Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به برخی ایرادات سامانه تجارت آسان گفت: عشایر خوزستان به مقدار یک‌سوم مدت مشابه در سال گذشته نفت سفید دریافت کردند و ادامه این روند علاوه بر ایجاد نگرانی، مشکلات بسیاری را برای خانواده و احشام آن‌ها ایجاد می‌کند. ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

علی رحم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به سبک زندگی و محل استقرار عشایر در خوزستان اظهار داشت: عشایر خوزستان عمدتاً در مناطق صعب‌العبور و در حوزه شمال، شرق و شمال شرقی این استان قرار گرفتند که به دلیل قرار گرفتن آن‌ها در مناطق سردسیری، شدت سرما در فصل پاییز و زمستان آن‌ها را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر شدت سرما در مناطق کوهستانی افزایش‌یافته و بیشتر بارش‌ها به‌صورت برف صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایر خوزستان بابیان اینکه در مناطق عشایری گاز کشی وجود ندارد، گفت: به سبب صعب‌العبور بودن مسیرهای دسترسی به عشایر امکان ایجاد شبکه گازرسانی وجود ندارد و به همین سبب عمده نیاز آن‌ها برای گرم شدن، استفاده از نفت سفید است.

کریمی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با هماهنگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سوخت موردنیاز عشایر به‌موقع تأمین می‌شد، بیان داشت: تأمین سوخت برعهده اداره‌کل امور عشایر نیست؛ اما به دلیل اینکه امور عشایر استان جایگاه‌هایی را برای توزیع نفت سفید در پایگاه‌های عشایری ایجاد کرده و مناطقی را که فاقد پایگاه بودند به‌صورت سیار از طریق تانکرها و وانت‌های ویژه حمل نفت سوخت‌رسانی کرده، عشایر فکر می‌کنند عدم سوخت‌رسانی به سبب وجود کم‌کاری در این اداره است درحالی‌که اگر سوخت موردنیاز به ما داده شود آن را تا دورترین مناطق عشایری حمل کرده و به دست مردم می‌رسانیم.

نگرانی روستانشینان خراسان جنوبی از کمبود نفت سفید/ مسئولان استان از ذخیره سازی 6 برابری نفت خبر می‌دهندکالابرگ نفت سفید برای دریافت سوخت زمستانی در لرستان اعلام شد135 هزار لیتر نفت سفید قاچاق در بندر بوشهر کشف شد+تصاویر

وی ادامه داد: برخی از مناطق عشایری ما در نقاطی قرار گرفته‌اند که 2 یا 3 ماه به دلیل برف‌گیر بودن و کوهستانی بودن راه ارتباطی آن‌ها مسدود شده و باید قبل از بارندگی‌ها مشکل اختصاص نفت سفید به این عشایر برطرف شود.

مدیرکل امور عشایر خوزستان از راه‌اندازی دیرهنگام سامانه تجارت آسان انتقاد کرد و افزود: وزارت نفت برای دریافت سوخت و جلوگیری از قاچاق نفت، موضوع ثبت‌نام در سامانه تجارت آسان را مطرح کرد که علاوه بر دیر ابلاغ‌شدن آن برای اطلاع‌رسانی، دسترسی به آن در حوزه‌های عشایری بسیار مشکل است و عشایر نیز کمتر امکان حضور در شهردارند.

کریمی با اشاره به برخی ایرادات سامانه تجارت آسان گفت: برخی از اطلاعات خواسته‌شده در سامانه برای عشایر قابل‌دسترس نیست؛ به‌طور مثال در سامانه تجارت آسان از عشایر کد پستی درخواست شده که با توجه به عدم یکجانشینی عشایر ارائه این کد ناممکن و غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته همچنان عدم سوخت‌رسانی به یک مشکل بزرگ برای عشایر تبدیل‌شده و با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد که مقداری نفت سفید به‌صورت تنخواه در اختیار عشایر قرار گیرد تا بتوانند توزیع اولیه را انجام داده و سپس اطلاعات عشایر را ثبت در سامانه کنند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: میانگین استفاده سوخت سال 96 در منطقه‌ای مانند اندیکا 600 هزار لیتر نفت سفید بود که امسال تا به امروز فقط حدود 170 هزار لیتر توزیع‌شده و می‌توان گفت نسبت به سال گذشته به یک‌سوم کاهش‌یافته است.

انتهای پیام/ ز

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرخ و سفید و دوست‌داشتنی

  پیوند مویی
آن‌طور که بالا و پایین کردن منابع مختلف به من فهماند، از روز ازل مو برای ایرانیان بسیار مهم بوده است. در ایران باستان، داشتن موی‌ مشکی مجعد چه در خانم‌ها و چه در آقایون نشانه‌‌ آراستگی به شمار می‌رفته و موی صاف را یک جور شلختگی می‌دانستند. در قرن‌های بعد، بنا بر آنچه شعرای فارسی‌زبان برای ما به جا گذاشته‌اند، نشانه‌‌ زیبایی زن ایرانی داشتن موی مجعد مشکی وابروهای پرپشت کمانی شکل بوده است اما قسمت عجیب وجالب این علایق که خودش را درعکس‌های دوران قاجار به خوبی نشان می‌دهد، محبوبیت سبیل وموی صورت برای خانم‌هاست. همچنین در دوره‌های مختلف پیوند ابروهای پرپشت و کمانی شکل معشوق، دین و دنیایی از عاشق می‌برده. ‌

