Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-19@19:33:05 GMT

مجلس به وزیر ارشاد کارت زرد داد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۰۰۶۲

مجلس به وزیر ارشاد کارت زرد داد

به گزارش خبرنگار مهر،بررسی سوال شهاب نادری نماینده مردم پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(سه شنبه) در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت؛ سوال در مورد علت تضعیف حقوق انتشارات و اهل فرهنگ بود.

نادری معتقد بود: معاندین در منطقه غرب کشور بودجه و امکانات زیادی برای گمراهی جوانان صرف می کنند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه بسیار ضعیف است و  عملکری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اورامانات حتی یک کتابخانه وجود ندارد.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از برنامه این وزارت خانه برای تمرکز بر استان ها خبر داد.

در پایان، پاسخ های وزیر به رأی نمایندگان گذاشته شد و نمایندگان با ۹۶ رأی موافق، ۶۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ های وزیر قانع نشدند.

قانع شدن نمایندگان از پاسخ های وزیر نیازمند آرای نصف به علاوه یک، نمایندگان حاضر در جلسه است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند

آیت الله سروش محلاتی گفت: ارشاد، کار هر کسی نیست و به شایستگی‌های خاصی نیاز دارد.   به گفته این استاد حوزه، به استناد خطبهٔ ۲۳۶ امام علی علیه‌السلام موجود در نهج‌البلاغه، این هفت گروه حق هیچ‌گونه ارشاد و دخالت در امور دیگران را ندارند:   ۱. جُفَاةٌ طَغَامٌ: کسانی که روحیهٔ خشن دارند و فاقد احساسات لطیف و شخصیت اجتماعی‌اند.   ۲. عَبِيدٌ أَقْزَامٌ: انسان‌های پَست و برده‌صفت که چشم‌بسته به هر فرمانی، تن می‌دهند و از کرامت بهره‌ای ندارند.   ۳. تُلُقِّطُوا مِنْ كُلِّ شَوْبٍ: کسانی که از گوشه- کنار کشور جمع شده‌اند و فاقد درک اجتماعی و فرهنگی نقاط مختلف جامعه هستند.   ۴. مِمَّنْ يَنْبَغِي أَنْ يُفَقَّهَ: کسانی که فهم‌شان از دین سطحی است و خود هنوز به شناخت عمیقی از اسلام نرسیده‌اند.   ۵. ... و يُؤَدَّبَ: افرادی که از ادب و فرهنگ برخوردار نیستند و خودشان نیاز به تربیت دارند.   ۶. ...وَ يُعَلَّمَ: کسانی که سواد لازم را نداشته و علم و دانش مربوط را تحصیل نکرده‌اند.   ۷. ...وَ يُدَرَّبَ: کسانی که فاقد تجربه‌اند.   بفرمودهٔ اميرالمؤمنين(ع) به این افراد نباید مسئولیتی محول نمود، بلکه به عکس:   -- باید خود آن‌ها را کنترل نموده و قیّم برایشان قرار داد، نه آنکه آنها را قیّم بر مردم قرار داد: "وَ یُوَلّی عَلَیْهِ" -- و باید مچ دست‌شان را گرفت نه آنکه آزاد بگردند و مچ دیگران را بگیرند: "وَیُؤْخَذَ عَلی یَدَیْهِ" کسانی که اینگونه‌اند، ارشادشان اضلال و اصلاحشان افساد است❗️ کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امام جمعه قم : نسبت به مساله حجاب در میدان عمل سهل انگاری وجود دارد نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابی، به قانونی استناد می کند که هنوز شورای نگهبان تایید نکرده وزیر فرهنگ در صف اول دفاع از حجاب و عفاف ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا