Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی یکی از مشکلات عمده استان را بحث خام فروشی عنوان کرد و گفت: چرا که در این راستا فرآوری کمتر انجام می‌گیرد و کمتر از ۱۰ درصد محصولات استراتژیک استان فرآوری می‌شود. ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،محمدصادق معتمدیان  امشب در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که در بحث زیرساخت‌ها دارد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در بخش معادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موقعیت خراسان جنوبی در بحث ذخایر معدنی در سطح  کشور رتبه چهارم و پنجم است افزود: همچنین خراسان جنوبی از تنوع و تکثر مواد معدنی زیادی برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث صنایع دستی و گردشگری نیز خراسان جنوبی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است بیان کرد: همچنین در بحث محصولات و تولیدات استراتژیک نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد.

معتمدیان یکی از مشکلات عمده استان را بحث خام فروشی عنوان کرد و تصریح کرد: چرا که در این راستا فرآوری کمتر انجام می‌گیرد و کمتر از 10 درصد محصولات استراتژیک استان فرآوری می شود و عمدتا این محصولات از استان خارج و به استان ها و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی به فرصت های مرز و استفاده از بازار افغانستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه های بازرگانی نیز تبادلات مرزی ظرفیت‌های بالقوه ای است که با پیگیری‌های دولت امیدواریم بتوانیم فرصت‌هایی را ایجاد کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه دانشگاهی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد یادآور شد: حدود 40 هزار دانشجو در سطح استان مشغول تحصیل هستند و همچنین 13 تا 14 موسسه علمی و وجود بیش از  900 نفر اعضای هئیت علمی پشتوانه خوبی برای استان است.

خراسان جنوبی باید خام‌فروشی زعفران را مدیریت کندخراسان جنوبی| یک میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز مرکز رشد و فناوری قاین اختصاص می‌یابدمعاون علمی ریاست جمهوری: خراسان جنوبی در توسعه شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت کرده استمعتمدیان با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی یکی از ظرفیت‌های خوب استان است اظهار داشت: سبقه تاریخی استان در بحث علم آموزی ظرفیت‌های خوبی در حوزه های تاریخی گردشگری گیاهان دارویی دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال 90 اقدامات خوبی در حوزه های بنیاد و پارک صورت گرفته است افزود:  وجود 9 مرکز نوآوری با 190 واحد مستقر و 23 نوپا از جمله این اقدامات است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به انگیزه خوبی که در استان وجود دارد امیدواریم بتوانیم از حمایت‌های حداکثری بهره ببریم و امیدواریم از ظرفیت های استانی حداکثر بهره را ببریم.

انتهای پیام/ح

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

استاندار خوزستان گفت: زراعت چوب به عنوان یک کار جدید است که می‌تواند بخشی از کانون‌های ریزگرد را تحت پوشش قرار داده و در کنار آن موجب شکل‌گیری تولید صنایع چوب و ایجاد زنجیره اشتغال شود.

او می‌گوید: این طرح در قالب سفر هیئت دولت مطرح شد و مورد تایید دولت قرار گرفت. خوزستان حدود شش میلیون هکتار زمین دارد و اجرای این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار در طول ۴ سال پیش‌بینی شده است.

حسینی محراب ادامه داد: در هر هکتار از طرح زراعت چوب بیش از هزار درخت اکالیپتوس و گونه‌های مشابه کشت می‌شود که پس از چهار سال به تولید می‌رسد و طی این مدت از برگ آن جهت گرفتن اسانس استفاده میشود و دو یا سه کارخانه به این منظور راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این کار درآمد نسبتاً خوبی نسبت به کشت سایر محصولات دارد اظهار داشت: کار خوبی که در سال زراعی جاری که معمولا آغاز آن را از ۳۰ شهریور لحاظ می‌کنند صورت گرفته کشت نهال در حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در استان است و رقم مصوب ۴۶ هزار هکتار بوده که رقم قابل توجهی است؛ درخواست‌هایی که شرکت‌ها و کشاورزان مختلف نیز داشتند بیش از صد هزار هکتار است.

حسینی محراب گفت: در گذشته در سال‌های طولانی مجموعاً دو هزار هکتار در زمینه زراعت چوب در استان زیر کشت رفته است و کشتی که در سال زراعی جاری شده بیش از هشت و نیم برابر نسبت به گذشته است.

وی افزود: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شده ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار نیز برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است و دلیل آن هم این است که طرح زراعت چوب را به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند کمک زیادی به آب و هوا و تولید و اشتغال استان داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنایع چوب و مبلمان نیز می‌تواند در کنار اجرای طرح زراعت چوب ایجاد شود عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی