Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@22:19:44 GMT

دختر بچه ایرانی به دانشمند ناسا نامه نوشت

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۸۰۶۲

دختر بچه ایرانی به دانشمند ناسا نامه نوشت

یک دختر 11 ساله از خطه کرمان به پروفسور فیروز نادری دانشمند ایرانی‌الاصل آژانس فضایی آمریکا در یک نامه از آرزوی فضانورد شدن خود گفته است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، "نگار" دختری 11 ساله از کرمان است که یک دل‌نوشته برای پروفسور فیروز نادری دانشمند ناسا نوشته است و وی نیز آن را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نگار در این نامه با نگارشی جالب از آرزوی خود مبنی بر فضانورد شدن و پیوستن به ناسا نوشته است و گفته که می‌خواهد روزی سوار بر یک موشک رهسپار فضا شود.

شاید علاقه این دختر ایرانی به فضانورد شدن، تمایلی بچه‌گانه تلقی شود، اما احاطه اطلاعات وی در حوزه فضا و کارهایی که یک فضانورد باید انجام دهد، در همین نامه کوتاه نشان می‌دهد که خواسته "نگار" چیزی بیش از یک آرزوی بچه‌گانه است.

نگار در این نامه نوشته است: سلام دکتر نادری عزیز. من نگار هستم، دختر 11 ساله‌ای از کرمان ایران. من آرزوی بزرگ زندگیم اینه که تو ناسا کار کنم و یک فضانورد باشم. خیلی دوست دارم تفکراتم را در مورد فضا با شما درمیان بگذارم ولی فکر نمی‌کنم در این برگه جا بشه. من همه برنامه‌ها و خبرهای در مورد فضا و ناسا رو دنبال می‌کنم.

او در ادامه نوشته است: من از همین الان ورزش می‌کنم و کارهایی رو می‌کنم که یک فضانورد باید بکنه. من عاشق فضا، ریاضی، نقاشی و ورزش هستم. علاوه بر NASA امیدوارم روزی در یک موشک بنشینم و آماده پرتاب باشم. من تمام سختی‌های این شغل را می‌دانم و می‌خواهم یک فضانورد بشوم!

نگار در پایان نامه هم یک نقاشی زیبا به تصویر کشیده است که به احتمال زیاد نشانگر تصویری از خودش روی کره ماه است، در حالی که زمین پشت سرش خودنمایی می‌کند و ستاره‌ها و سیارات، آسمان را تزئین کرده‌اند و از جانب خورشید هم بادهای خورشیدی در حال وزش هستند.


دکتر نادری این نامه را با یک جمله انگیزشی به زبان انگلیسی منتشر کرده است که ممکن است از این پس چراغ راهی برای نگار 11 ساله و الهام بخش او برای رسیدن به آرزویش باشد.

وی نوشته است: "بالا را هدف بگیر، حتی اگر به آن نرسی بهتر از آن است که هدف کوچکی داشته باشی و تنها یک توهمی از موفقیت داشته باشی."

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نامه دختر بچه ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نامه دختر رضاخان به امام خمینی (س) + عکس

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ صدیقه دختر رضاخان و زهرا سوادکوهی به آیت‌الله خمینی نامه نوشت و به‌خاطر احضارش توسط کمیته انقلاب، درخواست کمک می‌کند. این نامه را روزنامه اطلاعات در تاریخ هفتم فروردین 1358 چاپ کرد.

او در نامه خود تأکید می‌کند که شناسنامه ندارد؛ زیرا وزارت دربار گفته بود شوهرش مصدقی است و اشرف پهلوی هم گفته بود خواهر بی‌سواد نمی‌خواهیم و نمی‌توانیم به او شناسنامه بدهیم.

در ابتدای نامه مذکور آمده است:

«پیشگاه زعیم و سید عالیقدر و مرجع شیعیان جهان آقای آیت‌الله‌العظمی روح‌الله الموسوی الخمینی

اینجانب صدیقه  دختر رضاخان (رضاشاه سابق) و زهرا سوادکوهی می‌باشم که به انگیزه تلفن مورخه 57/12/1 خانمی که خود را از کمیته آن امام به من معرفی نمود و گویا من بی‌نام‌ونشان را که از مردم طبقه سوم اجتماع نیز محروم‌ترم، با شاهزاده خانم‌های معروف پهلوی اشتباه گرفتند و به کمیته احضارم کردند؛ لذا مصدع اوقات شما شدم درحالی‌که اکنون مجال رسیدگی به این امور نیست. اینجانب بنا به وظیفه شرعی خود در روز ششم تشریف‌فرمایی آن حضرت، موفق به زیارت شدم؛ ولی حال که احضار گردیدم چه‌بهتر که این سعادت از نزدیک دست دهد تا جریان بیست سال مبارزه حق‌طلبانه از دستگاه بی‌عدالت درباره و طبقه حاکمه‌اش نخست‌وزیر هویدا را به عرض برسانم...»

صدیقه دختر پهلوی اول در بخشی دیگر از نامه خود افزود: در حال حاضر من فاقد شناسنامه هستم به جهت اینکه وزارت دربار گفتند شوهرش مصدقی است و اشرف پهلوی هم گفت ما این خواهر بی‌سواد را که با لهجه صحبت می‌کند، نمی‌توانیم شناسنامه پهلوی بدهیم. ناچار من تقاضا کردم شناسنامه پهلوی نمی‌خواهم با شناسنامه مادرم که سوادکوه است به من شناسنامه بدهید آنها پس از تشریفات اداری از دربار به وزارت دادگستری و سپس به اداره ثبت‌ احوال‌ ارسال که آن هم اظهار داشتند که باید یک مقام صلاحیت‌دار دستور بدهند. سابقه امر طی شماره نامه فلان نزد آقای محسن دها رئیس ثبت احوال کشور می‌باشد. به علت پیگیری بیست‌ساله نه‌تنها چیزی دستگیری مرا نکرد؛ بلکه بیش از 40 هزار تومان قرض و ازدست‌ دادن درآمد روزانه شوهرم گردید و فقط نزدیک به هفتصد متر زمین از ارثیه مادری که در مازندران است، به من رسید.

دختر پهلوی اول و زهرا سوادکوهی در پایان از امام خمینی درخواست رسیدگی به پرونده اش را کرد.

 

دیگر خبرها

  • بازداشت مولوی پاکستانی حین تجاوز به دختر 12 ساله
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • عکس ناسا از شیراز که ایرانی‌ها را خوشحال می‌کند
  • آزار یک دختر ۱۲ ساله توسط مولوی پاکستانی + فیلم
  • دستگیری مولوی پاکستانی هنگام تعرض به دختر ۱۲ ساله
  • فلیپه ملو: دنی آلوز و روبینیو باید حبس‌شان را بکشند و درس عبرت شوند
  • ماجرای نامه عجیب دختر رضاخان به امام خمینی چه بود؟
  • ماجرای نامه دختر رضاخان به امام خمینی (س) + عکس
  • درخواست یکصد فعال سیاسی، فرهنگی و روزنامه‌نگار لرستانی: کمیته‌ی حقیقت‌یاب برای ‌مرگ «پرستو بخشی» پزشک جوان اعزام کنید! + متن نامه و اسامی امضاکنندگان
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند