مدیره انجمن گفت: سرکار خانم اخوان صراف به عنوان اداره‌کننده جلسه حضور دارند. همچنین آقای دکتر شیواپور، آقای دکتر بیات از اساتید دانشگاه تهران، دکتر محمد مرادی از محققین قرآن و حدیث و حاج آقا عبداللهیان از اعضای هیئت مدیره انجمن هستند. کلاً اعضای هیئت مدیره هفت نفر هستند.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران به سایر نقاط کشور
  • گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد