Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزش: این موضوع که طبق اساسنامه پیشنهادی کمیته ملی المپیک، انتخاب دبیرکل و خزانه دار از این پس در جریان مجمع انتخاباتی انجام نمی شود و صاحبان این دو کرسی با پیشنهاد رئیس و موافقت اعضای هیات اجرایی معرفی خواهند شد، تقریبا قطعی و نهایی است با این حال مشخص نیست که صاحبان این دو کرسی بعد از اجرای این شیوه انتخاب، در تصمیم گیری ها مهم و سرنوشت ساز همچون گذشته صاحب حق رای خواهند بود یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوعی است که در نشست اخیر هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مطرح و در مورد آن بررسی های لازم انجام شد. در این نشست اعضای هیات اجرایی با گرفتن حق رای از دبیرکل و خزانه دار مخالفت داشتند. تاکید آنها بر این است که دبیر کل و خزانه دار به عنوان صاحبان کرسی های حساس و تعیین کننده در کمیته ملی المپیک باید در تصمیم گیری های مدیریتی تاثیرگذار باشند و به همین دلیل حق رای آنها باید محفوظ بماند. 

در همین راستا این موضوع پیشنهاد داده شده است تا انتخاب نهایی دبیرکل و خزانه دار بعد از معرفی گزینه پیشنهادی توسط رئیس، در جریان مجمع عمومی و توسط اعضای آن انجام شود تا به این شکل حساسیت های نهادهای بین المللی مانند کمیته بین المللی المپیک هم نسبت به آن برطرف شود.

همین مسئله در مجمع آتی کمیته ملی المپیک مورد بحث قرار می گیرد تا تصمیم گیری  نهایی در مورد آن انجام شود اما آنچه مسلم است با توجه به مخالفت هیات اجرایی، موضوع عدم حق رای خزانه دار و دبیرکل در اساسنامه پیشنهادی جدید، منتفی است. 

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر این موضوع گفت: موضوع حق رای برای دبیرکل و خزانه دار یک موضوع کاملا داخلی است و نهادی مانند کمیته بین المللی المپیک هم صرفا بر اساس پیشنهاد مطرح  شده در مورد آن تصمیم گیری می کند. 

وی ادامه داد: کمیته بین المللی المپیک در واکنش اولیه نسبت به تغییرات اعمال شده در اساسنامه داخلی  کمیته ملی المپیک ایران، اعلام کرده بود که در صورت پیشنهاد رئیس و تایید هیات اجرایی، خزانه دار و دبیر حق رای نداشته باشند. این مسئله ای است که هیات اجرایی با آن مخالفت کرده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه موضوع عدم حق رای برای دبیر کل و خزانه دار به صورت کامل منتفی است، یادآور شد: کمیته بین المللی المپیک تنها پیشنهادهای مطرح از طرف NOCها را بررسی و بر اساس آنها اعلام نظر می کند. اگر این پیشنهادات منافاتی با منشور المپیک و قوانین این نهاد بین المللی نداشته باشد، دلیلی برای مخالفت وجود ندارد. قاعدتا کمیته ملی المپیک هم در مورد انتخاب و معرفی دبیرکل و خزانه دار به گونه ای پیش می رود که دلیلی برای گرفتن حق رای از آنها نباشد. در صورتی که مجمع در تایید گزینه پیشنهادی برای این دو پست نقش داشته باشد، مشکلی از این بابت وجود ندارد. 

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک ۲۵ دی ماه برگزار می شود.  

کد خبر 4507065 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: اساسنامه کمیته ملی المپیک شاهرخ شهنازی کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این مستند محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره زندگی و مبارزات احمد جبرئیل دبیرکل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین است.

جبرئیل هم پیمان راهبردی ایران و سوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود و به همین دلیل نیز بار‌ها برای ربودن و ترور وی تلاش شد.

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین سال ۲۰۲۱ در دمشق درگذشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • دبیرکل فدراسیون کبدی مشخص شد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس
  • ورزش و سیاست یگانه در واقعیت، بیگانه در کلمات!
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»