Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان کمیته ملی المپیک ایران قصد دارند برای گرفتن حق رای دبیرکل و خرانه‌دار در اساسنامه پیشنهادی جدید با مسئولان کمیته بین الملی المپیک صحبت کنند. ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بحث اساسنامه کمیته ملی المپیک و رای‌گیری در خصوص تغییرات در آن، مهم‌ترین موضوع مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در 25 دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اساسنامه پیشنهادی کمیته ملی المپیک، انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار با پیشنهاد رئیس و تائید در هیئت اجرایی خواهد بود که این موضوع جهت تائید از طرف ایران به اطلاع IOC رسیده است. کمیته بین‌المللی المپیک با تغییر در نحوه انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار موافقت کرده اما در ادامه به این نکته اشاره کرده که دبیرکل و خزانه‌دار منتخب در این فرآیند در هیئت اجرایی حق رای نخواهند داشت و این مهم‌ترین نکته این نامه است.

در واقع کمیته بین‌المللی المپیک به منظور رعایت دموکراسی در هیات اجرایی با این حق رای مخالفت کرده چرا که می‌داند که افراد منتخب از این طریق در واقع مهره رئیس خواهند بود و اگر حق رای هم داشته باشند در مواقع حساس رای‌شان به سود رئیس خواهد بود.

کمیته بین‌المللی المپیک در ادامه این نامه آورده که دبیرکل و خزانه‌دار در صورتی در هیئت اجرایی حق رای خواهند داشت که با پیشنهاد رئیس و رای‌گیری در مجمع عمومی انتخاب شوند.

این نامه نگاری با جروم، رئیس بخش مدیریت و ارتباطات سازمانی کمیته بین المللی المپیک و در ایام تعطیلات کریسمس انجام شده و جرام تاکید کرده که این نظر ابتدایی IOC است و بعد از تعطیلات در این باره با مسئولان ایران صحبت خواهد کرد.

این در حالی است که رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در جریان سفر به لوزان و همچنین بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک جوانان در بوینس آیرس در خصوص نحوه انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار با پیشنهاد رئیس و تائید هیئت اجرایی، با مسئولان IOC صحبت کرده بود و آنها بر عدم تعارض این تصمیم با قوانین کمیته ملی المپیک تاکید کرده بودند.

قرار است همزمان با پایان تعطیلات کریسمس، مسئولان کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با جروم موضوع عدم حق رای دبیرکل و خزانه‌دار منتخب با روش مذکور را مورد بررسی قرار دهند و مجوز حق رای این افراد را بگیرند.

در صورت تاکید دوباره IOC بر حق رای داشتن دبیرکل و خزانه‌دار در هیئت اجرایی در صورت پیشنهاد رئیس و رای‌گیری در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، مسئولان کمیته ملی المپیک تائیدیه مجمع عمومی را جایگزین هیئت اجرایی خواهند کرد.

IOC پاسخ کمیته ملی المپیک را داد؛ دبیرکل و خزانه‌دار پیشنهادی رئیس و مورد تائید هیئت اجرایی، حق رای ندارند

 

انتهای پیام/


 

R7890/P/S3,33/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کمیته ملی المپیک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه گفت: عملیات اجرایی آماده‌سازی این دوره از نمایشگاه بین‌ا‌لمللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شده است.

وی افزود: هم‌اکنون بخش‌های مختلف مصلی امام خمینی (ره) به ستاد برگزاری سی‌پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تحویل داده شده است و تلاش خواهد شد تا فرایند آماده سازی بخش‌ها مطابق جدول زمانبندی انجام شود و تا شروع در نوزدهم اردیبهشت (۱۴۰۳) آماده بهره برداری باشد.

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه همچنین با بیان اینکه هماهنگی با سازمان‌ها و نهاد‌های همکار در برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم انجام شده است، بیان کرد: برگزاری جلسه‌های مختلف با این سازمان‌ها و نهاد‌ها در حال برگزاری است و به تناوب بازدید از محل نمایشگاه و بازدید مکان استقرار دستگاه‌ها نیز انجام خواهد شد.

به گفته تیموری نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی، ناشران خارجی و فعالیت‎های فرهنگی در اختیاران مدیران این کمیته‌ها قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات به مصلی نیز آغاز می‎شود تا چیدمان داخلی مصلی برای نمایشگاه شکل بگیرد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مذاکره پرسپولیس با یک مربی برای فصل بعد!
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب
  • کمپ شرق به کمپ‌های گردشگرپذیر شهر اصفهان اضافه می‌شود
  • کمپ شرق به کمپ‌های گردشگرپذیری شهر اصفهان اضافه می‌شود