Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:36:34 GMT

درمان ۱۲۰۰ معتاد در مراکز ترک اعتیاد خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۰۷۹۷

درمان ۱۲۰۰ معتاد در مراکز ترک اعتیاد خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود هنربخش بعدازظهر دوشنبه در نشست با مدیران مراکز ترک اعتیاد اظهارکرد: در حال حاضر ۶ کمپ اختیاری بانوان و ۳۷ مرکز ترک اعتیاد آقایان در استان فعال بوده و ۱۲۰۰ بیمار در این مراکز تحت درمان هستند.

وی افزود: شواهد علمی و تجربی نشان می‌دهد که ترک اجباری اعتیاد جواب نمی‌دهد و عود بیمار به اعتیاد قطعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصرار خانواده‌ها برای اعزام معتاد به کمپ و بردن معتاد توسط گروه‌های اجیر شده از سوی این مراکز، غیر قانونی است و مجازات در پی دارد و تنها نتیجه‌ آن  پرداخت هزینه‌ نگهداری از معتاد در کمپ و احیانا صدمات روحی و جسمی ناشی از اقامت اجباری، بر خانواده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: درمان اعتیادتنها در مراحل مقدماتی در مراکز اقامتی انجام می‌شود ودر ادامه خانواده، دوستان، اطرافیان، روان‌شناسان و خود معتاد نقش اصلی را دارد.

هنربخش همچنین گفت: در حال تشکیل تیم‌های تخصصی درمان در مراکز اختیاری و اجباری اعتیاد هستیم تا کار درمان تخصصی از همان زمان سم‌زدایی آغاز شود تا بیمار در هنگام ترخیص شرایط نسبتا پایداری داشته باشد.

کد خبر 4506725

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی ترک اعتیاد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش شش درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز نسبت به سال قبل گفت: ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور بصورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، بهرام عین الهی امروز _چهارشنبه هشتم فرودین_ در سفر به کاشان ضمن بازدید از اورژانس و با حضور در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و عیادت از بیماران و قدردانی از پرسنل بهداشت و درمان، اظهار کرد: با وجود کاهش شش درصدی مأموریت اورژانس در ایام نوروز، ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه تاکنون در سطح کشور ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس انجام گرفته است افزود: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و ۵۸ هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده که ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

عین الهی با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است که از این میزان ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است گفت: در حوزه بازرسی‌ها ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شده است که از این میزان ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز به دلیل عدم رعایت بهداشت توسط عوامل قضائی پلمپ شده است.

وی گفت: در این باره بیش از ۹۰ هزار اختراع کتبی داده شده و ۸۵۵ هزار کیلوگرم مواد فاسد معلوم شده است.

عین اللهی با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند گفت: دو هواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی افزود: بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که سه هزار و ۸۰۰ نفر بستری شدند.

عین اللهی گفت: در ۵ هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی معاونت بهداشت که از اماکن مختلف انجام شده که هفت تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

وی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه بهداشت، درمان کاشان، بر ارائه خدمات مطلوب تاکید کرد.

کد خبر 739749

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • آزادی ۴ زندانی جرایم غیر عمد به همت خدام الرضا
  • کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس کشور در ایام نوروز
  • پیوستن بیش از ۲۳ هزار نفر به پویش «بهرفت» در خراسان رضوی
  • کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • علائم شایع ابتلا به دیابت را بشناسید