طلای سیاه
این معیاری که می‌خواهم درچند خط آینده برای‌تان بگویم، ازهمان‌هایی است که گفتنش دردوران ما با این حجم ازهزینه برای صاف کردن دندان‌ها و سفید کردن‌شان، مسخره به نظر می‌‌آید. شنیده‌‌اید که می‌گویند فلانی، دندان طلاست؟ در ژاپن خبری از روکش طلا نبوده بلکه ماجرا چیز دیگری است. جانم برای‌تان بگوید که در این کشور، رسمی به نام « اوهاگورو» وجود داشته است که بنا بر آن دندان‌های‌شان را سیاه می‌کردند تا زیباتر به نظر برسند‌. از آنجا‌که مسأله‌‌ دندان برای‌شان خیلی اهمیت داشته، یک معیار عجیب دیگر هم برای خود قرار داده بودند. آنها اعتقاد داشتند کج و کوله بودن دندان‌های‌شان، آنهارا جوان‌تر و زیباتر نشان می‌دهد‌‌ اما این‌که چرا چنین تصوری داشتند؟ ا... اعلم. 

گردن دراز
هروقت بیش ازحد در کاری دخالت می‌کردیم، خانواده تشر می‌زدند که‌«مبادا گردن‌درازی کنی!» حال می‌خواهم به شما بگویم که درجهان ما زنانی هستند که به گردن‌درازی‌های خود می‌بالند!دهکده‌ای درتایلند هست که زنانش گردن‌درازی می‌کنند، البته نه به صورت کنایه‌ای بلکه با روش سنتی و سختی گردن خود را دراز می‌کنند. ساکنان این دهکده از نسل آوارگان برمه‌ای هستندکه بعد از جنگ به تایلند پناه برده‌اند. در این سنت برمه‌ای، زنان از۹سالگی یک حلقه‌‌ برنجی به دورگردن خود می‌اندازند وتا وقت ازدواج، هر سال یک حلقه به آن اضافه می‌کنند. آنها معتقدند که با این کار از خود در برابر یورش پلنگ‌ها محافظت می‌کنند و حتی برخلاف آنچه در تصور عامه است، آنها از این روش برای کاهش جذابیت زنانه‌‌ خود استفاده می‌کنند تا در امان بمانند. البته درسال‌های اخیر،همین موضوع سبب جذب توریست شده است. 

پنج برعکس!
نمی‌دانم اولین بار چه کسی شکل قلب تپنده سینه آدمیزاد را شبیه به عدد پنج برعکس ترسیم کرد و بعد هم آن قدر آن را رواج داد که امکان ندارد کسی بعد ازشنیدن کلمه‌‌ «قلب» تصوری جدای ازاین داشته باشد.(اگر تصوری جز این دارد، به ما ربطی ندارد!)این علاقه به شکل‌های قلبی و وسایل قلبی شکل، آن‌قدر شدت پیدا کرد که پایش به اتاق‌های جراحی کره باز شد. زنان کره‌ای با به جان خریدن درد و رنج‌های زیاد و هزینه‌های سنگین، تن به قلبی شکل شدن چهره‌های خود دادند. گمان آنها بر این بود که با تغییر چهره به شکل قلبی، زیباتر خواهند شد. 

ماه‌پیشونی!
در دوران رنسانس و دردل اروپای از نو متولد شده، استفاده ازلوازم آرایشی شدت پیدا کرده بود و زنان بر صورت‌های خود نقاشی می‌کشیدند. یکی از معیار‌های جالب وعجیب آن زمان داشتن پیشانی بلندبوده است‌؛ زنان برای داشتن این معیار،موهای جلوی سر خود را می‌تراشیدند تا پیشانی‌شان بلند‌تر به نظر برسد.البته ازاین هم فراترمی‌رفتند و برای زیبا شدن صرفا به تراشیدن موی جلوی سر بسنده نمی‌کردند، بلکه گمان می‌کردند با کندن مژه‌های‌شان چهره‌هایی دلربا خواهند داشت پس خودشان راازداشتن مژه هم محروم می‌کردند و آنها را می‌کندند.همین معیار را با زمان حال مقایسه کنید! تفاوت درسلیقه و معیارزیبایی زمین تا آسمان است. 

خال‌خالی
خال ازآن ویژگی‌هایی است که زیبا بودن یا نبودنش حتی در زمان حال هم نسبی و سلیقه‌ای است. بعضی معتقدند که داشتن خال، زیباست و بعضی هم از این دکتر پوست به آن دکتر پوست راه می‌افتند تا هرچه خال روی بدن‌شان دارند را محو کنند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در قرن ۱۸میلادی و در کشور انگلستان، زنان برای زیباتر شدن روی صورت خود خال می‌گذاشتند. قضیه‌ آنجایی جالب‌تر می‌شود که می‌فهمیم این خال‌ها هر کدام یک معنایی داشته‌اند. مثلا خال بر گونه‌‌ راست، نشان‌دهنده‌‌ تأهل آن خانم بوده است و خال بالای لب، نشان از مجرد بودن. حال شما بگویید که به نظرتان، خال زیباست یا نه؟

دیگر خبرها

  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی