Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار ویژه کاشان در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان کاشان، بحث گردشگری را یکی از اولویت های اول کاری خود عنوان کرد و گفت: با توسعه صنعت گردشگری در شهرستان کاشان می توان به بسیاری از اهداف به خصوص مباحث رشد اقتصاد و اشتغال زایی رسید چرا که در بسیاری از کشور ها اقتصاد خود را با توسعه گردشگری مدیریت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه صنعت فرش، رقبای بسیار جدی پیدا کرده است، اما بحث گردشگری و تاریخ پر افتخار ما نمی‌تواند رقیبی جدی داشته باشد، چرا که دیگر تاریخ سازی نمی‌توان کرد.

به گفته وی، در واقع تاریخ، حافظه یک ملت است، کسی که تاریخ نمی‌داند اطلاعاتش کامل نیست، اگر گذشته خود را فراموش کنیم دیگر به چه چیزی می‌توانیم افتخار نمائیم.

رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان کاشان، تصریح کرد: ما در مسائل و برخی از مشکلات حوزه گردشگری همیشه به معلول می‌پردازیم، در حالی که باید علت را ریشه یابی کنیم و برای آن راه حل پیدا کنیم.

مرتضایی با تاکید بر اینکه ما باید روحیه و افتخار را به مردم کاشان بازگردانیم و این فقط از راه آموزش امکان پذیر است افزود: شکل گیری، پایداری و توسعه گردشگری در هر جامعه نیازمند آموزش است و ما اگر آموزش صحیح بدهیم دیگر نیاز به نیروی انسانی بیشتر در برخی کارها نداریم.

فرماندار کاشان، تصریح کرد: هر کاشانی می تواند یک حافظ میراث فرهنگی باشد، اگر در هر مکان تاریخی نیرویی گذاشته تا از آن محافظت کند نتیجه ای نمی گیریم.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث فرهنگ سازی کم کاری کرده ایم گفت: امروز نهادینه شدن فرهنگ حفظ میراث ملی از نیازهای پایه ای محسوب می شود.

به گفته وی،فرهنگ باید از کودکی به دانش آموزان آموزش داده شود تا در باور آنها نقش بسته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود که این بحث نیز جای کار در آموزش و پرورش دارد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تحقق ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال در این اداره کل خبر داد و گفت: ۵۷۵ اشتغال در سامانه اشتغال در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی در سال گذشته ثبت شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هادی شاه‌وردی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده مقرر شده بود تا این اداره‌کل در سال گذشته برای 468 نفر اشتغال ایجاد کند که از همان ابتدا پیگیری‌های لازم صورت گرفت و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، تعهد اشتغال این اداره کل 123 درصد محقق و عملیاتی شد. 

وی افزود: 99 درصد تعهد اشتغال این اداره‌کل مربوط به حوزه صنایع‌دستی و الباقی مرتبط به سایر بخش‌ها بوده که به طور کامل محقق شده است. در سال گذشته 3 پرونده در رشته‌های صنایع‌دستی استان با عناوین دانش و فن بومی و سنتی پالان‌دوزی، مهارت بافت قالی خودرنگ آیسک، مهارت لحاف‌دوزی سنتی استان فهرست میراث ناملموس ملی ثبت شدند. پرونده ملی اقدامات پاسدارانه برای مهارت برک بافی استان نیز تهیه و تدوین و در فهرست گزارش اقدامات پاسدارانه ملی ثبت شد. 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان استان در سال گذشته در رویداد ملی سه گام مشارکت داشتند که منسوجات تولید شده در روستای جهانی خراشاد در این رویداد ملی شایسته تقدیر شد. 

وی افزود: برگزاری مرحله پیش شتابدهی کوآپ استودیو ویژه هنرمندان و تولیدکنندگان برتر صنایع‌دستی استان به تعداد 60 نفر، عضویت و مشارکت در هیئت اندیشه‌ورز استان با ابلاغ استاندار برای تعدادی از اعضای هیئت علمی و کارشناسان برخی دستگاه‌های مرتبط برای تدوین سندهای توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان، طراحی مدل و پیاده‌سازی زنجیره ارزش راهبردی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان از جمله اقدامات معاونت صنایع‌دستی در سال سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • ثبت ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • تکمیل زیرساخت آب‌گرم بندرخمیر
  • اشتغال زایی، اولین آورده توسعه معادن کوچک برای اقتصاد
  • پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به مددجویان لنجانی
  • موزه ملی فین کاشان ارتقا می‌یابد