Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین دسرهای ایرانی که می توان معرفی کرد، حلوا است. این دسر در انواع مختلف و برای ذائقه های متنوعی تهیه و پخته می شود. از جمله این حلواها، شکری، هویج، گردو، تره و دو رنگ هستند. ما در این جا سعی کرده ایم طرز تهیه حلوا تره و حلوای هویج را به شما یاد بدهیم، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد مورد نیاز برای تهیه حلوا تره آرد سفید، سنگک یا گندم: 2 پیمانه شکر: یک و نیم پیمانه روغن مایع: یک چهارم پیمانه آب: یک دوم پیمانه روغن جامد: 2 قاشق غذاخوری گلاب: یک دوم پیمانه زعفران و پودر هل: به مقدار لازم آموزش قدم به قدم طرز تهیه حلوا

قدم اول: آرد را الک کرده و آن را با حرارت خیلی کم در تابه تفت دهید. این کار را تا زمانی که آرد تغییر رنگ بدهد و خامی اش از بین برود،ادامه بدهید.

نکته!

تفت بیش از حد طعم سوختگی به آرد می دهد. هم چنین برای این که از گوله نشدن آرد مطمئن شوید بهتر است آن را مجدد الک کنید. می توان تفت آرد را با روغن هم انجام داد.

قدم دوم: وسط تابه را خالی کنید و مواد دیگر مانند روغن ها و هل را به آرد اضافه کنید و آن ها را زمان رسیدن به رنگ مطلوب تفت بدهید.

قدم سوم : در این مرحله از طرز تهیه حلوا بایستی شهد آن را آماده کنید.

حتما بخوانید: آموزش پخت حلوای سه رنگ 

چه طور شهد حلوا درست کنیم؟

برای تهیه شهد حلوا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

شکر را همراه با آب بر روی حرارت ملایم قرار داده تا ذرات آن به طور کامل در آب حل شوند. گلاب و زعفران را به شکر اضافه کرده و هم بزنید و سپس حرارت اجاق گاز را خاموش کنید.

 قدم چهارم: شهد آماده شده را به آرد اضافه کرده و آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا شربت به طور کامل جذب آرد شود و قوام پیدا کند.

قدم پنجم: حلوا را درون یک ظرف مانند سینی یا بشقاب ریخته و آن را با استفاده از خلال بادام، پسته، گرد یا گل محمدی تزئین و آماده سرو کنید.

اما طرز تهیه حلوای هویج خوشمزه

حلوای هویج یکی از لذیذترین و خوشمزه ترین حلواهایی است که به شما پیشنهاد می دهیم، حتما برای یک بار هم که شده آن را تهیه کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه حلوای هویج هویج: نیم کیلوگرم شیر: 2 پیمانه شکر: یک و نیم پیمانه گلاب: 2/3 پیمانه آرد نان باگت: یک پیمانه روغن مایع: 3/2 پیمانه هل: یک قاشق مرباخوری

حتما بخوانید: طرز تهیه دسر باقلوا 

مراحل قدم به قدم طرز تهیه حلوای هویج

قدم اول: نیم کیلو هویج را پوست بگیرید و به قطعه های کوچک برش دهید.

قدم دوم: هویج های خرد شده را همراه با شیر درون یک قابلمه ریخته و 20 دقیقه زمان بدهید تا بپزند.

قدم سوم: هویج های پخته شده را پوره کنید.

قدم چهارم: آرد الک شده را بر روی حرارت ملایم تفت بدهید تا خامی اش از بین برود.

قدم پنجم: آرد تفت شده را دوباره الک کنید تا گوله نشود. سپس آن را مجدد با روغن در حرارت ملایم تفت بدهید.

نکته!

در تهیه حلوای هویج می توانید از کره به جای روغن مایع استفاده کنید. در پخت این نوع حلوا آرد نبایستی زیاد تفت داده شود چون رنگ حلوای هویج باید روشن باشد.

حتما بخوانید: دسری پاییزی و خوشمزه برای پرپشت شدن مو 

قدم ششم: پوره هویج را روی حرارت قرار داده و شکر را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا شکر بر اثر حرارت ذوب شود.

قدم هفتم: پس از آب شدن کامل شکر، نوبت به افزودن گلاب و هل می شود. پس از اضافه کردن این دو مورد زیر حرارت را خاموش کنید.

قدم هشتم: پس از این که پوره هویج کمی خنک شد  آن را داخل آرد تفت داده همراه با روغن داغ اضافه کنید.

قدم نهم: حلوا را در این مرحله به طور کامل و سریع هم بزنید تا به خوبی خودش را جمع کند.

قدم دهم: حلوای هویج شما آماده است و می توانید آن را تزئین و نوش جان کنید.

امید که با آشنایی از طرز تهیه حلوا تره و هویج آن را در خانه پخته و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حلوا طرز تهیه طرز تهیه حلوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در اولین جلسه‌ ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری باید با نگاه همه شمول تمام جوانان را مورد توجه قرار دهیم چراکه آن‌ها فرزندان راستین ایران اسلامی هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه واژه‌ پر معنای جوان باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد که یکی از آن ابعاد، امر مهم ازدواج و فرزندآوری است، افزود: ذات جوانان ایرانی موحد، خداجو و دلبسته‌ی اهل‌بیت (ع) و انقلاب‌ اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان و نوجوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد، بیان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان باید با استفاده از ظرفیت اردوگاه‌های فرهنگی و اماکن ورزشی در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: سرنوشت و آینده کشور در دست جوانان است و باید در برنامه‌ریزی‌ها با استفاده از تمام ظرفیت‌ها جوانان را در مسیر ارزش‌ها، رشد و تعالی قرار دهیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه جوانان، پیروزی انقلاب‌اسلامی را رقم زدند و جنگ تحمیلی را مدیریت کردند و کشور را به بالندگی رساندند، گفت: از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در بطن کار ساماندهی امور جوانان باید استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی ازدواج آسان برای رفع سختگیری در امر ازدواج جوانان باید در جامعه به طور گسترده انجام شود.

دیگر خبرها

  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  •  درست‌ترین تصمیم علی دایی!
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • خواص آب هویج بستنی
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • اکبرپور: حرف‌های جواد نکونام درباره ایشان درست بود!
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود
  • طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد