Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از فعالیت ۱۳ واحد بانک نشا در این شهرستان خبر داد و گفت: بانک نشای برنج مکانی است که با استفاده از فضا، امکانات و نیروی کار محدود، قابلیت تولید صنعتی نشاء برنج در داخل سینی نشا را در سطح وسیع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش برای دستیابی به توسعه در گرو توجه به کشاورزی است و دستیابی به خودکفایی کشاورزی مستلزم توجه به نکاتی از جمله مکانیزاسیون کشاورزی است، افزود: امسال چهار هزار و ۹۲۰ هکتار از زمین‌های شالیزاری این شهرستان بصورت مکانیزه کشت شد.

موسوی تعداد واحد‌های فعال بانک نشاء برنج در این شهرستان را ۱۳ واحد اعلام کرد و گفت: این شهرستان در سال گذشته دارای هشت هزار و ۶۰۰ هکتار زمین شالیزاری بود که امسال با توجه به کم آبی، این میزان کاهش یافته و به حدود پنج هزار و ۸۵۰ هکتار رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: ۱۳ هزار تن شیرخام از ابتدای امسال تاکنون در واحد‌های دامداری این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

سید شبر موسوی با بیان اینکه ۶ مرکز جمع‌آوری شیر در این شهرستان فعالیت دارد، ادامه داد: روزانه حدود ۴۹ تن شیر از واحد‌های دامداری این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۳۸۹ واحد دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی با ظرفیت ۱۴۰ هزار واحد دامی است، افزود: سالانه ۱۸ هزار تن شیر در این شهرستان تولید شیر می‌شود که پنج هزار و ۷۰۰ تن آن در شهرستان مصرف و مابقی به سایر شهرستان‌ها و استان‌ها دیگر ارسال می‌شود.

موسوی گفت: ۷۸ درصد تولیدات شیر این شهرستان در واحد‌های صنعتی تولید می‌شود که سبب بهداشت بیشتر، کاهش بار میکروبی و بازارپسندی آن شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه دامداری از فعالیت‌های غالب بخش کشاورزی این شهرستان است، گفت: اقتصاد بسیاری از ساکنین روستا‌های بالادست بر پایه دامداری است و با این کار، سود بیشتری عاید کشاورزان شده و از مهاجرت آنان به سمت شهر‌ها و ایجاد اشتغال کاذب جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/آ

فعالیت ۱۳ بانک نشاء برنج در میاندورود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • دستیابی به دانش فنی نسل جدید دستگاه طیف سنجی لیزری
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان