Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۸ تعداد ۳۶ حمله هوایی علیه گروه‌های تروریست در یمن انجام داده است. آفتاب‌‌نیوز : این آمارها به نسبت بیش از ۱۲۰ حمله هوایی سال ۲۰۱۷ کاهش نشان می‌دهد. این حملات علیه القاعده در شبه جزیره عربستان (AQAP) و شاخه‌ای از داعش در استان‌های أبین، البیضاء، حضرموت، شبوة و زمخ صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه خبری هیل، براساس اطلاعیه فرماندهی مرکزی آمریکا، سال ۲۰۱۸ با ۱۰ حمله هوایی در ماه ژانویه علیه القاعده در شبه جزیره عربستان و داعش آغاز شد. ۲۶ حمله دیگر تماما علیه القاعده بوده است و شامل شش حمله در ماه فوریه، هفت حمله در ماه مارس، چهار حمله در ماه آوریل،‌ دو حمله در ماه مه، دو حمله در ماه ژوئن، دو حمله در ژوئیه و یک حمله در اوت و دو حمله در سپتامبر می‌شود. در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ حمله‌ای انجام نشد.
آمار حملات سال ۲۰۱۸ پس از آن منتشر شد که فرماندهی مرکزی تایید کرد اولین حمله در سال ۲۰۱۹ علیه القاعده در یمن انجام شد و طی آن جمال البدوی، طراح حمله به ناوشکن یواس‌اس کول در سال ۲۰۰۰ کشته شد. دونالد ترامپ هم یکشنبه در پیامی توئیتری کشته شدن او را تایید کرد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا القاعده داعش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید

به گزارش همشهری آنلاین، «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

کد خبر 846828 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل