Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - مدیر کل گمرک شهرستان مرزی آستارا گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح بازسازی ساختمان چوبی گمرک این شهرستان از سوی سازمان متبوع تصویب شده و این طرح در سال آینده پایان خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا رسول امیدی روز دوشنبه در بازدید از ساختمان چوبی گمرک آستارا گفت: مرمت این بنا از سال 95 آغاز و تاکنون چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان گمرک برای آن هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پیمانکاران این طرح توسط سازمان گمرک تعیین شده اند و به خاطر ظرافت مرمت آن، پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار در سال آینده به بهره برداری برسد.
امیدی ادامه داد: در مرمت و بازسازی این بنا حفظ بافت سنتی آن مد نظر است و ثبت این اثر تاریخی و تبدیل به موزه تخصصی گمرک در دستور کار ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و گمرک آستارا قرار دارد.
ساختمان چوبی گمرک آستارا به مساحت 400 متر مربع در 2 طبقه دوبلکس به ارتفاع هفت متر و با سقف سفالی شیبدار احداث شده و طبقه اول آن دارای پنج اتاق اداری، 2 سالن بزرگ، بالکن دور ساختمان، سرویس بهداشتی و آشپزخانه است و در طبقه دوم نیز پنج اتاق اداری دیگر به همراه سرویس بهداشتی و انبار زیر شیروانی ساخته شده است.
گمرک آستارا در حدود سال های 1205 هجری شمسی در دوره عباس میرزا توسط کارشناسان بلژیکی دایر و با احداث ساختمان چوبی، فعالیت گمرکی در این نقطه از کشور آغاز شد.
مدیرکل گمرک آستارا همچنین از پیشرفت فیزیکی حدود هفت درصدی محوطه سازی گمرک خبر داد و بیان کرد: محوطه گمرک 27 هکتار است و برای مرحله نخست تسطیح و ساماندهی آن اعتباری بالغ بر 235 میلیارد ریال از سازمان گمرک اختصاص یافته است.
امیدی افزود: مرحله نخست محوطه سازی گمرک شامل محل تردد و حمل و نقل کامیون هاست و با تکمیل آن، بسیاری از مشکلات محوطه برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: گمرک آستارا با سه بخش آبی، خاکی و ریلی سومین مرز پرتردد کشور است و در واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ساختمان چوبي گمرك آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، هیئت بازرسی اداره کل بازرسی هرمزگان اعلام کرد: گروه بنادر و گمرکات از اول فروردین تا ۲۵ خرداد امسال در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش مستقر است.

کارکنان و شهروندان در خصوص عملکرد و اقدامات دستگاه اجرایی شکایت یا اعلام های خود را به هیأت بازرسی مستقر ارائه کنند و یا با شماره تلفن گویای ۱۳۶ و یا  ۴۴۴۲۴۰۱۴ و ۳۳۴۴۹۲۰۰ با پیش شماره ۰۷۶ و داخلی ۱۵۴ تماس بگیرند.

سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی‌کل کشور به نشانی 136.bazresi.ir، آماده دریافت شکایات شهروندان است.

دیگر خبرها

  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • موافقت مجلس با برخورداری سازمان سپند از منابع انسانی و اعتبارات مصوب سالانه
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد