Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سالانه ۲۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید می شود اظهارداشت: از این میزان ۸۰ درصد فرشها قابلیت صادراتی داشته به خارج از استان و کشور صادر می شوند.

وی میزان ارز آوری استان از محل صادرات فرش دستباف را سالانه ۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: آمریکای شمالی، آلمان، ایتالیا، نروژ و دیگر کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و ترکیه را از مقصد اصلی فرشهای صادراتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان تعداد فعالان استان در بخش صنعت فرش را ۷۲ هزار بافنده عنوان و خاطرنشان کرد: ثبت ملی و جهانی فرش افشار تکاب و ریزماهی خوی نشان دهنده اهمیت و قدمت صنعت فرش در استان است.

وی در خصوص بخش اصناف استان نیز با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ پروانه صنفی صادر و دو هزار و ۵۰۰ پروانه نیز تمدید شده است گفت: هم اکنون از ۹۳ هزار واحد صنفی در استان تنها ۱۵ الی ۲۰ درصد بدون پروانه کسب فعالیت می کنند.

دهقان در خصوص آخرین وضعیت اشتغال پایدار روستایی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون به تعداد ۱۷۷ طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی تسهیلات به مبلغ ۳۰۷ هزار و ۴۳۷ میلیون ریال اقدام شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص مجتمع های صنفی استان عنوان کرد: در حال حاضر در استان تعداد ۲۲ واحد مجتمع صنفی با اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۲۴ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای ۷ هزارو ۵۵۵ نفر در حال فعالیت می باشند.

دهقان با بیان اینکه تعداد ۱۶ واحد مجتمع صنفی با اشتغالزایی مستقیم برای ۷ هزار و ۷۲۴ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم برای ۲۶ هزار و ۳۰۴ نفر در دست مطالعه داریم افزود: تعداد ۱۵ واحد مجتمع صنفی نیز در دست احداث هستند که با شروع به کار این مجتمع های صنفی زمینه اشتغال برای ۷ هزار و ۶۲۳ نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

کد خبر 4507088

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی فرش محمد دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند

فرمانده پلیس راه کشور که برای بازدید از محور‌های ارتباطی حادثه خیز آذربایجان غربی به این استان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگاران تعداد فوتی‌های سفر‌های نوروز در کشور را ۵۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان‌های کرمان، فارس، اصفهان و سیستان بلوچستان اتفاق افتاده است.

سردار حسن مومنی افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح و مصدوم شدند که ۱۵ تا ۲۰ درصد این افراد معلول خواهند شد.

وی ۴۴ درصد علت تصادفات را عدم توجه به جلو عنوان کرد و گفت: استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی از دلایل اصلی عدم توجه به جلو می باشد.

وی همچنین ۳۰ درصد علت تصادفات را نیز سرعت غیر مجاز و به تبع آن واژگونی خودرو عنوان کرد.

فرمانده پلیس راه کشور از سبقت غیر مجاز و‌ا نحراف به چپ به عنوان علت بیشترین تصادفات در آذربایجان غربی نام برد و گفت: این دو عامل ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سردار مومنی از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۲۲ درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: با وجود کاهش تصادفات جاده‌ ای در این استان، بازهم محورهای ارتباطی استان نیازمند ایمن سازی بیشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند
  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • جان باختن بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفر‌های نوروزی
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • ترددهای نوروزی در آذربایجان‌غربی از مرز ۶ میلیون مورد گذشت
  • ترددهای نوروزی در آذربایجان‌غربی به ۶ میلیون مورد رسید
  • تردد‌های نوروزی در آذربایجان‌غربی به ۶ میلیون مورد رسید