Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت کاتولیک فرانسه شرکت‌کننده در نخستین دور گفت‌وگوی دینی ایران و فرانسه با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس این سازمان دیدار کردند.

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در سخنان آغازین خود در  دیدار با اندیشمندان کاتولیک فرانسه اظهار کرد: ضمن یادکرد اولین قرارداد فرهنگی بین ایران و فرانسه و هجرت امام (ره) به پاریس و جهانی شدن انقلاب اسلامی، انجام گفت‌وگوهای دینی با اندیشمندان کاتولیک فرانسه را بسیار مهم و با اهمیت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ایجاد بسترهای گفت‌وگوی دینی بین پیروان ادیان گفت: زمانی که گفت‌وگو نیست، خلاء به وجود نمی‌آید بلکه افراط‌گرایی رشد می‌یابد. شاید برخی از مردم فکر کنند اگر گفت‌وگو نباشد خلاء است، اما به نظر می‌رسد وقتی گفت‌وگو نباشد، ذهن انسان برای دشمن سازی فعال می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در کلام الله می‌بینیم که خداوند علاوه بر گفت‌وگو با ملائک حتی با شیطان نیز، گفت‎وگو می‌کند و این نکته نشان دهنده اهمیت و درستی این شیوه برای مواجهه با موافقان و مخالفان است.

وی ادامه داد: در بین فعالیت‌های فرهنگی این سازمان در خارج از کشور، بحث گفت‌وگوی دینی میان ادیان الهی یکی از مهمترین راهکارهای دستیابی به فهم مشترک بین ادیان برشمرده می‌شود که تاکنون با کشورهای گوناگون جهان گفت‌وگوی دینی برگزار شده است.

ابراهیمی‌ترکمان با بیان اینکه افراط‌گرایی نتیجه فقدان گفت‌وگوهاست، گفت: گفت‌وگو منجر به آشنایی ذهنیت یکدیگر می‌شود و این آشنایی سبب تداوم روابط و درک و شناخت همه ادیان و فرهنگ‌ها خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: باید بر مشترکات تأکید کنیم و به گفت‌وگویی بیاندیشیم که بتواند جامعه خودمان و جامعه جهانی موجود و معتقد به ادیان مختلف را از معنویت و اخلاق ادیان بهره‌مند سازد.

کاردینال جین نوئل آولین، رییس کل شورای دانشگاه‌های کاتولیک فرانسه هم در سخنانش، بر ضرورت گفت‌وگوی دینی بین ایران و فرانسه بر پایه ایمان و همزیستی مسالمت‌آمیز تأکید کرد و گفت: گفت‌وگوی دینی که بین دو کشور وجود دارد، تنها یک اندیشه راهبردی نیست بلکه وظیفه ماست.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دور گفت‌وگوی دینی ایران و فرانسه گفت: این گفت‌وگوها می‌تواند دیدگاه‌های مشترک بین ادیان را توسعه دهد. در واقع، گفت‌وگو خدمتی است که با دیگران می‌توان داشته باشیم و در کتاب عیسی مسیح (ع) همواره بدان اشاره شده است؛ بنابراین گفت‌وگوی دینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابر اعلام این خبر، دور نخست گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مسیحیان کاتولیک فرانسه صبح روز دوشنبه (۱۷ دی‌ماه) با موضوع «اهمیت محیط زیست در اسلام و مسیحیت کاتولیک» و با حضور هیأتی ۴ نفره به سرپرستی کاردینال جین نوئل آولین، اسقف شهر مارسی و رییس کل شورای دانشگاه‌های کاتولیک فرانسه و اندیشمندان مسلمان از جمهوری اسلامی ایران در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح می‌شود.

در این گفت‌وگوی دو روزه، موضوعاتی چون «متون اسلام و مسیحیت کاتولیک در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست»، «خشونت و افراط‌گرایی عاملی برای تخریب محیط زیست»، «مسئولیت رهبران و پیروان ادیان برای حفظ محیط زیست کدام است؟» و «چگونه می‌توان در مسیر ترویج سلامت و پایداری محیط زیست قدم برداشت؟» بررسی می‌شود.

کد خبر 4506380

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرانسه گفتگوی ادیان کشیشان کاتولیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شعار امسال این روز، «مالکیت فکری و توسعه پایدار؛ خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» (IP & SDGs; Building Our Common Future With Innovation and Creativity) است.

️این مسابقه به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری در شبکه‌های اجتماعی برای همراهان کانون دارایی‌های فکری برگزار می‌شود.

مسابقه از روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود، و هر روز یک سوال در حوزه Geographical Indications) GI) نشانه جغرافیایی در صفحه اینستاگرام کانون قرار داده می‌شود و علاقه‌مندان تا روز بعد، پیش از انتشار پاسخ سوال، فرصت دارند تا به سوالات پاسخ دهند. پس از اتمام مسابقه، از بین افرادی که پاسخ‌های درست را در این مدت ثبت کرده باشند، جوایزی اهدا خواهد شد. برای آشنایی با مفهوم GI می‌توانید به نشانی B۲n.ir/u۲۴۰۰۷ یا B۲n.ir/k۵۴۲۰۴ مراجعه کنید.

روز جهانی مالکیت فکری ۲۰۲۴ فرصتی است برای کشف اینکه چگونه مالکیت فکری راه حل‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را که برای ساختن آینده جمعی همه ما و فایق آمدن بر چالش‌های چند وجهی بسیار حیاتی هستند، تشویق و تقویت کند.

درک اینکه چگونه مالکیت فکری نوآوری را راهبری می‌کند، کلید پیشرفت توسعه انسانی و اتصال آن به اهداف پایدار برای آینده روشن همه گروه‌های جامعه است. مدیریت دارایی‌های فکری در پاسخ به مسائل جهانی و پیشبرد رشد و پیشرفت برای بهبود زندگی و حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است.

سازمان جهانی مالکیت فکری از سال ۲۰۰۰ میلادی، ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) مصادف با سالروز آغاز اجرای کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری (۲۶ آوریل ۱۹۷۰ میلادی) را به عنوان روز جهانی «مالکیت فکری» انتخاب کرده است. این سازمان هرسال شعاری محوری را برای این روز اعلام می‌کند تا توجه جامعه را به آن موضوع جلب کند.

 

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری
  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین