Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش امروز قادر هستند تا ۵ هفته زیر آب بمانند.

به گزارش مشرق، امیر محمدحسن نامی با بیان اینکه دفاع مقدس برای کشور ما آموزه‌های بسیار زیادی به همراه داشت، گفت: ما در زمینه مقابله با تحریم‌ها، با توجه به آموزه‌های دفاع مقدس، توانستیم ظرفیت‌های دفاعی کشور را بالا ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروز تحریم این فرصت را برای ما فراهم کرده است که هر آنچه ما در صحنه دفاعی نیازمند آن هستیم اعم از موشک، ناوشکن، جنگنده و … را خودمان تولید کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش ادامه داد: به عنوان مثال، نیروهای مؤمن و متخصص صنایع دریایی وزارت دفاع توانستند با تلاش‌های مجاهدانه و مخلصانه خود حق صنعت دریانوردی را به خوبی به جای بیاورند.

امیر نامی با بیان اینکه ناوشکن سهند در نوع خودش منحصر بفرد بوده و توجه جهانیان را به خودش جلب کرده است، افزود: تجهیزات پیچیده و پیشرفته زیرساختی، دفاعی و الکترونیکی ناوشکن سهند، قابلیت‌های متمایزی نسبت به سایر ناوشکن‌های دنیا به این ناوشکن داده است.

وی ادامه داد: همچنین زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش امروز قادر هستند تا ۵ هفته زیر آب بمانند و حتی در نقاطی پایین‌تر از مدار ۱۰ درجه، از آب‌های سرزمینی، آب‌های انحصاری اقتصادی و منطقه نظارتی جمهوری اسلامی ایران حفاظت و حراست کنند.

بیشتر بخوانیم: ایران به سراغ ساخت زیردریایی ۳۲۰۰ تُنی می‌رود

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با بیان اینکه قبلاً تکنولوژی ساخت زیردریایی و ناوشکن در اختیار دو سه کشور جهان بود، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت انواع ناوشکن و زیردریایی، کاملاً خودکفا شده است.

امیر نامی همچنین با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در دهه گذشته مبحث «دست بلند در دریاها» را مطرح کردند، گفت: نیروهای دریایی ارتش و سپاه در این زمینه، بر اساس فرمان حضرت آقا خودشان را به سطح ایده‌آل مورد نظر، بسیار نزدیک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه منطقه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند از اهمیت ژئواستراتژیک بسیار زیادی برخوردار است، تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش امروز در بالای مدار ۱۰ درجه و آب‌های دور حضور مؤثر داشته و از شناورهای ایرانی و سایر نقاط جهان حفاظت کرده و در زمینه تأمین «امنیت دریایی» نقش بسزایی ایفا کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش یادآور شد: ۲۶ کشور در حاشیه اقیانوس هند حضور دارند و اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تأمین آب‌های منطقه، به این ۲۶ کشور نیز بسیار کمک کرده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران زیردریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی ظهر امروز یکشنبه در نمایشگاه هفته مشاغل که به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف در هنرستان حضرت آمنه اهواز برپا شد، اظهار کرد: در هفته مشاغل قرار داریم و یکی از وظایف آموزش و پرورش در این زمینه، توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در خوزستان ۵۵۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای وجود دارد و همچنین هفت هنرستان به عنوان هنرستان در جوار صنعت‌ها و شرکت‌های خوزستان قرار دارند.

وی گفت: هنرستان‌ها وظیفه دارند که استعدادهای دانش‌آموزان را در زمینه‌های مهارتی تقویت کنند تا فضای لازم فراهم و استعدادهای دانش‌آموزان بر اساس توانمندی‌هایشان شکوفا و زمینه اشتغال آن‌ها در بازار کار و آزاد فراهم شود.

کد خبر 6084650

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • گواردیولا: بازیکنانم باید دو روز در یخچال بمانند!
  • (ویدئو) دو ایرانی بهترین تبلیغ تاریخ تویوتا را در دبی ساختند!
  • درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • طلاق زوج سینماگر ایرانی، با دخترشان چه کرده است؟
  • رئیس جمهور این هفته به پاکستان و سریلانکا می‌رود