Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:43:34 GMT

مسابقات ورزشی کارکنان دولت در اهواز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۹۳۷۲

مسابقات ورزشی کارکنان دولت در اهواز آغاز شد

اهواز - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان اهواز گفت: مسابقات ورزشی کارکنان دولت روز دوشنبه به میزبانی اهواز آغاز شد.

سید علی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مسابقات به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 2 بخش بانوان و آقایان با حضور بیش از 400 ورزشکار از دستگاه های اجرایی برگزار می شود که در نهایت نفرات و تیم های برتر معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این رقابت ها ورزشکاران در رشته‌ های فوتسال، دارت، طناب ‌کشی، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی ، بدمینتون و شنا به مدت 2 هفته با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی هدف از برگزاری این گونه مسابقات را ترویج ورزش در بین کارمندان دولت دانست و گفت: اگر می‌ خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم، باید کاری کرد که تک تک افراد جامعه از لحاظ جسمی و روانی در سلامت باشند؛ امروز فقر حرکتی به یکی از آسیب های جامعه تبدیل شده و دولت برای فایق آمدن به این مشکلات به ویژه قشر کارمند، مسابقات کارکنان دولت را طراحی و برگزار می کند.
حسینی افزود:از عواملی که می ‌تواند به کارایی و بازده کاری در ادارات و سازمان ها کمک کند فعالیت ورزشی منظم کارمندان دولت است؛ این مسابقات باعث افزایش انگیزه کارمندان دولت برای ورزش منظم در طول هفته خواهد شد همچنین کارمندان با شادی و نشاط مناسبی در محیط کار حاضر شده و آمادگی جسمانی در آنها تقویت می شود.
وی ادامه داد:با برگزاری این رقابت ها به دنبال هم افزایی و تعامل بیشتر بین دستگاه‌ ها و واحد های متعدد در یک دستگاه هستیم، متاسفانه کارمندان با ورزش فاصله دارند لذا برگزاری این مسابقات بهترین فرصت برای کم کردن این فاصله است.
9879/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مسابقات كارمندان دولت اهواز سيد علي حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: روند واگذاری استقلال و پرسپولیس آغاز شده است/ عملیات ساخت ورزشگاه جدید در تهران سال آینده آغاز می شود

محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری که امروز یکشنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، درخصوص وظایف وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در قانون اهداف و وظایف، هفت وظیفه برای وزارت ورزش مشخص شده که شامل بخش‌های مختلفی از جمله ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای، فرهنگی و ... می‌شود. ما در سال جاری شاهد دو اتفاق و رویداد در ورزش کشور بودیم. یکی از آنها دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب بود که برای اولین بار ورزشکاران نوجوان و جوان زورخانه‌ای به اجرای برنامه پرداختند. در آن دیدار که رضایت‌مندی رهبر را نیز به دنبال داشت، ایشان از عملکرد وزارت ورزش رضایت داشتند. ایشان ۲۳ بار از کلمه تشکر استفاده کرد و ۱۰ بار به صورت اختصاصی از ورزشکاران تشکر کرد.

او گفت: دومین اتفاق حضور رئیس جمهور در وزارت ورزش و جوانان بود. معاونان وزارت ورزش گزارش‌هایی را داشتند و رئیس جمهور نیز تاکیداتی را برای مسئولان داشت. همچنین هشت مصوبه در شورای عالی ورزش به تصویب رسید. البته درباره پروژه‌ها نیز تصمیماتی گرفته شد که چگونه به اتمام برسند. همچنین مشخص شد که از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده شود.

اسبقیان به سند ملی آمایش سرزمینی اشاره کرد و افزود: این سند در دست تدوین است تا هر رشته در شهر مشخص که مهد آن است، بیشتر رشد کند. این سند برای ما اهمیت زیادی دارد.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: موضوع بعدی بحث برنامه و سند ملی پیشرفت ورزش کشور است که نقشه راه و چشم‌انداز ورزش ایران را مشخص می‌کند. در این برنامه اهداف مختلف پیش‌بینی شده تا به آنها در طول سال‌های آینده دست پیدا کنیم. این سند شامل دو بخش است؛ چشم‌انداز و راهبرد‌ها و همچنین نحوه پیاده سازی برنامه‌ها.

او همچنین با اشاره به موفقیت‌های ورزش در سال گذشته، یادآور شد: تا پایان بهمن ۳۷۹ مدال جهانی، ۶۶۳ مدال آسیایی و ۴۱۲ مدال بین‌المللی کسب شده است. با توجه به قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش که توجه به ورزش بانوان است، باید بگویم که بانوان تا امروز ۸۱۷ مدال در رویداد‌های مختلف کسب کرده‌اند. همچنین ۴۶ میزبانی در بخش بانوان داشته‌ایم و ۵۳۳۳ نفر نیز در این رویداد‌ها شرکت کردند.

دغدغه وزیر تعیین و تکلیف فدراسیون‌ها است

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: انتخابات با تدابیری که صورت گرفت قرار شد که تجدید شود. البته دغدغه وزیر تعیین و تکلیف فدراسیون‌ها است؛ بنابراین این فرصت را تا المپیک نداریم و باید انتخابات این فدراسیون تعیین و تکلیف شود. با همان نفرات انتخابات قبلی انجام می‌شود و مشکلی هم متوجه فدراسیون نیست.

او درباره بودجه و کمک به فدراسیون‌ها نیز افزود: اینها کمک دولت و وزارت ورزش به فدراسیون‌ها است. تا روز‌های آینده شاهد کمک به فدراسیون‌ها خواهیم بود و نگرانی وجود ندارد.

اسبقیان در ادامه این نشست درباره واگذاری پرسپولیس و استقلال و بحث مالکیت آنها خاطرنشان کرد: این دو باشگاه از سرمایه‌های ورزش کشور هستند که میلیون‌ها نفر از آنها حمایت می‌کنند. این دو تیم ظرفیت‌های بزرگی برای کار تجاری دارند. برخلاف دوره‌های گذشته و دولت‌های قبل، در این دولت حل مشکل این دو باشگاه در دستور کار بوده و دولت اراده کرده تا مشکل را مرتفع کند. همچنین بخشی از سهام آنها از طریق بورس به مردم واگذار شد و این واقعی بود. دولت از همان ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات آنها استفاده کرده است. ظرفیت قانونی برای واگذاری آنها فراهم شد که قرار بود به یکی از صندوق‌های رفاه واگذار شود که مورد قبول واقع نشد. دولت این مجوز را داده که این دو باشگاه به دو بانک غیر دولتی واگذار شوند. مقدمات آن صورت گرفته و اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص تمرکززدایی از تهران گفت: قطعا کیومرث هاشمی به دنبال تمرکزدایی از میزبانی مسابقات از تهران است و دیدار والیبال نشسته در محلات برگزار شد. تیمی ملی فوتسال در شهرستان لار مسابقه داد. در بدمینتون شاهد بودیم که یزد میزبانی کرد. به صورت عملیات این موضوع را دنبال می‌کنیم، اما در سال‌های آینده قطعا تمرکززدایی پررنگ‌تر خواهد شد.

نواقص ورزشگاه آزادی در حال رفع شدن است

اسبقیان همچنین در خصوص وضعیت بازسازی و تکمیل ورزشگاه آزادی اظهار کرد: نواقص ورزشگاه آزادی به صورت جدی با مدیریت حسین طلا در حال مرتفع شدن است و مشکلی نیست. اعتباری که برای پروژه‌های ورزشی است ۳۹ همت برآورد شده و در سه گروه بالای ۷۵، بین ۵۰ تا ۷۵ و پروژه‌های زیر ۵۰ درصد تقسیم شده‌اند. اولویت اول ما تکمیل پروژه‌های بالای ۷۵ درصد است و بقیه پروژه‌ها را بنیاد مسکن و نوسازی مدارس عهده‌دار می‌شود. تا پایان پروژه‌های نیمه تمام هیچ پروژه جدید افتتاح نخواهد شد.

او ادامه داد: نباید کارمندان وزارت ورزش را از حقوق شهروندی خود محروم کنیم. یک کارمند وزارت ورزش در صورتی نمی‌تواند به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود که یک پست مدیریتی در وزارتخانه داشته باشد و بخواهد در فدراسیون هم پست بگیرد. وزیر می‌گوید باید آن شخص از پست سازمانی خود استعفا دهد؛ همانند اتفاقی که اخیرا در دوومیدانی رخ داد.

وظیفه وزارت باشگاه داری نیست

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص این پرسش که بحث مالکیت سرخ آبی‌ها تا ۱۱ فروردین به نتیجه می‌رسد یا نه، خاطرنشان کرد: ما ناظر باشگاه‌ها هستیم و وظیفه وزارت، باشگاه‌داری نیست، اما اینکه تا آن تاریخ که اعلام شده تعیین و تکلیف شود باید بگویم که کار به طور جدی در حال پیگیری است. البته خبر واگذاری در موعد مقرر اعلام می‌شود. کار پلکانی پیش می‌رود. وزارت ورزش به طور جدی با همکاری فدراسیون فوتبال کار را دنبال می‌کند و مشکلی در خصوص صدور مجوز آنها وجود ندارد.

اسبقیان همچنین درباره تغییر اساسنامه فدراسیون‌ها نیز گفت: وزیر معتقد است که رشته‌ها متفاوت هستند و نمی‌توان آنها را به یک شکل دید. تصمیم بر آن است که هر فدراسیون اساسنامه مختص به خودش را داشته باشد. کار کارشناسی بر روی این موضوع در حال انجام است تا به مرحله اجرا برسد. سعی داریم نواقص قبلی با این تصمیم از بین برود.

او درباره آخرین وضعیت ساخت مجموعه ورزشی جدید در تهران افزود: پروژه در دولت تصویب شده و برای همه فدراسیون‌ها است و فقط خاص فوتبال نیست. پیمانکار پروژه مشخص شده، این یک پروژه خاص است که ساخت آن باعث افتخار کشور خواهد بود. نقشه‌ها آماده شده و شروع عملیات سال آینده اعلام خواهد شد.

اسبقیان همچنین در خصوص شرایط فدراسیون جهانی زورخانه‌ای و اینکه وجود دو فدراسیون بین‌المللی موازی به ضرر ورزش کشور نیست، خاطرنشان کرد: اینکه دو فدراسیون جهانی وجود داشته باشد مغایر با قانون نیست. وزیر ورزش دنبال ریاست فدراسیون جهانی نیست. آن چیزی که دغدغه وزارت ورزش است دغدغه رهبر انقلاب نیز هست. ایشان در این خصوص گلایه‌هایی داشتند پس هماهنگی لازم صورت گرفت تا برای بین‌المللی کردن این رشته گام‌های عملیاتی برداشته شود. دوباره تاکید می‌کنم وزیر ورزش به دنبال ریاست در فدراسیون جهانی نیست.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسیون‌ها در سال جدید و تاسیس چند فدراسیون در دوره وزیر ورزش پیشین اظهار کرد: هر تصمیمی باید با مطالعه باشد. فدراسیون بادبانی به فدراسیون قایقرانی بازمی‌گردد. فدراسیون راگبی نیز به طور مستقل ادامه می‌دهد. درباره فدراسیون ساحلی و دریایی هم این موضوع در حال بررسی است. به فکر ایجاد فدراسیون جدید نیستیم، مگر اینکه پیشنهاد شود و نیاز به ایجاد فدراسیون جدید باشد. درباره انتخابات سال جدید هم باید عنوان کنم که برخی فدراسیون‌ها ماه‌ها با سرپرست بودند، اما تعیین و تکلیف شدند. ما در فروردین دو انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی و ورزش سه‌گانه را داریم. در اردیبهشت هم انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی را داریم. تلاش می‌کنیم تا تیر ماه فدراسیونی نباشد که با سرپرست باشد.

اسبقیان در خصوص آیین نامه تجلیل از مدال آوران و تغییر این آیین نامه بر اساس نرخ تورم، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش دستور تغییر آیین نامه را داده و سال آینده عملیاتی می‌شود. پاداش مدال آوران سال ١٤٠٣ بر اساس تغییرات اعمال شده در آیین نامه تعیین می‌شود.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا آیین‌نامه جدید، ملاک پاداش مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک است، افزود: به نظر می‌رسد چنین باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • ماده ۲۷ ناجی پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی اردبیل شد
  • ۶ پروژه ورزشی استان اردبیل در سال جاری افتتاح شد
  • درخشش ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های قطب ۷ کشور
  • بزرگترین جام رمضان کشور در مشهد آغاز شد
  • برگزاری سومین دوره مسابقات جام رمضان مشهد پرشورتر از گذشته
  • اسبقیان: روند واگذاری استقلال و پرسپولیس آغاز شده است/ عملیات ساخت ورزشگاه جدید در تهران سال آینده آغاز می شود
  • رونمایی از لباس تیم ملی والیبال نشسته زنان
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • پایان رقابت‌های جودو جام مولای عرشیان در اصفهان
  • برگزاری بیش از ۱۵۰ مورد جشنواره های فرهنگی ورزشی شهری و بومی محلی در پارس آباد