Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب، این مراسم با همکاری نشر ستاره‌ها، فرهنگسرای پایداری مشهد و انتشارات آستان قدس رضوی چهارشنبه ۱۹ دی ماه ساعت ۱۷ در فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات آستان قدس رضوی واقع در بلوار سجاد؛ چهارراه بزرگمهر برگزار می‌شود.

کتاب «شهربانو» توسط نشر ستاره‌ها منتشر شده و در مدت یک سال به چاپ چهارم رسیده است، این اثر روایت گر برش‌هایی از ۲۰ سال زندگی یک مادر ۸۰ ساله که از همه سال‌های جوانی‌اش، همین برش‌ها را غنیمت نگه داشته تا برای امثال ما بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«شهربانو» جزء معدود آثار دفاع مقدس است که به خوبی توانسته از زاویه نگاه مادران به جنگ بپردازد، در این رمان احساسات مادرانه به زیبایی به تصویر کشیده شده است و دلبستگی مادر به فرزند خود را روایت می‌کند.

در بخشی از این اثر که با نثری روان و دلنشین همراه است، آمده است: وقتی مادر شدی این دل‌شوره‌ها می‌شوند مثل نفس کشیدنت. اول فکر می‌کنی همین ۵ ماه و ۶ ماه و ۲ سال و ۴ سال و ۷ سال که بگذرد راحت می‌شوی اما راحتی ندارد. خوشی دارد اما راحتی نه. دل‌شوره اول که برای آروق و تب و گرمی و سردی بچه است با خود بچه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. راحتت کنم مادر بودن، بدون دل‌شوره‌ی بچه‌ها اصلا صفایی ندارد. البته عبدالله هم چشم انتظار برگشت ابراهیم بود اما مثل من بروز نمی‌داد. نمی‌دانم شاید حس می‌کرد پشت‌اش کمی خالی شده شاید هم مثل کسی شده بود که عصایش ترک برداشته. نمی‌دانم ولی هر چه بود او هم بی‌تاب برگشتن ابراهیم بود. یک بار توی جمع‌مان گفت: خدا نگهدار ابراهیم باشد کار خوبی کرد همین سیم‌های برق را با لوله خرطومی پوشاند وگرنه توی باران امسال حتما می‌پوسیدند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزاصفهان؛ ابراهیمی، هدف از این دیدار را قدرشناسی از این مادر شهیدان در پرورش فرزندانی انقلابی بیان کرد وگفت: علاوه بر تقدیم فرزندان خود به انقلاب اسلامی، در زمره خیران مدرسه ساز نیز قرار گرفته اند و منزل خود را وقف مدرسه سازی کرد تا با فروش آن مدرسه‌ای در شهرستان ساخته شود.
وی افزود: این مادر شهید با ایثار و ازخودگذشتگی، بازهم ثابت کرد که خانواده‌های شهدا همیشه در صحنه حضور دارند و پشتیبان این انقلاب هستند.
شهید محمدعلی یزدان، سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس در منطقه شلمچه و شهید مهدی یزدان، سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • دیدار رییس جمهور با مادر شهیدان طوسی
  • درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر شهید علی محمدی مقدم در بشرویه 
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد