Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:22:47 GMT

ناوگان باری درون شهری باربرگ سوخت می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۷۵۰۸

ناوگان باری درون شهری باربرگ سوخت می گیرد

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: فرآیند تخصیص سوخت عملکردی به ناوگان باری درون شهری براساس باربرگ در حال اجراست.

به گزارش ایرنا از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مهدی جمالی نژاد روز دوشنبه افزود: با آغاز طرح یکپارچه دریافت سند حمل بار شهری و حومه ای (باربرگ)، برای نخستین بار از ابتدای دی امسال میزان سهمیه سوخت دیزل برای ناوگان باری شهری بالای 10تن بر اساس باربرگ های صادر شده محاسبه و به این ناوگان تخصیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از بیستم آبان اخذ باربرگ یا همان سند حمل بار شهری به ازای هر حمل بار در سطح شهر برای همه ناوگان باری با ظرفیت بالای 10 تن الزامی شد و با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سهمیه سوخت عملکردی براساس باربرگ های اتخاذ شده محاسبه و تخصیص می یابد و سهمیه سوخت پایه این ناوگان به مرور کاهش خواهد یافت.
جمالی نژاد افزود: یکی از الزامات دریافت باربرگ، داشتن پروانه‌ فعالیت برای خودرو است در صورتی که راننده خودرو نیز دارای پروانه اشتغال معتبر باشد، 15 درصد به سهمیه سوخت عملکردی محاسبه شده افزوده می‌شود.
وی گفت: به منظور تشریح جزییات موضوع مرتبط با تخصیص سوخت عملکردی به ناوگان باری درون شهری براساس باربرگ و موضوع پایش شاخص های حمل و نقل و ترافیک شهری، دوره آموزشی تخصصی حمل و نقل عمومی و ترافیک 19دی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با حضور دبیران شورای ترافیک شهرهای استان ها، نمایندگان شهرداری های مراکز استانها و مدیران عامل سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در تهران برگزار می شود.
بر اساس گزارش سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مالکان و رانندگان ناوگان برای دریافت پروانه فعالیت و اشتغال می توانند به سایت www.utcms.ir مراجعه کنند.
مالکان و رانندگان ناوگان باری از دو روش مراجعه به اپلیکیشن تلفن همراه یا وب سایت به نشانی www.BaarBarg.ir می توانند به ازای هر حمل بار در سطح شهر به دریافت باربرگ اقدام کنند و همچنین خودروهایی که درجا کار می‌کنند یا مبدا و مقصدهای متعددی دارند، می توانند باربرگ روزانه دریافت و باربرگ روزانه برای فعالیت های حمل بار طی یک روز مشخص صادر می شود و یک روز اعتبار دارد.
همچنین فعالان بخش حمل و نقل بار درون شهری در سراسر کشور می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به سامانه باربرگ به نشانی www.BaarBarg.ir مراجعه یا با شماره 75492000-021 تماس بگیرند.
اجتمام *2181 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حمل و نقل ناوگان سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه

 مروتی گفت: نرخ پیشنهادی کرایه با مصوبه شورای اسلامی شهر مراغه تمامی تاکسی‌های خطی و بی‌سیم، آژانس‌های تاکسی تلفنی، اتوبوس‌های درون‌شهری و حومه و اتودربست‌ها را شامل می‌شود.

 شهردار مراغه گفت:این مصوبه پس از طی مراحل قانونی و اخذ تاییدیه در کمیته تطبیق مصوبه‌های فرمانداری به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اظهار داشت: کلیه رانندگان فعال در این بخش می‌توانند نسبت به دریافت نرخ جدید بر اساس جدول ابلاغی از طرف سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اقدام کنند.

مروتی همچنین از رانندگان حوزه حمل و نقل درون‌شهری خواست نرخ مصوب را رعایت کنند و خاطرنشان کرد: مسافران هم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اضافه دریافتی موارد شکایت خود را از طریق تماس تلفنی با ۰۴۱۳۷۴۵۷۰۱۳ به واحد رسیدگی اطلاع دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مراغه نیز با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ حمل و نقل درون‌شهری به طور میانگین ۴۵ درصد افزایش داشت افزود: نرخ کرایه امسال برای تاکسی‌های درون‌شهری ۴۰ درصد و برای اتوبوس درون‌شهری ۵۰ درصد افزایش یافت.

 امامزاده افزایش کرایه اتوبوس‌های حومه شهر را به طور متوسط ۳۵ درصد اعلام کرد و افزود: اکنون در شهر مراغه هزار و ۳۴۸ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۶۶ دستگاه ون، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم‌آباد روی میز فرمانداری
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • توقیف ۳ فروند لنج باری حامل سوخت قاچاق
  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد