Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: بعد از تصویب ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان از مجموعه 25 هزار نفر پرسنل این وزارتخانه تنها 80 نفر شامل 14 استاندار، 12 معاون استاندار و پنج فرماندار در کشور مشمول این قانون شدند.

به گزارش ایرنا ، جواد ناصریان عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد اظهار داشت : بعد از اجرای این قانون و در راستای تغییرات و جابجایی ها ، 2 رویکرد جوانگرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود مدنظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با این تغییرات و انتخاب استانداران جوان ، متوسط سن بازنشستگان در وزارت کشور حدود هشت سال کاهش یافته است ضمن آنکه 10 استاندار جدید از ظرفیت های موجود استانداری ها بوده است.
معاون وزیر کشور با اشاره به چهار شاخص اصلی در انتخاب استانداران جدید تصریح کرد: «اعتدال گرایی و دوری از نگاههای سیاسی»،« همراهی با سیاست‌های دولت تدبیر و امید»، «امانت‌داری» و «تخصص» مدنظر دولت و وزارت کشور بوده که در زمانی قمی استاندار سابق یزد در این مسیر گام برداشته و امیدواریم طالبی استاندار فعلی نیز در همین مسیر حرکت کند.
ناصریان ، توسعه بیش از پیش کشور را مستلزم آرامش سیاسی و پرهیز از اختلافات عنوان کرد و گفت: وحدت و همبستگی ، رمز موفقیت کشور در شرایط سخت تحریم هاست.
وی درباره انتظارات دولت تدبیر و امید و وزیر کشور از استاندار جدید یزد اظهار داشت: تعامل سازنده و حفظ کرامت افراد در مسیر توسعه استان ، استفاده از تمام ظرفیت‌های سیاسی، علمی و اجرایی ، اعمال حداقل تغییرات در مدیران با استفاده از توان جوانان و بویژه بانوان ، نگاه غیر سیاسی در انتصابات، توجه به جانشین پروری و کادرسازی ، تکریم ارباب رجوع ، مشورت گرفتن از نظرات بزرگان ، نخبگان و روحانیون باید مدنظر باشد.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه روزانه پنج میلیون نفر به دستگاههای دولتی و اجرایی مراجعه می کنند ، توجه ویژه استاندار به تقویت میز خدمت و پاسخگویی به مردم در نقاط مختلف استان و حل سریع مشکلات آنها را خواستار شد.
ناصریان بر لزوم توجه ویژه به پیگیری جلسات شورای مختلف و مهم تصمیم گیری استان همچون شورای برنامه ریزی ، اداری تأکید کرد و گفت : حمایت بیش از پیش از صنایع و واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان یزد با وجود کاهش همچنان از متوسط کوری بالاتر است، افزود: بخش عمده از بیکاران استان یزد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و برای حل آن باید ارتباط میان دانشگاه و صنعت افزایش یابد.
وی در ادامه بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر را 2 بحث ضروری برای پیگیری عنوان کرد و ادامه داد: دشمن برنامه‌ریزی کرده تا با ناامید کردن مردم، آینده ایران اسلامی را تاریک کند و جلوگیری از تحقق این توطئه نیاز مبرم به وحدت و همکاری دارد.
معاون وزیر کشور درباره روند انتخاب استاندار جدید یزد هم اظهار داشت: آقای طالبی از ابتدا در وزارت کشور بوده و با بخشداری و فرمانداری کارش را شروع کرده است و علاوه بر سوابق خدمتی ، مدرک تحصیلی مرتبط با جایگاه استانداری نیز دارد.
ناصریان در پایان درباره لایحه بودجه سال 98 هم گفت: در شرایط اعمال تحریم ها، درآمدهای کشور کاهش یافته به همین دلیل بودجه سال آینده بر این اساس تدوین شده و جای نگرانی نیست .
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل در تدوین سیاستهای بودجه ای ، توجه به تولید داخل، استمرار طرح مقابله با فقر، طرح تحول سلامت و افزایش حقوق کارگران مدنظر دولت بوده است.
معاون وزارت کشور امروز باهدف معارفه محمدعلی طالبی که چهارشنبه هفته گذشته به‌عنوان چهاردهمین استاندار یزد پس از پیروزی انقلاب از هیات دولت رأی اعتماد گرفت؛ به این شهر سفر کرد.
طالبی با حفظ مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی به مدت 46 روز سرپرست استانداری بود.
وی متولد 1352 در یزد و فرزند شهید والامقام حاج یدالله طالبی است .
با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان زمانی قمی از مسئولیت استانداری یزد کناره‌گیری کرد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
1968/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي معاون وزير معارفه استاندار يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از افتتاح بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم سال جاری ۹ تا ۱۰ هزار تخت دیگر به این تعداد افزوده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه وبدا، بهروز رحیمی اظهار کرد: در دولت مردمی و تاکنون بیش از ۳ هزار پروژه بهداشتی با رویکرد تقویت ساختار شبکه بهداشت کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار تکمیل و وارد چرخه خدمت‌رسانی شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت حدود ۷۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت قانون ایثارگران و جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی سنگین، سرمایه‌ای و با تکنولوژی بالا را به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات در کشور توزیع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از افتتاح بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم سال جاری ۹ تا ۱۰ هزار تخت دیگر به این تعداد افزوده شود.

کد خبر 745512

دیگر خبرها

  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود
  • دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار
  • هشدار جدی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان به صهیونیست‌ها
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