Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی دیس ایز مانی در گزارشی نوشت: مشکلات بانک «استاندارد چارترد» (شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکداری مستقر در لندن) به علت جریمه ۱/۲ میلیارد پوندی به اتهام تعامل با ایران، همچنان ادامه دارد. استاندارد چارترد با سه ماه مجازات تعلیقی اضافی از سوی مقامات آمریکایی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این پایگاه اینترنتی، اگر استاندارد چارترد مرتکب اشتباهی شود، ممکن است با پیگردی قضایی مواجه شود که احتمالا سبب خواهد شد مجوز آن برای انجام فعالیت با دلار لغو شود، که ضربه‌ای فاجعه‌بار به این بانک خواهد بود. تهدید به پیگرد قضایی از سوی آمریکا از سال ۲۰۱۲ گریبانگیر استادندارد چارترد بوده است، زمانی که مشخص شد این بانک، معاملات با ایران به ارزش ۲۰۰ میلیارد پوند را مخفی کرده است.

مقامات آمریکایی در آن زمان این بانک را ۴۱۵ میلیون پوند جریمه و آن را وادار کردند توافق پیگرد تعلیقی را امضا کند که بر اساس آن، این بانک می‌بایست با حضور یک بازرس مستقل موافقت کند تا اطمینان حاصل شود که این بانک بار دیگر قوانین مربوطه را نقض نخواهد کرد. توافق پیگرد تعلیقی قرار بود ماه گذشته به اتمام برسد، اما اکنون برای سه ماه دیگر تمدید شده است، زیرا بازرسان در حال تحقیق درباره اتهام تخلفات دیگر این بانک بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ هستند.

استاندارد چارترد اعلام کرد این بانک همچنان به همکاری کامل با تحقیقات مقامات آمریکایی درباره فعالیت‌ها و مقررات کنترلی که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ فاش شد، ادامه می‌دهد. اکثر موضوعات در دست تحقیق مربوط به پیش از سال ۲۰۱۲ است و هیچ یک از آن‌ها پس از سال ۲۰۱۴ رخ نداد.

مقامات آمریکایی بر این باورند شعبه این بانک در دبی پس از امضای توافق پیگرد تعلیقی، با ایرانی‌ها همکاری و تحریم‌ها را نقض کرد. گفته می‌شود مقامات آمریکایی در تلاش برای گرفتن ۱/۲ میلیارد پوند برای این نقض ادعایی هستند، اما جریمه نهایی ممکن است کمتر باشد.

استاندارد چارترد همچنین به علت نقل و انتقالات مشکوک پول مشتریانش در اندونزی، با تحقیقات قضایی مواجه شده است. در ماه مارس، این بانک به علت نقض قوانین پولشویی در سنگاپور، ۳/۱ میلیون پوند جریمه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

171 / 156 تحریم جمهوری اسلامی ایران آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تحریم جمهوری اسلامی ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!

به گزارش همشهری آنلاین این مجله، دوشنبه ۳ اردیبهشت به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «اسرائیل پس از فشارهای آمریکا و متحدانش از طرح حمله گسترده‌تر به ایران صرف نظر کرد.»

به گفته این مقامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، موضع خود را در مورد پاسخ به ایران تغییر داد.

علاوه بر این، مقامات اسرائیلی در ادعایی عجیب به «نیویورک‌ تایمز» گفتند که اسرائیل ابتدا پهپادهای کوچک (کوادکوپتر) به سوی اصفهان پرتاب کرد تا پدافند هوایی ایران را سردرگم کند.

این مقامات همچنین گفتند که اسرائیل به جای فرستادن جنگنده‌هایش به حریم هوایی ایران، تعداد محدودی موشک از هواپیماهای مستقر در صدها کیلومتری غرب ایران به سوی این کشور شلیک کرد.

این مقامات در مورد هدف حمله اسرائیل نیز گفتند که تل‌آویو به دنبال تأکید این بود که توانایی حمله به ایران بدون ورود به حریم هوایی این کشور یا حتی فعال کردن سامانه‌های دفاع هوایی آن را دارد.

این مقامات افزودند که اسرائیل می‌خواست به تهران پیامی ارسال کند مبنی بر اینکه می‌تواند به سیستم‌های دفاع هوایی در مرکز ایران، جایی که تعدادی از تأسیسات هسته‌ای بزرگ قرار دارد، حمله کند.

کد خبر 846469 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد